Zápisky z cest

10. 4. 2024 - Mimořádný výlet: Mořina - Velká a Malá Amerika - Karlštejn - vedla M. Brožová (8,5km,11účast)

10.04.2024 19:43
Karlštejnsko - přes mírnou klouzavost po nočním dešti se šlo kupodivu dobře. Lom Velká Amerika - atraktivnost, hezké okolí, osudy vězňů co tam pracovali, moc pěkné výhledy se hned tak nezapomenou!!! Tentokrát je žlutá značka v pořádku, strmější cestička je k lomu Mexiko k památníku a pietnimu místu...

10. 4. 2024 - Po nových cestách: Vodobraní aneb nad vodním přivaděčem č. 1: Žim - Dolní Zálezly - vedl I. Jirásek (10km,13účast.)

10.04.2024 19:34
Přes těžkou konkurenci v podobě výletu mimořádné Marty i ranního deště se na první část originální stezky Vodobraní vydalo celkem 13 turistů. Ihned po příjezdu do Žimu ustal podle předpovědi déšť a po ČTZ jsme se vydali nad podzemním přivaděčem vody Labe - Ledvice z r.1942,nejdříve po silničce...

6. 4. 2024 - Mimořádný výlet: Vysoká Lípa - Dolský mlýn - Jetřichovická Bělá - Jetřichovice - vedla M. Brožová (7km,8účast.)

07.04.2024 18:22
 Sobotní výlet na Dolský mlýn se vydařil, moc hezké počasí, pěkná pohoda a okolní krajina se líbila. Z Vysoké Lípy po MTZ se šlo moc pěkně, i po těch schodech!!! U Dolského mlýna si už si máčel nohy otužilec, rodinky s dětmi, hledání kamínků, pěkné místo na rozjímání... Po ŽTZ od mlýna a kolem...

6. 4. 2024 - CYKLISTIKA: Nelahozeves - Úžice - Roudnice n. L. (Litoměřice) - navrhla J.W (49+69km,9účast)

07.04.2024 12:16
Opět Úžice, tentokráte na kolech a na jaře. Resort Svět zazelenal, ožil a tak jsme měli jiné dojmy i zážitky, než při první návštěvě v lednu. Otevřená zahradní občerstvinka, slunce nad námi a zdejší pohoda. Velká přestávka, poté odjezd necelých třicet km se zastávkou v obci Bukol, kde jsme se...

3. 4. 2024 - Jíloviště Cukrák - Kazín - Černošice - vedla M. Brožová (6km,17účast.)

03.04.2024 21:20
Od vysílače Cukrák jsme se vydali po žluté značce vrchem Kopanina. Pohodovou cestou lesem se přišlo k velké chatové osadě - Údolí Hvězd - kde jsem zakufrovala a tři jsme se odchýlili. Restaurace Tornádo byla otevřena odpoledne a Kazín byl ohrazen páskou zákazu. Ostatni došli do občerstvení u Lišáka...

3. 4. 2024 - Jarní putování z Mostu do Litoměřic - 2. etapa: Bílina - Kostomlaty p. M. - vedl M. Zika (12km,14účast)

03.04.2024 21:12
Jarní putování, její druhá etapa z Bíliny do Kostomlat vede většinou po značené modré tur. značce a to tzv. Radovesickou výsypkou. Na náměstí v Bílině, kde jsme startovali, jsme obdivovali nové vydlážení, mohutný zámek, krásnou radnicí. Poté jsme se hned napojili na turistickou trasu a nejdříve...

29. 3. + 30. 3. 2024 - Dva cyklovýlety - 11+8 účast a 30+45km

30.03.2024 16:57
Tak jsme konečně zahájili naši cylistickou sezónu roku 2024. Prvního rozjezdu se zúčastnilo jedenáct nedočkavců. Vyjeli jsme až po obědě, trasu třicet dva km jsme zvládli v pohodě, byly krásné výhledy, sluníčko nás doprovázelo až do cíle. Start byl z Ltm u nemocnice, pokračovali jsme přes Žitenice,...

26. 3. 2024 - Jestřebí - Doksy - vedla H. Dupalová ( 12km,20účast.)

28.03.2024 17:03
V počtu dvaceti turistu včetně vnoučka Jarušky S., jsme v klídku ušli dvanáct km nenáročnou cestou přírodou. Mácháč měl vlny jako na moři. Do Doks jsme došli hezkou procházkou po břehu jezera místním koupalištěm. Bylo hezky, bez deště, jen vítr byl chvílem ostrý, to ale asi všude a cestou v lesích...

20. 3. 2024 - Dubá - Nový Bernštejn - doubí - Nedamov - Panská Ves - Dubá - vedl V. Kinter (11km,13účast)

21.03.2024 20:49
Letošní první jarní den jsme si užili na okružní vycházce v okolí Dubé. Zatím se jaro ohlašuje dost nesměle, přesto se ale výlet třinácti turistů ve složení 11 Ž + 2 M podařil. Za slunečného počasí jsme se prošli zajímavou lokalitou na okraji Kokořínska. Vyšli jsme k zámku Nový Bernštejn...

20. 3. 2024 - Soutěž seniorů v Ústí n. L. v bowlingu

21.03.2024 09:16
Naše družstvo zastupovali: Jana Vinšová, Jitka Vlachová, Jana Wünschová, Milan Vajgl, Lojza Pardus, Pepa Mejstřík. Užili jsme si legrace i pohybu, někdy to šlo, někdy ne, ale opravdu jsme třetí místo nečekali a moc jsme se z něj všichni radovali! Chlapi byli lepší na hru, my zase na "okrasu"......
1 | 2 | 3 | 4 | 5 >>

2. 5. 2018 - Kravaře - Ronov - Blíževedly - vedl V. Kinter (8,14km,39účast.)

FOTOGALERIE + FOTOGALERIE

Za počasí ideálního pro turistiku se dnes vydalo 39 turistů z nádraží v Kravařích cestou lemovanou kvetoucími jabloněmi, zpočátku mírným stoupáním mezi loukami se záplavou kvetoucích pampelišek na rozcestí pod Ronovem. Od turistického přístřešku jsme zahájili výstup o něco náročnější a strmější, ale všichni jsme jej bez úrazu zvládli. Z prostoru hradu, jehož zbytky dodnes působí impozantním dojmem, je téměř dokonalý kruhový výhled. Na bývalém nádvoří jsme si odpočinuli, občerstvili se z vlastních zásob, ale také využili super nápadu Jirky Řeháka a Pepy Mejstříka, kteří do výše 552 m.n.m. dovlekli balík buřtíků a chleba, založili oheň a zájemce těmito pochutinami podělili. Po příjemně strávené pauze jsme sestoupili dolů, prošli lesem k osadě Stranné a došli do Blíževedel. Po obhlídce místních památek a malého skalního hrádku Hřídelíku se skupina 12 turistů spokojila s ušlapanými osmi kilometry a z místního nádraží odjela do Litoměřic. Většina ale pokračovala dále lesem přes Lukov a Svobodnou Ves dalších 6 km do Úštěku. Tam jsme došli tak včas, že jsme mohli podle chuti doplnit tekutiny, případně i něco dobrého pojíst. Tím jsme výlet ukončili a vlakem v 15.11 jsme odjeli zpět. (text+fota V. Kinter)
---------------------------------------------------------------------------

29. 4. 2018 - Zahájení cyklistické sezony KPŠ při KČT Ltm

-----------------------------------------------------------------------

28. 4. 2018 - Jarní putování kolem Lovoše - akce KČT Lovosice

-------------------------------------------------------------------------

26. 4. 2018 - Místa přátelská seniorům - akce KČT pro Město Ltm

-----------------------------------------------------------------------------

25. 4. 2018 - Ltm - Plešivec - Ltm (Kamýk - Plešivec - Kamýk) - vedla J. W. (41účast.,5.8,14km)

Tentokrát směřovaly naše turistické kroky za „humna“. Od pokratických závor po ránu vyšla skupinka 17 turistů pěšky k rozcestí Konbložka. Zdejme počkali na druhou partu, který z Ltm přijela autobusem. Náš počet se zvýšil o 24 členů. Společně jsme se pak vydali vzhůru k NS Hlinná-Kamýk. Doslova jsme „obkroužili“ Plešivec, na který  pak většina vyšplhala. Přešli jsme hřeben k lávovému poli, kde jsou nádherné vyhlídky do okolí. Sešli jsme dolů k ledovým jámám a ke vzácné kapličce z r. 1660. Poté pak již obcí do hospůdky, kde jsme se zaslouženě občerstvili. Krásná jarní kvetou příroda nám byla po celou dobu kulisou, sluníčko nepřestalo svítit. Uvědomili jsme si, že i za humny je krásně… (text+fota JW)

25. 4. 2018 - výlet do Chřibské - vedla M. Brožová (8km,16 účast) - výlet nebyl dopředu avizován

FOTOGALERIE

Ve středu vyjela skupina turistů na výlet do Chřibské.  U vlakového nádraží "Chřibská" je Penzion Relax, kde jsme se zdrželi na malé občerstvení. Pak , cestou lesem, husím pochodem, jsme po ŽTZ došli k hospůdce Na křižovatce v Horní Chřibské a vypravili se na menší z vrcholů Plešivce  (425 m). Cestou do Chřibské se malá skupina turistů vypravila k Chřibským vodopádům, které jsme my pak viděli na fotce. My ostatní jsme se chvilku zdrželi u historického střeleckého terče.  Ve městě jsme si prohlédly krásné staré hrázděné domy, mezi nimi i bývalá rekreační sídla našich herců. Penzion Na Stodolci byl uzavřen k radosti nás všech, alespoň jsme si nevyčítali, že jsme si za ty "lidové ceny" nic nekoupili. Před odjezdem bylo občerstvení v restauraci Radnice. Bylo nás 16 a ušli jsme 8 km. Skvělé počasí.  Děkujeme Martě za hezký den.(text+fota H. Fabiánková)

21. 4. 2018 - Tři Prysky na jaře - Meixnerova NS - aj. - vedl I. Jirásek (25účast.8km)

FOTOGALERIE

Obec Prysk je známá nejen svým krásným okolím,ale i její vzornou úpravou,za což po zásluze v r. 2016 získala titul Obec roku.Její poloha v malebném dlouhém údolí přímo vybízí k mnoha volnočasovým aktivitám nejen pro zdejší obyvatele,ale samozřejmě i pro její početné návštěvníky. Skupina turistů z Litoměřic prošla část jejího okolí již na podzim a tentokrát se v počtu 25 členů vydala na další poznávací výlet. Již od zastávky busu v Dolním Prysku nás čekal po MTZ táhlý výstup na vrchol Středního vrchu,který nás odměnil nádherným a dalekým rozhledem.Po nezbytné přestávce na svačinu jsme se vydali k rozcestí U rybníčku,sešli do Horního Prysku a pokračovali ke zrekonstruovaném kostelu sv.Petra a Pavla.U sousedního koupaliště totiž začíná Meixnerova naučná stezka,pojmenovaná po zdejším učiteli a kronikáři.Hned na začátku nás čekal výstup na nový altánek,umístěný na vysoké skále,od něhož se nám naskytl krásný pohled na Horní Prysk.Poté nás na NS čekalo ještě dalších 11 nápaditých zastavení,sloužících většinou k pohybovým aktivitám,která jsme si také vyzkoušeli a došli opět k zastávce busu,kde náš 8 km vydařený výlet skončil.Zásluhu na něm mělo nejen téměř  letní počasí,ale hlavně sama příroda,v které  v mnoha barevných odstínech kvetlo snad vše co mohlo,čímž byl náš zážitek umocněn ještě více.  (text I.J.+fota J.W.)

18. 4. 2018- Libochovany - Kostelní sedlo - Krkavčí skála - Hlinná - Hradiště - Skalice - Ltm - vedl V. Červinka (17km,21účast.)

FOTOGALERIE FOTOGALERIE

Z Libochovan stoupáme mlhou přes obec Řepnici až na úroveň sadů pod Trabicí. Tady již mlha není a tak volíme místo na společné foto. po vrstevnici směřujeme mezi kvetoucími stromy do Kostelního sedla. Jsou zde k vidění velké čedičové koule.  Lesem a loukami se dostáváme do údolí Tlučeňského potoka. Nad ním se již vypíná dnešní první výzva - Krkavčí skála. Všichni jsme za krátký čas na vrcholu.. Kocháme se výhledem, užíváme slunce, doplňujeme energii.  Za krátko potkáváme zelenou značku a ta nás vede přes Kundratice do sedla pod Holým vrchem. Mimo plán stoupáme na Holý vrch, zkontrolovat kvetoucí koniklece. Nádhera ! Fotíme a užíváme si krásnou přírodu, výhledy na již zdolanou trasu i na Varhošť a labské údolí. Hlinnou jsme minuli záměrně, po zelených loukách se obloukem blížíme k Hradišti. Projdeme několik remízků a vrchol je v dohlednu. Na Hradišti si opravdu užíváme.  Relaxujeme, užíváme slunce a opět výhledy jak na vrcholy Českého středohoří, tak do Labské nížiny, která se halila oparem. Sestupujeme přes Mentaurov na okraj Skalice s podél Pokratického potoka  do Chaloupky, kde společně vyhodnocujeme náš výlet jako zdařilý. (text+fota V. Červinka + fota P Mejstřík)

11. 4. 2018 - Horní Vidim - Dobřeň - Jestřebice - Ráj - vedla M. Brožová (13,5km,50účast.) + Jarním Peklem (18km,8účast.)

FOTOGALERIE + FOTOGALERIE

Protože jsem se zúčastnila výletu, který vedla M. Brožová, dovoluji si popsat pár slov o dnešním putování ve stínu lesů, roklí a krásných zákoutí Kokořínska. Po vystoupení z autobusu v H. Vidimi jsme si prohlédli místní roubenky a bývalý zámeček, dnes Domov důchodců. Poté jsme sestoupili hluboko do kaňonu a mezi pískovcovými útvary opětně naši dnešní trasu provázely další a další roubenky. Také nás čekalo malé stoupání a pak již v Jestřebici jsme měli možnost doplnit tekutinu. Dále nás čekala navíc čtyřkilometrová cesta do Ráje k autobusu, neboť bus, kterým jsme měli odjet, byl zrušen. V Ráji bylo jako v ráji, slunce nám zde hladilo tváře, trochu jsme si odpočinuli a poté nastoupili do místního malého busu, který nás kupodivu všechny pobral (už nás bylo "jen" třicet, někteří odjeli busem dříve a někteří si natálhi cestu o další 4km a došli až do Mšena na vlak)) a odvezl do Mělníku k vláčku domů… Prostě Kokořínsko (text J.W+fota J.Nerad + alternativní výlet fota P. Mejstřík)

Opět dubnové počasí nezklamalo a pro pěší výlet bylo přímo ideální. Plánovaná, mírně náročná trasa od žel. zastávky Zahrádky, lemovaná pískovcovými skalami a romantickým údolím Peklo, patří mezi vzácné a chráněné krajinné scenerie severních Čech.Naše cesta vedla i neprávem pomíjenou Studenou roklí do Kvítkova a následně na vyhlídku u sochy sv. Barbory, odkud se naskytly výhledy po širokém okolí. Cesta Pekelskými schody, dále přes Robečský hrádek až do Dubice, byla příjemnou procházkou.Následně skalní útvar Skautská skála nás uvedl zpět do údolí Pekla. Čtyřkilometrový úsek skalním kaňonem podél Robečského potoka posetého na mokřinách kvetoucími bledulemi nás dovedl do osady Karba. Kolem železničního viaduktu jsme se dostali zpět do Zahrádek a vlakem domů. (text J. Řehák)

10. 4. 2018 - Uklízíme (a uklidili jsme) Česko (ale ne celé) - 33 účastníků

FOTOGALERIE

4. 4. 2018 - Písty - Budyně n. O. - vedl J. Nerad (6km.55účast.)

FOTOGALERIE + FOTOGALERIE

Na středu 4. dubna 2018 bylo naplánované velmi krásné jarní počasí a vše se vyplnilo. Sice jsme na tento výlet vyrazili časně ráno (z Litoměřic v 7:56 hod), ale bylo to jen ku prospěchu, protože ke konci tras y již bylo všem velmi teplo. Na zastávku v Pístech jsme dojeli v hojném počtu 54 turistů, jednoho miminka v kočárku a pejska Sášenky. Hned od autobusové zastávky nás přivítala vůně venkova, kde v blízkém obydlí pracovali s fekáliemi. Po focení jsme rychle oblast opustili a vydali se do obce Písty. Netradičně jsme hned na začátku obce odbočili vpravo a šli jsme k Ohři, kde jsme na druhé straně viděli obec Hostěnice.Pak jsme již procházeli celou PR Pístecký les. Nejdříve nás přivítaly lány medvědího česneku a pak ji bledule jarní. Mezi tím již prokukovala dymnivka dutá a ladoňka dvoulistá. Naše cesta tímto lesem uběhla rychle a tak jsme již po jedenácté hodině seděli na občerstvení v restauraci U Mlýna. Některé turistky odjeli již před dvanáctou hodinou do Litoměřic, některé se vydali do Libochovic a ti ostatní si prošli městečko Budyni n/Oh  a domů odjížděli kolem půl jedné. Celkem jsme ušli tímto lesem 6,5 km. (fota+text J. Nerad)
+ náhradní výlet  - Děčín - Velký Chlum -  Lesná - Vrabinec - Těchlovice (15km,8účast.)

První dubnový výlet neměl s nestálým aprílovým počasím nic společného. Naopak, čekal nás nejteplejší den tohoto roku, který jsme si společně užili. Čekalo nás 15 km s 500 m stoupání a 500 m klesání. První zastávka byla na vrchu Velký Chlum s rozhlednou. Všichni jsme na rozhledně již byli, ale dnes počasí přálo, tak jsme mohli využít vyhlídky na Děčín, Labe, vrcholky Českého středohoří, Krušné hory i pohledy na blízké okolí. Putování směr zřícenina hradu Vrabinec probouzející se přírodou bylo doplňováno informacemi o viditelné fauně i floře. Vlastní zbytky skalního hradu Vrabinec, který byl postaven na přelomu 14. a 15. století plnil svůj účel cca 200 let. Nyní jsou zdi hradu zachovány v několika čedičových zbytcích. Strmý přístup na hrad doplněný zabezpečovacími řetězy nás odměnil podobnými výhledy jako předchozí rozhledna. Při zpáteční cestě z hradu nás překvapil přístup místních obyvatel, kteří bez nároku na odměnu doplňují pro turisty základní vybavení „podhradní občerstvovny“ nejen pitnou vodou, ale i dřevem a základními informacemi o hradu. Inu: Dobrý člověk ještě žije. (text J. Řehák,fota P. Mejstřík)

28. 3. 2018 - Pha Hostivař - přehrada - Pitkovice - Uhříněves - vedl V. Kinter (10,5km,36účast.)

FOTOGALERIE

Středu 28.3. jsme využili k výletu o něco dál než za litoměřická humna. Na nádraží v Hostivaři nás vystoupilo 36, vyfotografovali jsme se a okrajem města prošli na naučnou stezku "Povodím Botiče". Proti proudu meandrujícího potoka jsme došli k Hostivařské přehradě a pokračovali po jejím břehu, s vyhlídkou na zatím opuštěné pláže, stánky a jiné atrakce pro vodomily. Za přehradou jsme u městské části Petrovice minuli již jen ruiny barokního zámku, kousek dál odbočili od Botiče a podle Pitkovického potoka pokračovali dál směrem na Uhříněves. Prošli jsme kousek přes louky a dostali se zpět mezi pražské paneláky.První skupina, kterou doma čekaly ještě nějaké pracovní povinnosti, odjela vlakem ve 13.02. Ale ti, kteří doma měli hotovo, zašli do restaurace "U Švejka", tam pojedli, popili a odjeli o hodinu později. Počasí nám poměrně přálo, sluníčka jsme sice neužili, semtam nějaká kapka na nás padla, trocha bláta se také vyskytla, ale celkově se nám výlet vydařil. (text V. Kinter,fota J. Nerad)

21. 3. 2018 - Staré Splavy - Břehyňský rybník - Doksy - vedla H. Dupalová (62účast,12km)

FOTOGALERIE    +   FOTOGALERIE

Dnešní výlet vyšel! Od rána bylo krásné počasí, modré nebe a sluníčko. Toto dnešní počasí nám vynahradilo počasí minulého týdne. Plánovanou cestu Staré Splavy - Máchovo jezero - pod Borným, dále k Břehyňskému rybníku a do Doks jsme přerušili krátkou svačinou. 7 lidiček se vyšplhalo na kopec Borný. Malá skupinka 6 turistek si udělala kratší výlet z Doks do S. Splavů. Celkem nás bylo 62 a tak jsme si okruh 12 km užili a konečně nám teplo i sluníčko připomínalo jaro…(text H. Dupalová, fota J. Nerad)

14. 3. 2018 - Liběšice - Trnobrany - rozcestí pod Sedlem - Srdov - Úštěk - vedla H. Dupalová (14,17km,39účast.)

FOTOGALERIE

Dnešní výlet opět prověřil naše turisty. Již ráno bylo patrné, že sluníčko nás neohřeje a tak se splnila i předpověď počasí. Všech 39 přítomných turistů zvládlo plánovanou delší trasu Liběšice-Srdov-Habřina. Zde bylo posezení v hospůdce. Dále jsme pokračovali až do Uštěka a ač cestou i pršelo, snad bez újmy všichni dorazili domů, včetně turistky s kolem. A protože nás počasí nezlomilo – počasí neporučíš – těšíme se zase již brzy na další, možná ještě i zimní výlet.
(text H. Dupalová+fota P. Mejstřík)

7. 3. 2018 - Hrobce - oslava MDŽ v Travčicích - vedla J. W. (7km,71účast.)

Naší první společné oslavy MDŽ se zúčastnilo 71 oslavy „chtivých“ turistek a turistů. Jako praví turisté jsme nejdříve po vystoupení z vlaku v Hrobcích prošli 7km mírně zasněženou cyklotrasou přes Libotenice a příjemnou cestou Trávčickým lesem do cíle našeho dnešního setkání – do restaurace Na Kuliši v Travčicích. Zde jsme měli již připravený oddělený sál a možnost výběru jídel i pití. Nejprve jsme si vědomostním kvízem připomněli význam MDŽ a KČT a jejich historii. Při dobrém obědě a občerstvení jsme při kytaře Petra Vondráka a společném zpěvu pokračovali v zábavě.
Protože oslava proběhla v příjemné atmosféře a byla naším prvním společenským setkáním, rozhodli jsme se, že se v příštím roce opět sejdeme znovu, při oslavě 2. ročníku MDŽ. (text J.W, fota J. Nerad)

3. 3. 2018 - Dobříň - lužní les - Roudnice n.L. - vedl M. Rajchl (7km,11účast.)

FOTOGALERIE

V sobotu 3.3.2018 jsme se šli projít mimo  naše středeční výlety.Opět to bylo do lužního lesa Dobříň na sněženky.Sešlo se nás jenom 11 lidiček.Různými dotazy jsem se dozvěděl,že je dost lidiček nemocných."Nekonečné" ranní mrazy -10°C každý den, též ve výletní sobotu.Pohled  do lužního lesa byl žalostný.Jindy lány sněženek nikde.Pomrzly.Ale za týden až 14dní bude nová generace která se teprve klube a v době mrazu byla schovaná pod listím.Na otočce přišla velká skupina dětí  z dětského domava z Teplic.Tam jsme krátce posvačili a zpět do Roudnice n/L. kde se zvrhlo sněženkování v dortíkování.Takže letos to nějak nevyšlo.Jiné roky bylo teploučko,viz moje fotoodkazy a vídeo jinde. (fota+text M. Rajchl)

28. 2. 2018 - Brozany n.O. - Rochov - Keblice - Nové Kopisty - vedl V. Kinter (7-15km,26účast.)

FOTOGALERIE

Ani velmi chladné středeční ráno neodradilo skupinu mrazuvzdorných turistů od účasti na plánovaném výletu, opět do blízkého okolí Litoměřic. Z rozcestí u bývalé restaurace U Kubíků se směrem na Rochov vydalo 23 žen a pouze 3 muži. Ve vsi jsme odbočili na zvolna stoupající polní cestu a po ní se dostali na vrcholovou planinu, ze které se otevřel téměř dokonalý kruhový rozhled. Za námi Říp a Sovice, výhled na Doksany s klášterem a Roudnici, a panorama Středohoří od Hazmburku vlevo až po Sedlo napravo. Bohužel viditelnost nebyla dokonalá, takže vzdálenější panoramata jsme mohli jen tušit. Ale podle ohlasů i tímto rozhledem byli výletníci příjemně překvapeni. Za družné zábavy jsme došli do Keblic, na okraji vsi minuli zajímavý zahradní altán v japonském stylu, několik pěkně udržovaných domů poněkud připomínajících jihočeské selské baroko a opravený kostelík sv. Václava. Pak už jsme po silnici docházeli k Novým Kopistům, odkud první skupina s ušlapanými 7 km odjela vlakem domů. Další část si přidala 2 km cestou do Bohušovic za obědem v restauraci Radnice, ale nejvyšší uznání je třeba vyslovit skupině čtyř čiperných žen, které ignorovaly hromadnou dopravu a došly do Litoměřic - celkem 15 km.Počasí nám přálo, nikdo se nezranil, neofoukl ani neomrzl, takže každý si snad dnešní výlet užil. (text+fota V. Kinter)

21. 2. 2018 - Stvolínky - Zahrádky - vedl P. Mejstřík (15km,11účast.) - mimořádný výlet

FOTOGALERIE  +  PEPA MEJSTŘÍK - osobně

Jedenáct odvážných turistů a turistek vyrazilo za krásného slunečného a mrazivého počasí prozkoumat málo známé vodopády v okolí Stvolínek a Zahrádek . Po málo frakventovaných asfaltkách jsme se přemistňovali mezi jednotlivými vodopády , kde byly trochu krkolomější sestupy a výstupy k jednotlivým vodopádům . Odměnou byly krásné pohledy na vodopády i ledopády . Vše jsme zvládli a proto děkuji všem zúčastněným za disciplínu a sportovní výkon . (text+fota J.Mejstřík)

21. 2. 2018 - Hrdly - Doksany - Brozany - vedl V. Kinter (6km,34účat.) - mimořádný výlet

FOTOGALERIE

Na středeční výlet 21. 2., za ideálního počasí se vydalo 34 turistů. Z vlakové zastávky v Hrdlech jsme se vydali po bývalé cukrovarské vlečce k Dolánkám. Zde jsme se zastavili u pozdně barokní kapličky, u které vytéká pramen zvaný U tří zázraků, s udávaným léčivým účinkem na lupenku. Léčit se nikdo nepotřeboval, takže jsme se zdrželi jen krátce a pokračovali - musili jsme ale opustit původně plánovanou trasu, protože v místech vlečky se buduje kanalizace. Do Doksan jsme tedy přešli po silnici, kolem hřbitovního kostela sv. Petra a Pavla a smutných pozůstatků bývalého cukrovaru, z něhož zbyl jen komín a notně zchátralá hala.To už jsme ale docházeli ke klášteru, kde nás čekalo slibované překvapení v podobě objednané prohlídky. Očekával nás kněz otec Adrian, který se nám téměř hodinu věnoval a velice poutavě vyprávěl o historii i současnosti kláštera. Měli jsme možnost prohlédnout si nejstarší románskou část i barokní kostel, který je vyhlášen kulturní památkou. Podle reakce výletníků lze usoudit, že překvapení bylo příjemné.Potom jsme se vydali k Ohři, přešli přes lávku u jezu, prošli lesíkem, kempem a zdárně dorazili do restaurace Na Růžku v Brozanech. V jídelním i nápojovém lístku každý objevil něco pro sebe zajímavého, takže jsme zde mohli náš výlet zdárně ukončit. (text+fota V. Kinter a H. Fabiánková)

14. 2. 2018 - Mšené lázně - kolem Mšenského potoka - Budyně n. O. - vedla Z. Kinterová (12,7km,75účast.)

FOTOGALERIE   +   FOTOGALERIE

Středeční ráno, sice chladné, ale s příslibem slunečného počasí vylákalo litoměřické turisty i několik hostů na plánovanou vycházku. Na zastávce autobusu u kapličky ve Mšeném se sešla veleskupina v neuvěřitelném a podle vyjádření pamětníků rekordním počtu 75 účastníků. Po seznámení s plánem výletu a několika zajímavostmi z historie i současnosti lázní a okolí jsme prošli parkem do areálu lázní. Zde jsme si dali čas k individuální prohlídce – budovy sloužící lázeňskému provozu jsou pěkně udržované, lázeňský komplex působí moc hezkým dojmem. Zajímavý je i secesní pavilon Dvorana, nová kaplička Salve i romantická ruina staré kaple Sv. Jana Nepomuckého nad lázněmi. A pak jsme se vydali kolem doporučeného Pramene lásky podle Mšenského potoka a železniční trati směrem na Vrbku a Budyni. Šli jsme údolím, cesta byla pohodlná, nálada optimistická, konverzace živá, slunce na obloze i v duši – prostě pohoda. Na silnici k Vrbce jsme minuli budovy dvou bývalých, téměř 400 let starých mlýnů, nyní citlivě upravených jako rekreační objekty – původní účel budov je i přes modernizaci stále dobře zřejmý. U prvního, tzv. Hořeního mlýna bylo k vidění něco jako minizoo – mohutný pštros, stádečko ovcí i s jehňaty a skupina prasat kadeřavých. A pak už jsme před sebou viděli cíl naší cesty, městečko Budyni nad Ohří s kostelem a vodním hradem. Došli jsme ve zdraví, dobyli a plně obsadili bufet na náměstí i restauraci U mlýna, každý se podle své chuti občerstvil a tím jsme naši akci ukončili. Výlet se patrně líbil a pro mnohé účastníky byl inspirací k další návštěvě lázní s turistickým, případně i léčebným programem. (text V. Kinter,fota J. Nerad+P.Mestřík)

7. 2. 2018 - Jedlová žst - Jedlová vrchol - Jedlová žst - vedl V. Červinka (13km,20účast.)

FOTOGALERIE

4. 2. 2018 - Přechod Dlouhého vrchu s TJ Lbín (40účast,12km)

FOTOGALERIE  +   FOTOGALERIE

31. 1. 2018 - Bohušovice n. O. - Terezín - Ltm - vedl P. Šoura (8 km, 60 účast.) - mimořádný výlet po nově značené cestě našimi značkaři

FOTOGALERIE

Středa 31.1.2018, byla využita příležitost věnovat volné okénko v turistickém kalendáři k seznámení s nově vyznačenou turistickou trasou. Cesta Bohušovice-Ltm je od roku 2017 značena zelenou barvou. Procházka začala od nádraží Bohušovice přes náměstí kolem sochy J.Husa. Dále, nahlédnutí na terezíncký hřbitov k  zrekonstruovanému litinovému kříži. U hradeb následovalo krmení nutrií. Na břehu Ohře u pietního místa byly zapáleny svíčky. I když další cesta byla blátivá, došli jsme k Tyršovu mostu bez větších problémů. Po takové procházce vyhládlo, proto od mostu již každý spěchal na oběd. (text P. Šoura + fota P. Mejstřík)

24. 1. 2018 - Svor- Klíč - Nový Bor - vedl. V. Červinka (10km.19účast.)

FOTOGALERIE    +   FOTOGALERIE

Na nádraží jsme se sešli vhojném počtu. 19 lidí chtivých zimního dobrodružství.  Po  společné m focení jdeme do boje s vrcholem.projdeme okrajovou částí Svoru, červená značka nás vede přímo proti kopci. Následuje odpočinková a znova stoupání. To se ještě dvakrát opakuje. Od  sedla přichází červená, kterou potom půjdeme do N.Boru. Stezka zasněžená, mokrý sníh a mlha, to jsou naši průvodci až na vrchol. Focení, přípitky, svačinka pro doplnění energie. Sestup do sedla, studánky, návrat do civilizace. Překonáme lávku přes frekventovanou vozovku a nastává pohoda v pod přístřešken. Tady se všechny skupinky sejdou. Mnozí mají mokré boty a tak se jede brzy domů. (Text+ fota V. Červinka + P. Mejstřík)

19. 1. 2018 - Výroční členská schůze (166 účast.)

FOTOGALERIE

11. 1. 2018 - výlet do Lužických hor - vedl V. Červinka (15km,17účast.)

FOTOGALERIE    +  FOTOGALERIE (2016)

Na zimní výlet do Lužických hor se vydalo 17 našich členů. Jako první nás čekal výstup na druhý nejvyšší vrchol Hvozd. Vrchol byl zahalen v mlze a tak výhledy do krajiny nahradily pohledové tabulky, kde se jaký vrchol nachází. Trochu focení a míříme dále po červené do Petrovic a dále až na odbočku do Lvové.Trasa byla převážně lesem, kde jsou polámané stromy z nedávného silného větru. V závěru bylo posezení v restauraci s ochutnávkou jídla a pití. (text+foto V. Červinka)
1. 1. 2018 - Novoroční výstup na Radobýl,  rozdáno 730 pamětních listů, vybráno na Novoroční čtyřlístek Kč 8.060,-

FOTOGALERIE   +   FOTOGALERIE   +   FOTOGALERIE

Souhrn akcí KČT Ltm za rok 2017- 101 všech turistických akcí, účast 3,5 tisíce. 18 akcí pro veřejnost, 9 autobusových výletů, 8 společných výjezdů na kolech + 2 týdenní soustředění, akce "Uklízíme Česko"

26. 12. 2017 - povánoční výstup na Varhošť - vedl V. Červinka (16km,10účast.)

FOTOGALERIE   +   FOTOGALERIE

Vánoční vycházka na Varhošť byla prima. Změklé cesty byly mrazíkem zpevněny, vlhkost vduchu pomáhala vytvářet zdobné námrazi a mlhu v údolí Labe. Litujte, kdož jste nebyli. (text V.Č.)

20. 12. 2017 - vánoční trhy s Rosťou Pechouškem v Ltm  (10účast.)

FOTOGALERIE

13. 12. 2018 - Předvánoční výlet do Prahy - vedla A. Mončeková - (8km,13účast.)

Ve středu bylo tentokrát třináctého. A sešlo se nás také třináct. Pověrčiví zůstali doma, ale nás nic neodradilo. A to bylo dobře. V Praze jsme byli doslova oslněni nejen sluncem, ale především nádhernou výstavou českého impresionismu – světlem v 520 obrazech více než 70 malířů v Jízdárně Pražského hradu. Nenechte si ji ujít, trvá už jen do 7. ledna! Vystupte z vlaku už na Podbabě, pokračujte tramvají č. 8 nebo 18 na Hradčanskou stanici. Odtud pěšky na Prašný most. Vyhnete se frontě u bezpečnostní kontroly i u pokladny. Vstupné pro seniory 80,- Kč. Pokud vás nejméně 1,5 hod prohlídky nesklátí, vydejte se pěšky přes vánočně vyzdobený Hrad na Staroměstské náměstí ke Stromu republiky.
Pěkné zážitky o Vánocích i v roce 20187, pevné zdraví vám všem přejí A. Mončeková a A. Uhlíková-text+ fota K. Horáková

9. 12. 2017 - Adventní výlet do Olbernhau - vedl I. Jirásek + J.W. (47účast,5km)

FOTOGALERIE

Náš odbor i letos pokračoval v tradici mapování adventních svátků nedalekých saských krušnohorských měst a tentokrát si vybral za svůj hlavní cíl město sedmi údolí - Olbernhau.Plně obsazený autobus zavezl nejen naše,ale i šest lovosických turistů + naší kamarádku Janu Januškovou z Prachatic nejprve do Litvínova,kde jsme si po prohlídce několika expozic v zámku Valdštejnů a památek v centru města zašli i na oběd.Další naší zastávkou byl unikátní komplex Saigerovy huťě,ležící těsně za hraničním přechodem v Brandově.Část účastníků zde také absolvovala zajímavou prohlídku zachovalého funkčního hamru.Odtud jsme šli za hustého sněžení do slavnostně vyzdobeného centra Olbernhau,vzdáleného 3 km.A bylo opravdu nač se dívat.Na tzv. Rytířském dvoře se konají velké Adventní trhy,sloužící nejen k občerstvení,ale i ke kulturním vystoupením,prodeji typických upomínkových předmětů i ukázkám lidové řemeslné výroby.Mnozí z nás se v Městském kostele podívali také na milé vystoupení dětského souboru s vánočním programem.Přesně v 17.00 začalo vyvrcholení,pro Olbernhau tak slavnostního dne.Říznými pochody v podání dvou hornických kapel,které toho dne stačily zahrát i v Drážďanech při Slavnostech štoly,začal tradiční průvod,tzv. Bergparade,který ve vybraných saských městech vzdává hold většinou již zaniklé hornické profesi a těší se velké přízni nejen místních obyvatel,ale i mnoha návštěvníků,včetně těch z Česka.Pak již následoval v 18.00 odjezd do Litoměřic. Věříme,že všichni účastníci zájezdu byli s jeho náplní spokojeni a kromě sůvenýrů a dárků si odvezli hlavně krásné vzpomínky a zážitky. Těšíme se při nějakém dalším podobném výletě opět na viděnou. (text I.J.+fota J.W.)

29. 11. 2017 - Po stopách B. Hrabala - Hradištsko - Kersko - vedla M. Brožová (7km,27účast.)

FOTOGALERIE

Ze Sadské nás autobus dovezl do Hradišťka, kde je na hřbitově, v rodinném hrobu,  pochován pábitel Bohumil Hrabal. Blátivé cesty k památným borovicím jsme zdolali a dál lesem  došli do Kerska, k jeho chatě, jejíž zasklenou verandu on sám nazýval hradlem, jako vzpomínku na svou nádražáckou minulost.. V alejích jsme prohlíželi chaty a v Restauraci U Pramene se občerstvili. Po načerpání minerální vody ze Svatojosefského pramene směřovaly naše kroky do lesního ateliéru Kuba, kde jsme pozorovali p. Kubu při práci a prohlédli si vánoční výstavu výtvarných prací. Po nakoupení dárků u Kubů jsme cestou k autobusu prošli kolem Hájenky, vánočně vyzdobené a s " Kančím na šípkové" a "Kančím se zelím" na jídelním lístku. Výlet v podzimní přírodě se nám líbil. Marto, dík (text+fota H. Fabiánová).

22. 11. 2017 - Trávčický les - Nučničky - Trávčice - Bohušovice n. O. - vedl. V. Kinter (12km,51účast)

FOTOGALERIE

Ve středu 22. 11. vystoupilo z vlaku na zastávce v Olešku 51 turistů. Vydali jsme se na vycházku travčickým lesem, ale tentokrát trochu jinak. Prošli jsme kolem střelnice, která v držení soukromé společnosti znovu funguje a pokračovali po známé cestě podél pískovny směrem k Nučničkám. Většina výpravy šla po cestě, jen několik optimistů začalo hledat podél ní houby a skutečně byli úspěšní. Těsně před koncem lesa jsme odbočili na nenápadnou pěšinku a po ní došli k utajenému lesnímu jezírku s chatou, o kterém do té doby snad jen málokdo věděl. Pak jsme absolvovali nejhorší kousek výletu, když jsme brodili bláto rozježděné cesty, po níž jezdí auta s nákladem materiálu z pískovny. Ale brzy jsme se dostali na širokou suchou cestu a ta nás spolehlivě dovedla až k restauraci v Travčicích. Pan šéf už byl na nás připraven, k mání byly výborné polévky i výběr hotových jídel a teplé i studené nápoje. Zde jsme poseděli, podiskutovali, pak část turistů odjela autobusem do Litoměřic a většina pokračovala do Bohušovic. Bohužel jsme u jezírka přišli o fotografa dokumentaristu Mílu R., který se vydal nesprávným směrem – ale v lese nezůstal a Litoměřice našel. Jen je škoda, že z toho důvodu máme fotografie pouze z první poloviny výletu. Počasí nám celkem přálo, nálada byla dobrá a všichni jsme se v pořádku vrátili domů. (text V. Kinter+ fota M. Rajchl)

15. 11. 2017 - Byšice - Libeňský důl - Zahájí - vedl M. Rajchl (12km,31účast.)

FOTOGALERIE

15.11.2017 jsme se opět vydali ve středu v našem středu.Tentokrát  na neprobádanou trasu - alespoň pro mne jako velitele.Bylo nás 31 lidiček + jedna pejsáčka Sáša.Šlapala opravdu obdivuhodně tu dálku a naběhala  zcela určite 2x tolik,protože pobíhala kolem nás dopředu,dozadu.Měla by dostat od paničky medaili v podobě buřtíka. Na startu na nádraží Byšice,jsme se vyfotili a vzhůru na trasu.Kousíček jsme  odbočili na zámek Byšice - je v devastovaném stavu a potom po cykloasfaltce která zatím nemá očíslování.Dále už po ŽTZ u Horního Harbaska a po MTZ Dolní Harbasko.Pod  obcí Řepín "Řepínský důl"si to  někteří zkrátili a došli do Řepína.I tak to bylo  pro ně 10km.Větší skupina došla až do obce Zahájí na bus.Na MTZ - Libeňský důl je několik desítek vodáren,že jsem je nestačil počítat.To jsem ještě nikdy neviděl.Snad každých 200 metrů vodárnička.Na trase bylo spousta blátíčka a popadaných větví, takže bylo nutno koukat pořád kam se šlape.V Libeňském dolu se na nás usmálo sluníčko, ale i tak nám počasí přálo, bylo hlavně  bez větru. Byla to pořád rovinka ale těsně na konci krátký strmák do konce trasy v obci Zahájí.Trasa  do Zahájí byla 12,5km.Krásně nám vyšel časový harmonogram...za 25 minut přijel bus směr do Mělníka a tam jsme se rozprchli.Někteří pospíchači jeli 14:22 rychlíkem a skalní si dali zasloužené pivečko a vlakem 14:52.Myslím,že trasa  byla vzhledem k blátíčku a větví mírně náročná. (text+fota M. Rajchl)

8. 11. 2017 - mimoř. autobusový výlet do Meziboří a Litvínova - vedl. V. Červinka (5km,37účast.)

fota M. Rajchl

8.11. 2017 - Úpohlavy - Luský mlýn - Hazmburk - Litochovice - vedla J. W (10km,50účast.)

FOTOGALERIE      +     FOTOGALERIE

Na dnešní výlet naplánovaná komentovaná prohlídka Luckého mlýnu nalákala velké množství turistů, které neodradilo ani pravé listopadové počasí, co nám meteorologové předpověděli. Majitel mlýnu mj. Národní technické památky, v zastoupení svého syna p. Šaška nás seznámil s pohnutou historií objektu, která sahá až do 16. století a stejně tak i rod Šašků. V příjemné světnici při plápolavém ohni v krbu jsme si popili připravený horký čaj a vyslechli vyprávění, pak jsme si prohlédli zcela funkční mlýn a jeho technické zařízení. Poté jsme se vydali směrem po červené značce přes Hazmburk (vstup do hradu byl již uzavřen) do Libochovic, kde náš výlet končil. (foto P. Mejstřík, (+pro srovnání fota z 27. 6. 2017), text J.W.)

1. 11. 2017 - Dobrovice - Sýčina - vedla M. Brožová (7,5km,23účast.) - výlet mimo Kalendář akcí

FOTOGALERIE

V deštivém počasí jsme se vydali z nádraží Dobrovice do obce Sýčina ke renesančnímu kostelu sv. Václava. Byl vystavěn r. 1571 Jiříkem Cetenským z Cetné. V jižní věži si Thurn - Taxisové roku 1831 zřídili rodinnou hrobku. Některé hroby členů rodu jsou i na hřbitově. Obec Sýčina se nám všem líbila. Cestou do Dobrovic jsme na Chloumeckém hřbetu viděli zámek Vinařice, který je přístupný jen v létě pro ohlášené skupiny. Nyní slouží ke společenským akcím. Skupina turistů se k němu vypravila. Po příchodu do Dobrovic jsme navštívili radnici města, kde je i infocentrum. Někdo vystoupil na radniční věž, někdo navštívil obřadní síň radnice s pěkným výkladem. V obřadní síni je dřevěný vyřezávaný strop, který byl zachráněn ze zámku, kde byl v roce 1831 vybudován cukrovar.  Dnešní cukrovar stále používá značku TTD- Thurn- Taxis- Dobrovice. Prohlídka cukrovaru byla velmi zajímavá, obdivovali jsme techniku a výrobky, které jsme mohli ochutnat. Paní průvodkyně byla milá a postupy výroby cukru nám předala i s dobrou náladou. Jen fotografovat se nesmělo. Cesta k nádraží byla horor, ale vše jsme zvládli. Výlet byl hezký. Martě moc děkujeme a asi by bylo dobré se ještě do Dobrovic vrátit a navštívit další tři muzea a další historické památky. (fota+text H. Fabiánková)

1. 11. 2017 - Ústí n. L. - Kočkov - Erbenova vyhlídka - Ústí n. L.  - vedla H. Dupalová (8km,7účast.)

FOTOGALERIE

Ranní déšť ustal, ale na smůlu  - po nedělní vichřici bylo uzavřeno Bertino údolí a tak malou změnou jsme šli přes Kočkov, Erbenovu vyhlídku a Mariánskou skálu zpět do města. Bohužel, rozhledy nebyly. Turisté tuto trasu dělali poprvé a tak jako stateční jsme končili s tím, že někdy příště bude líp. Právě ty rozhledy nám chyběly, kdy za pěkného počasí jsou vidět všechny kopce kolem dokola.Tak tedy snad příště. (text H. Dupalová+fota P. Šoura)

25. 10. 2017 - Mimořádný výlet do Čáslavi - vedla J.W. (7 km,33 účast.)

FOTOGALERIE

Mimořádný výlet do královského města Čáslav, který byl hlavně určen víceméně pro neorganizované seniory z města a okolí, přilákal více našich turistů, než ty, pro které byl určen. Všichni ale byli vítáni a nikdo nelitoval, že s námi strávil den ve městě, které nás všechny překvapilo svou krásou. Stavba synagogy nás všechny zaujala, natož monstrózní Chrám sv. Petra a Pavla, který se pro svou velikost ani nevešel do okýnka fotoaparátu. Na náměstí pak skutečná perla, barokní stavba z 18. století, dnes budova radnice. V ní se nachází Žižkova síň, kde má své pozůstatky (lebku) Jan Žižka, kterou jsme si samozřejmě prohlédli. Náměstí je na desetitisícové město veliké, uprostřed je klasicistní kašna a pomník J. Žižky, dále několik zachovalých nejstarších domů ve městě. Také jsme si prohlédli ohromný evangelický kostel, Otakarovu raně gotickou válcovitou věž, procházkou jsme se prošli turistickou cestou kolem Podměstkého rybníku pod místními hradbami. Volný program si každý užil podle svého, někdo vyšplhal na vyhlídkovou věž u Chrámu, někdo si poseděl u kávy, či u oběda. Nakonec jsme všichni skončili v Městském museu a prohlédli si jeho velmi zajímavý interiér. Počasí nás nezradilo, provázelo nás po poledni sluníčko a tak se dá říci, že to byl vydařený den. (text+fota J.W.)

25. 10. 2017 - Hřensko Na Výsluní - Belveder - Arnoltice - Růžová - Růžák - Srbská Kamenice - vedl P. Mejstřík (20km,9účast.)

FOTOGALERIE

Po drobných problémech s dopravou se deset statečných sešlo v Děčíně a odjelo do Hřenska. Začali jsme údolím Suché Kamenice , která byla sice kamenitá , ale ne suchá . Přes Labskou Stráň, kde jsme nakoupili sýry na farmě , jsme došli na vyhlídku Belvedér . Dále jsme prošli Knížecí cestu do Arnoltic a přes údolí a les neznačenou cestou do Růžové. Snaha o nalezení nějakých hub vyšla skoro naprázdno . Výstup na Pastevní vrch nám komplikovaly stavební práce na rozhledně , ale zvítězili jsme . Před výstupem na Růžovou horu jsme couvli až na Slávu Kroba z časových důvodů a zamířili po vrstevnici přímo do Srbské Kamenice . Odtud jsme po nezbytném obče rstven&i acute; zamíříli zpět do Děčína .Pouze dvě statečné turistky toho ještě neměly po 22 ujitých km dost a ještě si prohlížely okolí Srbské Kamenice . Děkuji všem účastníkům za disciplínu a sportovní výkon. (tex+fota P. Mejstřík)

22. 10. 2017 - Závěrečný výlet - Stekník - Žatec - vedli J.W. + I. Jirásek (101 účast.)

FOTOGALERIE

Ranní deštivé počasí neodradilo 101 turistů našeho klubu a vydali se na náš letošní tzv. Závěrečný výlet. Cestu směrem k zámku Stekník nám lemovaly nikdy neokoukané kopce Českého středohoří. Zámek nás již ale přivítal nesmělými paprsky slunce z otvírajícího se nebe... Zde jsme se museli rozdělit na několik skupinek a postupně jsme si prohlédli to, co léta devastovaný zámek a nyní znovuzrozený téměř z trosek, může nabídnout. Nově zrestaurovanou kapli, sallu terrenu, upravené a k restaurování připravené komnaty a chloubu – terasovitou zahradu, druhou největší toho druhu v Česku. K tomu jsme si vyslechli výklad o historii a plány úprav a oprav do budoucna. Potěšilo nás, že jsme alespoň "trochu" mohli finančně přispět k opravám zámeckých památek, které čekají v depozitáři.

Poté jsme odjeli do královského města Žatec, města chmele a piva. Každý měl možnost si vybrat a prohlédnou co ho zajímalo a to z mnoha památek a významných objektů, kterých je ve městě požehnaně. Město nás za to odměnilo krásným slunečným počasím a tak jsme si užili i dobré výhledy z Chmelového majáku. V IC jsme obdrželi plánky tří různých okruhů po městě a mnozí si je prošli. Ještě i tak zbyla chvíle na posezení v cukrárně či v hospůdkách na ochutnání žateckého piva.

Na zpáteční cestu jsme se vydali stále ještě za slunečného počasí a tak jsme měli po většinu cesty kulisy kopečků Českého středohoří oslněných sluncem a  vybarvenými stromy ještě se zbytky listů, což dokáže jen podzimní příroda. Jedna skupina se navíc zastavila u menhiru  Zkamenělý mnich (prý aby po výsledku parlamentních voleb načerpala dostatek pozitivní energie), druhá jela přímo domů. (text J.W.+ fota J.W. a H.Mašek)

18. 10. 2017 - Pastýřská stěna - Jalůvčí - zámek Děčín - vedla H. Dupalová (10km.,41účast.)

FOTOGALERIE

Vlak měl zpoždění, ale vše se vyřešilo: 18 turistů se rozhodlo jen pro zámek, 23 se vydalo kratší cestou na Pastýřskou stěnu po hřebeni a prudkém sestupu do části Děčína Škrabky a tam se rozhodlo o dalším postupu. Šlo se dál přes Jalůvčí, po mírném výstupu na další vyhlídku, kde jsme odpočívali. Poté následovalo klesání na Tyršův most. Několik lidiček se odpojilo na vlak, zbývající na zámek s prohlídkou terasovité zahrady, řetězového mostu a poté zpět k nádraží. Díky nádherné barevné podzimní přírodě a sluníčku jsme byli spokojeni. Každý si vybral podle svého a děkuji statečným, kteří došli i když výstupy i sestupy byly náročnější. (text H. Dupalová+fota H.Fabiánková)

15. 10. 2017 - KPŠ na cestách - vedl I. Jirásek (48km,4účast.)

FOTOGALERIE

Nádherné počasí babího léta bohužel nepřesvědčilo více našich cyklistů,aby se na zakončení cyklistické sezóny projelo po hřebenu Krušných hor.A tak po výstupu z dosti obsazeného cyklobusu v Adolfově se pod mým vedení vydaly na 50 km cestu ještě jen pouhé tři cyklistky.Hned v zaniklé obci Habartice jsme si vyslechli poutavý výklad o její historii od místního chalupáře.Pokračovali jsme po hřebenu dále přes Fojtovice,Cínovec,Vitišku,Nové Město,Grunwaldské vřesoviště až na Dlouhou Louku.Z té následoval už jen dlouhý sjezd na vlak do Oldřichova.Naprosto bezoblačná obloha nám poskytovala cestou mnoho dalekých výhledů,zejména do Saska.Nejkrásnější zážitky nám však poskytl pravý podzim,jehož zásluhou nám cestu lemovaly zdravé stromy,hrající všemi,pro tuto dobu,tak typickými barvami.Cesty po Krušných horách jsou díky menšímu převýšení pro cyklisty vždy přitažlivé a přidá-li se k nim i slunečné bezvětří,zanechají vždy u turistů velký zážitek.Stejně,jako naší skupince.(text I.Jirásek,fota J.W.)

11. 10. 2017 - Medvědice - Lipská hora - Podsedice - vedl J. Nerad (10km,25účast.)

FOTOGALERIE    +    FOTOGALERIE

Podzimní období již začalo a příroda nám občas ukazuje své drápky, ale na středu 11. října byla předpověď dobrá.Byla naplánována trasa z Medvědic přes Lipskou horu (689 m) kolem Oltáříku do Podsedic. V autobuse, kterým jsme dojeli do Medvědic, jeli jenom turisté a bylo nás celkem 25. Vystoupili jsme na zastávce u kostelíka sv. Kateřiny v 9:50 hod. Po odjezdu autobusu jsme se vyfotili a prohlédli okolí kostelíka a pak jsme se vydali po ČTZ k hlavnímu bodu naší trasy a to Lipské hoře.Nahoru jsme vystoupali mimo dvou turistek všichni. Ony dvě se vydaly rovnou na Oltářík.Počasí nám opravdu velmi přálo. Po výstupu na vrchol nejenom, že nefoukal moc vítr, ale byla i velmi dobrá dohlednost do okolí. Zhlédli jsme význačné vrcholy v okolí, občas jsme zahlédli i Říp a velmi dobře byly vidět kopce v lounské oblasti.Všichni se kochali hezkými výhledy a přitom i posvačili. Při sestupu jsme se již začali dělit na skupinky. Někdo chtěl vystoupat ještě na Oltářík (566 m), někdo šel pomaleji a užíval si podzimně vybarvené přírody.Nakonec jsme se skoro většina sešli na autobusové zastávce, na podsedické křižovatce. Odkud jsme odjeli směr Lovosice v 14:00 hod.Na trase jsme ušli asi 9 až 10 km. (fota+text J. Nerad+ fota P. Mejstřík)

7. 10. 2017 - Zapomenuté pohraniční II - vedl I. Jirásek (19km,9 účast.)

FOTOGALERIE

První říjnovou sobotu se vydalo 9 našich turistů do Krušných hor,aby poznali zbývající část této NS,jejíž první úsek prošli již na jaře.Naše putování začalo v Adolfově,kam nás dopravil výletníky a cyklisty slušně zaplněný cyklobus z Ústí n. L.Odtud až do Petrovic jsme šli většinou velmi pohodlnou cestou,vedoucí nejvíce loukami s velmi početnými stády skotu a v oblasti romantické Mordové rokle také původním lesem,z kterého si odnesli cenné úlovky naši houbaři.Na cestě jsou informační tabule,seznamující návštěvníky se zajímavostmi a pohnutou historií tohoto kraje.Od jedné z nich jsme odbočili na čedičovou horu Špičák,jejíž vrchol nás zaslouženě odměnil dalekým rozhledem až do Drážďan,Věru i několika keškami.Daleké výhledy jsme měli díky příznivému počasí vlastně po celý den a cesta,kterou rámoval pohled na Děčínský Sněžník,Saské Švýcarsko a Lužické hory,pak ubíhala daleko lépe a ušlých 19 km nebylo ani znát.V Petrovicích jsme na autobus do Ústí nečekali dlouho a tím tak náš podařený výlet vlastně skončil.Na něm má zásluhu i počasí,které potvrdilo,že po propršeném dnu se obloha vyfouká a kromě minimálního mrholení často zasvítí i tolik žádané sluníčko a odmění tak turisty,kteří nestahují kalhoty,když brod je ještě daleko. Po zapomenutém pohraničí budeme pod mým vedením pokračovat opět za rok.K výletu jsem přidal několik odkazů,které jsou v chatu.Také děkuji J.Mejstříkovi za mnoho fotografií.(text I. Jirásek+fota P. Mejstřík)

4. 10. 2017 - Po stopách Václava IV - vedla M. Brožová (9,5km,35účast.)

FOTOGALERIE

Na Hlavním nádraží v Praze jsme nastoupili na metro C a vystoupili ve stanici ROZTYLY.  Kunratický les jsme procházeli po MTZ. Po kilometru jsme dorazili k Velkému altánu. Uvnitř jsme nebyli, byl obsazen mládeží, kterou jsme potkávali po celou cestu na zříceninu Nový Hrádek. Okolo památného Kunratického dubu jsme procházeli pěknou podzimní přírodou, až jsme se dostali k vrcholu ostrohu zvanému Hřeben, kde si Pražané v roce 1620 vybudovali obléhací tábor za účelem dobytí Nového hradu. Po měsíci střelby z palných zbraní a obléhacích praků se obhájci hradu vzdali. Na zříceninu hradu vede nový most. Po chvíli odpočinku jsme sestoupili ke Kunratickému potoku, v restauraci U krále Václava IV. jsme se občerstvili a po prohlídce zoo-koutku jsme přes Michelský les, kde jsme viděli krásné sekvojovce obrovské pokračovali ke stanici metra, odkud jsme výlet začali. Den se vydařil. Děkujeme Martě B. za připravený výlet. (fota+text H. Fabiánková)

3. 10. 2017 - Měsíc zdraví v Ltm - akce ve spolupráci Zdravého města Ltm s KČT Ltm - na golfu

FOTOGALERIE

30. 9. 2017 - KPŠ na cestách - Krušné hory - vedl V. Červinka (50km,5 účast.)

S obavou jsem čekal na nádraží, kolik nás pojede po hřebeni Krušných hor. Nakonec 5 cyklistů. Paráda. Na Komárku  lanovkou, (pozor, neberou elektro kola !!!!!! ) Krásná jízda, nahoře čaj, nebo grog, a jedeme. Cínovec, Kahleberg - s vyhlídkou na sport areál  v Altenberku, pokračujeme na Moldavu za hranicí. U nádraží dáváme úžasnou polévku . Pokračujeme na Fláje. Přehrada vítá slunce a studeným větrem. Chtěli bychom více, ale čas nás nutí. Přes Klíny padáme do Litvínova a vlčkem domů. Počasí " větrno, slunce, barvy podzimu v plném proudu. Krása. (text+fota V Červinka)

30. 9. 2017 - Tři Prysky na podzim - vedl I. Jirásek (14km,19účast.)

FOTOGALERIE          FOTOGALERIE

od P. Mejstříka                        od J.W.
Do malebné obce Prysk jsme naplánovali první ze dvou sobotních podziimních pěších výletů.Nutno říci,že podzim se nám zde představil v celé své kráse,kterou podtrhovalo nádherné slunečné počasí.V samotné obci jsme se přesvědčili,že titul Vesnice r. 2016 si zasloužila oprávněně. Naše trasa začala na okraji Kamenického Šenova,odkud jsme se vydali k nedaleké NS Okolí Křížové cesty,na které je mnoho zajímavých zastavení.Na ní nás nejvíce zaujaly do skal vytesané kapličky,včetně Božího hrobu,které jsou nyní pečlivě udržovány.Odpočinkové místo s altánkem a pramenitou vodou nám po náročném výstupu přišlo vhod.Po občerstvení jsme se vydali po Riedlově NS do Horního Prysku,obce s typickou lidovou architekturou podstávkových domů,k nově opravenému kostelu sv.Petra a Pavla.Po jeho prohlídce jsme vystoupali po MTZ k Ovčáckému vrchu s nádherným výhledem a nenáročnou cestou okolo Středního vrchu a Riedlovy jeskyně sešli k penzionu Albena,v kterém nám pravá "gulášovka" velmi zachutnala. Jen nedaleko od něj je vtipně vyřešená autobusová zastávka s odpočívadlem a volně přístupnou "knihovnou",z které nám jel bus do Nového Boru,kde jsme přestoupili na vlak směr Ltm. a tím vlastně náš výlet skončil.Kromě zážitků a poctivě ušlapaných 12-13 km,si někteří přivezli i spoustu nasbíraných hub a pozorná V.K. i kešek.Vzhledem k tomu,že jsme si v tomto kraji nestačili prohlédnout všechna zajímavá místa,vydáme se do něj snad příští rok znovu. (Text I.Jirásek)

27. 9. 2017 - Třebenice - Košťálov - Ovčín - Lovosice - vedl P. Šoura (10km,39účast.)

FOTOGALERIE

Z autobusové zastávky třebenického náměstí započal náš pěší výstup na hrad Košťálov (481 m).  I na takovém objektu, který je všeobecně znám, se dají nalézt detaily, které běžnému návštěvníkovi uniknou. Výhled v mlhavém oparu a prohlídka hradu byly ukončeny na odpočívadle hromadným fotem. Cesta odbočila ke kopci Ovčín (431 m). Vysoká tráva a špatný výstup na vrchol většinu účastníků odradika a pokračovala úpatím na Radostice. Malá skupina, která se proklestila na vrchol Ovčína, byla odměněna pěkným rozhledem Ve Vchynicích část skupiny odjela autobusem. V Lovosicích u hřbitova nás obdivovalo vzácný metasekvoj již jen 8 vytrvalců. Výlet byl ukončen v lovosické knihovně na výstavě obrazů Josefa Mohra. (text J.Šoura+fota J.W.+H.F.)

20. 9. 2017 - autobusový výlet (nejen) - Žíreč - Kuks - vedla M. Brožová (3km,50+ 7účast.)

FOTOGALERIE      +    FOTOGALERIE + FOTOGALERIE

fota od J.W.                               fota od J. Nerada            Braunovy sochy

Text k výletu jsem neobdržela.Tentokrát se vydaly na výlet dvě skupiny. Ta hlavní autobusem, sedm turistů vlakem. Ti si udělali okruh opačný, na Kuksu  se obě skupiny setkaly.

17. 9. 2017 - KČT Ltm +  Zdravé město Ltm do Zubrnic (5km,40účast.)

FOTOGALERIE

Z mlhavých Litoměřic jsme se vydali autobusem do kopečků směr Zubnice. Čím výš jsme vyjížděli, mlha ztrácela svou vládu a my jsme se mohli těšit z krásných výhledů na okolní kopečky. Když jsme dojeli do cíle, objevilo se i podzimní sluníčko a ukázalo nám, že ještě neztratilo svou sílu. V Zubnicích jsme nejdříve navštívili a prohlédli si s příjemným průvodcem zdejší skanzen lidové architektury. Ve staré škole nám náš průvodce po zasednutí do lavic, dal lekci „chování“ a byla i legrace. Poté jsme se na chvíli zastavili v  hostinci, poseděli a odebrali se na naši turistickou procházku místní naučnou stezkou. Vedla kolem starého mlýna, pak příjemným lesíkem a silničkou jsme se dostali zpět. Před námi se otevřelo údolí, ve kterém je zasazena vesnička jako perla v prstenu a nad ní se hrdě tyčí jako maják televizní věž Buková hora. Pak jsme nasedli do autobusu a s překrásnými výhledy na České středohoří se vraceli domů. U Ltm se slunce zatáhlo, objevil se velký mrak, jakoby se na nás zlobil, že jsme ze slunečných Zubnic odjeli…

Děkujeme Zdravému městu Ltm za krásné zážitky, všem za dochvilnost a snad někdy…(text J.W.+fota H.Fabiánková, V.Kostnerová a něco i já)

16. 9. 2017 - KPŠ - cyklobusem do Mukařova - Žandov - Volfartice - Česká Lípa (40 km,9 účast.)

FOTOGALERIE

8. - 13. 9. 2017  Salcbursko - autobusový výlet s CK Trip (70km,43účast.)

Pobytový turistický výlet do penzionu Heidi v St. Martin am Tennengebirge v oblasti Salcburska, byl CK Trip tzv. „šit“ na míru pro turisty našeho klubu. CK nám připravila trasy, kterých se mohli zúčastnit dle délky a náročnosti snad všichni a k tomu nám jako dárek přichystala empatickou milou a trpělivou průvodkyni Aničku. Ta nás po celou dobu provázela a o nás pečovala.

Hned první den před polednem jsme dorazili k cíli naší zahajovací trasy a to u fjordovitého jezera Traunsee. Po menším stoupání cestou nad jezero jsme mohli vychutnávat první krásné vyhlídky na jezero a okolní štíty Alp zalité sluncem. Pak již jen s krásnými vyhlídkami z autobusu jsme dojeli do našeho dočasného domova ve St. Martinu.

Druhý den nás opět probudilo svými paprsky slunce a my jsme měli možnost si tento den doslova užít krásných vyhlídek mezi alpskými velikány v oblasti Nízkých Taur. Lanovkou jsme vyjeli do výše 1834 m na vrchol Bischlinghöhe. Odtud jsme se pak vydali po hřebeni i údolím s výhledy na majestnátnost pohoří Tennengebirge do St. Martina. Měli jsme možnost si zvolit kratší i delší trasu putování. Většina si užila té delší, ale cesta dolů k našemu pensionu byla dost, dost namáhavá…

Třetí den se nám slunce schovalo, doufali jsme, že se počasí zlepší a tak jsme se opět vydali naším busem po neuvěřitelných serpentinách k horské chatě Trinkenalm 1750m a zde byl dvouhodinový výstup k nejvyššímu místu našich výstupů - na vrchol Hinterfageru 1967m. Část turistů se rozhodla i přes mlhu vrchol zdolat, někteří zůstali na horské chatě a část turistů klesala dolů do údolí, kde mlha neměla již svou moc. Jako "bonus" jsme se zastavili v krásném historickém městečku Radstadt a v pozdním odpoledni si několik účastníků užilo koupání v termálních lázních v Altenbergu.

Čtvrtý den jsme odjeli busem k horskému jezeru Jägersee ve výši (1099m). Každý zde měl opět možnost volby a mohl využít procházky kolem jezera s návštěvou restaurace. Ostatní dále pokračovali k velkému horskému jezeru Tappenkarsee (1762m) a k chatě stejného jména. Zde se nám otevíraly vyhlídky na Radstatské Taury.

Pátý den nás čekala ta nejkrásnější horská túra po traversu úpatím impozantního vápencového masivu Hochkönigu, kolem horských salaší k hotelu Arturhaus. Bohužel, tuto trasu si musíme někdy zopakovat, neboť nám tento den skutečně počasí nepřálo. Pršelo a pršelo…Druhá skupina odjela do městečka Mühlbach, které si měla možnost prohlédnout. Poté dojela busem k chatě Arturhaus (1502m), kde absolvovala kratší trasu a čekala na příchod skupiny první.Cestou jsme se ještě na chvíli zastavili ve známém městě "čtyř můstků" v Bischofshofenu.

Šestý den se opět ukázalo slunce ve své plné kráse. Absolvovali jsme poslední trasu kolem St. Martina k horské chatě Höllalm a odtud jsme si měli možnost vychutnávat krásné výhledy na pohoří Tennengebirge.

Těmito výhledy jsme se pomyslně loučili s majestátními Alpami, jejich kamennou krásou a už i se zasněženými vrcholy, které zářily v paprscích slunce jako jejich královské koruny.

Šest dní pohostinného pobytu v pensionu, který nám na čas nahradil domov, bohužel skončilo. Skončily večery, které nám zpestřoval Jirka K.s kytarou a zpěvem, skončila dobrá kuchyně paní Doris, čekala nás již jen cesta domů s šikovným řidičem Jirkou a s naší Aničkou, dobrou dušičkou.

Všem účastníkům velký dík za výkony (nachodili jsme 70km - ne všichni, vystoupali a vyjeli jsme 3760m,sešli a sjeli 4.360m), za dobrou partu, za dochvilnost a věřím pevně, že zážitky které jsme si přivezli na pobyt v Heidi, nám zůstanou na dlouho ve vzpomínkách a zahřejí na duši... (text +fota J.W.)

13. 9. 2017 - Benešov nad Ploučnicí - Merboltice - Strážný vrch - vedla M.  Brožová (7 km,9 účast.) mimo Kal. akcí

FOTOGALERIE

Ve středu 13.9. se skupina 9 turistů pod vedením M. Brožové vydala na pohodový výlet do Benešova nad Ploučnicí a okolí. V Benešově jsme si prohlédli horní zámek a přejeli do obce Merboltice, odkud jsme po MTZ vyrazili k našemu hlavnímu cíli, na vrchol Strážného vrchu s rozhlednou, po jehož zdolání jsme se vydali na zpáteční cestu. (text+fota M.Svoboda)

13. 9. 2017 - Křižany - Výpřež - Ještěd - Pláně - Rašovka - Javorník - Obři sud - Hodkovice n. M.  - vedl. V. Červinka  (21km,7účast.)

FOTOGALERIE  +  FOTOGALERIE

Je zasmušilé ráno. Z pod mraků vykukuje vycházející slunce. Během jízdy vlakem se raní čas mění. Mraky pohltily sluneční svit, začíná foukat a později, kdy se blížíme do Křižan, i prší. Na začátku naší cesty je poměrně klid, prvním stoupáním se zahřejeme na provozní teplotu. Tam, kde by měl být Ještěd je mlha. Začíná pěkně foukat. Déšť si chce také trochu užít. Nevadí, jdeme lesem. Houby provokují ke sběru. Mnozí se neubrání a plní své papírové tašky. Blížíme se k vrcholu hory. Dobře slyšíme hukot větru opírající se o stavbu vysílače. Samotná stavba se vynoří z mlhy až na poslední chvíli. Vstupujeme do příjemného prostředí. Odpočinek, razítka. Po krátké pauze  pokračujeme v našem putování. Řádný odpočinek s polévkou a pivem dáme až překročím 15-tý poledník v chatě KČT  Na Pláních. Další cesta kolem restaurace  U Šámalů, kde je otevřeno jen ve dnech pracovního volna. Nevadí, zato je zde velký kamenný stůl, pro různé obřady, posvěcený litoměřickým biskupem monsignorem Baxantem. Pokračujeme kolem Rašovky (zavřená restaurace a rozhledna, otevírají až v 17. hodin) na Javorník, kde stojí Obří sud. Novostavba tvaru sudu s restaurací. Perfekt. Dáme pivečko a kávu. Je to prakticky koncový bod naší cesty. Blížíme se k Hodkovicím. cestou hledáme ještě jedem kamenný stůl. V Záskalí končíme naší cestu.  Domů přijíždíme večer, ale uspokojeni zdoláním hory s 1012 nad mořem. (text+fota V  Červinka) + fota J. Nerad

6. 9. 2017 - Včelní Hrádek - Pepř - Jílové město - Boží skála - Jílové žst - vedl V. Kinter (8km, 32 účast.)

FOTOGALERIE     Fotogalerie - V.K. (dodatek)

Dnešní výlet jsme zahájili v Praze na hlavním nádraží - nastoupili jsme do moderního Posázavského pacifiku a zhruba po čtvrthodině jízdy nezajímavým okrajem Prahy už jsme měli možnost kochat se – tu cyklostezkou hned pod tratí s běžícími či jedoucími Pražáky, tam golfovým hřištěm s nespěchajícími golfisty, ba i vodní sportovci na Vltavě byli k vidění. A za řekou skály a stráně s vilkami a kostelíky v zeleni. Za Vraným jsme vjeli do Sázavského údolí a téměř z ptačí perspektivy sledovali řeku, skály a chaty. V pohodě a dobré náladě jsme dojeli do železniční stanice Jílové, která je vzdálená od města asi 2 km a vyrazili na trasu výletu. Prošli jsme stoupáním kolem Včelního hrádku, ze kterého zbyly jen sešlé hospodářské budovy, do vesnice Studený a tady jsme přešli na naučnou stezku „Jílovské zlaté doly“. Stezka je osazena velkým množstvím panelů, které poskytují vyčerpávající informace o historii těžby zlata i o jiných místních zajímavostech, ale i lavičkami na místech s nejhezčími výhledy, opravenými křížky a nově vysazenými stromky v alejích. V celém okolí Jílového totiž působí zajímavé sdružení s názvem „Okrašlovací spolek v Jílovém u Prahy“ a toto vše je výsledkem jejich snažení. Už při stoupání se nám nabízely pěkné výhledy do krajiny, nejhezčí ale z rozhledny Pepř s plošinou ve výši 18 m, ke které jsme po chvíli došli. Bohužel jsme nemohli přesně identifikovat jednotlivé vrcholy v blízkém i vzdáleném okolí, neboť ze tří orientačních panelů jeden chyběl úplně a zbylé kdosi „vylepšil“ sprejem k nečitelnosti. Inu, hlupáků se české kotlině vyskytuje poměrně dost.Pak už jsme scházeli k Jílovému cestou, ze které byly v okolí vidět nenápadné stopy po těžbě zlata, došli do města a zde si dopřáli asi hodinu a půl volného programu k jeho prohlídce a občerstvení.A když každý využil tohoto času podle svého založení, vydali jsme se luční pěšinou kolem Boží skály do dolní části Jílového a mezi chatami, pak kolem rybníčku došli zpět na nádraží a odtud v půl třetí odjeli zpět. (text spisovatel V.Kinter,fota J.Nerad)

1. 9. 2017 - Den seniorů na koupališti v Ltm za účasti KČT Ltm

FOTOGALERIE

24. 8. 2017 - KPŠ na cestách - Ltm - Hoštka - Roudnice n. L. - Ltm (40-55km,6účast.)

FOTOGRAFIE

23. 8. 2017 - Dalejské a Prokopské údolí - vedla M. Brožová (8-10km,20 účast.) - mimo Kal. akcí

FOTOGALERIE

Výlet začal v Hlubočepech, odkud jsme se dostali do Prokopského a Dalejského údolí. Cesta výletu  je popsána na fotografiích. V přírodě bylo pěkně. Ani jsme nepoznávali, že jsme ve velkoměstě.  Celý den svítilo slunce a my jsme v pohodě pozorovali přírodu podél Dalejského potoka. Děkujeme Martě Brožové za hezký výlet, který pokazila jen čtyřhodinová cesta rychlíkem z Prahy domů. (fota+text H. Fabiánková )

Ve středu 23.8. uspořádala M. Brožová méně náročný výlet do Prokopského údolí. 20 turistů vyrazilo na pohodovou trasu 8 km. Procházeli jsme Prokopským údolím podél Prokopského potoka, skupina zdatnějších si trasu ztížila výstupem k hradišti. Potom jsme opět spojili a pokračovali podél Dalajského potoka do Řeporyjí. kde jsme náš výlet ukončili. (M.Svoboda)

23. 8. 2017 -  Hinterhermsdorf - Zadní Jetřichovice - Mezní Louka - vedl V. Červinka (20km,9účast.)

FOTOGALERIE                               FOTOGALERIE

Středa 23. 8. 2017  Krásný východ slunce předznamenal nadcházející den. Pohodlně jsme se dostali do saského městečka Hinterhermsdorf , kde bohužel mají ve středu  " I "- čko zavřené. Prohlédli jsme kostelík a stoupáme ke kraji lesa,  razítka, a pokračujeme ke Křinici. V hlubokém údolí provozují naši němečtí sousedé projížďky na lodičkách. Procházíme kolem a již jsme na stezce v skalnatých stráních nad vodou. Řeka tady tvoří  od Zadní Doubice až do Zadních Jetřichovic státní hranici.  Cestou máme dvě zastavení pro doplnění energie. Ze Zadních Jetřichovic sledujeme zelenou tur. značku a ta nás vede nejprve po lesní šotolinové silnici, potom roklí přes sedýlko  na Mezní Louhu "před hotelem" , odkud  jedeme do Děčína na vlak. Počasí nám přálo, devět účastníků září spokojeností. Tak neshledanou, zase na nějakém výletě. (text+ fota V.Červinka) + fota J. Nerad

16. 8. 2017 - Nymburk - Písty - Sadská - vedl M. Rajchl (9km,20účast.)

FOTOGALERIE

16 . 8. 2017  jsme se vydali na naše středeční putování, tentokrát na trasu Nymburk - Sadská . Bylo nás 20 lidiček.Vlastně 21 - jeden ještě nenarozený kluk.Vystoupili jsme  na nádraží Nymburk-město,přešli jsme kolem Postřižínského pivovaru a přes lávku Labe a už kolem vody směr obec Písty po  ČTZ.Cesta byla naprostá rovina.V Pístech občerstvinka samozřejmě zavřená.Tak bylo posezení a na pěkně upraveném  nádvoří,  svačinka a potom dále k jezeru.Prošli jsem kolem  písečného přesypu.Také u jezera byla občerstvinka zavřená, jen  rybáři si dávali ve stanech  "do nosu " a nenabídli ani kousek grilované rybičky vyhladovělým a žíznivým turistům.Na koupání  teplota vzduchu nebyla nic moc, i když nám počasí přálo.Pár kapek za celou trasu.Jinak teplota ideální....žádné vedro ani zima.Od jezera už směr po  ŽTZ.Na  okraji  obce Sadská jsme zapadli  do první občerstvinky na dodržování pitného režimu a též jídelního režimu.Obsluha byla spokojená,že utržila peníz a ceny nebyly závratné.Měli jsme přes hodinu času, tak jsme šli  v poklidu  na nádraží Sadská, kde jsme v pohodě dorazili  20 minut před příjezdem vlaku,takže časově to dnes vyšlo  super bez spěchu.Z Nymburku rychlíkem až do Litoměřic.Trasa nebyla náročná a počasí OK.Jen co jsme se rozjeli rychlíkem, tak přišel mohutný déšť, ale to už jsme byli v teploučku vagonu.(text+fota M. Rajchl)

9. 8. 2017 - Kostomlaty n. L. - Ostrá - vedla J. W. (12km,36účast)

FOTOGALERIE

Z Kostomlat n. Labem do vesničky Ostrá  nás navedla nejprve žlutá značka, někdy těžko viditelná částečně polní cestou lesíkem, poté již na cyklostezku kolem Labe. Cestou jsme se ještě podívali na zarostlé zbytky hradu Mydlovar a pak kolem krásných rekreačních chatiček jsme došli k bývalé pískovně u Ostré. Obešli jsme částečně jezero a dostali se k cíli naší cesty, do Historické vesnice řemesel. Zde jsme se za groše občerstvili, nakoupili, prošli si vesničkou, parčíkem a všemi jejími přilehlými zahradami a naplněni dojmy jsme opět vláčkem odjeli domů… (text J.W. fota J. Nerad)

8. 8. 2017 - setkání nejen pro seniory z Ltm a okolí ve Skalici při kytaře- vedla J. W. (6km+32účast.)

Již druhé společensko-turistické setkání v Hospůdce pod kaštanem pro seniory z Ltm i okolí ve Skalici, umožnilo jak malou turistiku kolem Pokratického potoka, tak společné zpívání při dvanáctistrunkové a foukací harmonice našeho šikovného turisty Petra V. Bylo to milé, pěkné a moc všem a hlavně Petrovi děkujeme. Opět někdy se těšíme na brzké setkání. (fota M. Rajchl)

5. a 6. 8. 2017 - Barokní okruh II - ve spolupráci KČT a Destinační agentura Ltm (37 + 34 účast)

FOTOGALERIE  okruh II     +      FOTOGALERIE  okruh I

Fota J. W.+D.Hyklová)

2. 8. 2017 - Mšeno - Cinibulkova stezka (trochu jinak) - M.Brožová pro nemoc výlet zrušila

FOTOGALERIE

Velká škoda za zrušený výlet. Nicméně  - čtyři ženy jely vlakem a výlet se vlastně uskutečnil. K tomu zcela nezávisle - čtyři osoby jeli do oblasti autem a naučnou stezku také procházeli ale v opačném gardu. Obě skupiny se potkaly u skalního bludiště. Na toto setkání nám chybí foto. Den byl sice teplotně náročný, ale moc příjemně, většina trasy vedla lesem, ve stínu. (text+fota V. Červinka)

29. - 5. 8. 2017 - týdenní pobyt v Havlíčkově Brodu - KPŠ + pěšáci (28 účast.)

FOTOGALERIE      +     FOTOGALERIE

Náš druhý letošní  pobytový „zájezd“ s koly a toulavými botami jsme strávili v Havlíčkově Brodě a jeho okolí. Bohužel, ani týden nestačil k tomu, abychom navštívili všechna zajímavá a krásná místa tohoto kraje. Snažili jsme se si vybrat alespoň to, co zdobí tento kraj na pokraji Českomoravské vysočiny. Je zde plno kopců s krásnými zákoutími a s rybníky a mnoha památkami, jak sakrálními tak historickými.
Jedna skupina s Jindrou Neradem, někteří ve dvojicích, skupina jedenácti „šlapkařů“ se denně rozjížděla do bližšího i vzdálenějšího okolí, aby se v podvečer sjela do Domova mládeže, kde jsme byli ubytováni, s mnoha dojmy.
Počasí nám „přálo“ až příliš, takže jsme se hodně koupali, snažili jsme se pobývat ve stínu všudypřítomných lesů, dokonce i houby rostly.
Týden uběhl jako voda v řece Sázavě a my se opět vraceli s novými dojmy domů…

26. 7. 2017 - Chomutovský zoopark  - Chomutov - vedl. J. Mašek (10km,36+7dětí - účast)

FOTOGALERIE             +          FOTOGALERIE

Dne 26.07.2017 jsme v počtu 36 dospělých a 7 dětí udělali výlet do Chomutova s prohlídkou Zooparku Chomutov. V této rozlohou největší zoologické zahradě jsme se rozptýlili do několika skupin a myslím si, že jsme nikdo nemohli vidět všechna zvířata. A dokonce jsme například, naše skupina, nenašli ani ten krásný vesnický skanzen. Tak snad příště. Potom jsme prošli procházkou kolem Kamencového jezera, které jsme ale, vzhledem k horšímu počasí, nenavštívili. Po obejití Kamencového jezera jsme si prohlédli historickou část Chomutova s náměstím a Jezuitským klášterem. V závěru nás dostihly mírné dešťové přeháňky a po občerstvení v hotelu Sudety jsme výlet ukončili.(fota J. Nerad - fota H. Mašek+ text)

22-23. 7. 2017 - Západ a východ slunce na Lovoši - vedl K. Hönsch (10km,10 účast.) - mimo Kalendář akcí

Text nezaslán, fota V. Červinky

22. a 23. 7. 2017 - Barokní okruhy - I. část - Úštěcko - KČT ve spolupráci s Destinační agenturou Ltm (2x1bus) - mimo Kalendář akcí

FOTOGALERIE

Okruh pečlivě vybraný Destinační agenturou byl skvělý a velmi poučný. Studentky Karlovy university nám svým poutavým slovním doprovodem dokázaly, že barokní architektura všech navštívených objektů je svou historií a krásou slohu velmi zajímavá. Bylo to velmi přínosné, moc děkujeme a těšíme se na okruh č. II. (fota J.W.)

20. 7. 2017 - KPŠ - kolem pěti zámků, historické vodárně, hoštětských sklípků, vyhlídek (52km,6účast.)

FOTOGRAFIE

19. 7. 2017 - Teplice - Doubravská hora - botanická zahrada - vedl. P. Šoura + M. Rajchl (8 km,28účast)

FOTOGALERIE                         fota od Míly Rajchla

Ve středu 19.7.2017  se turisti vydali do  lázeňského města Teplice v Čechách.Všichni v počtu téměř 30 lidiček se dostavili kromě vedoucího výpravy.To jsem byl já.Popletl jsem odjezd.No není mi 20, ale Pepa Š. Jindra N. mě zastoupili.Tímto jim děkuji a omlouvám se  všem.Každý  účastník má u mě  láhvinku rumu na zimní měsíce...ale virtuální .Jel jsem o hodinu později 9:26 z LT.Ale pilně jsem si to v TP zkrátil trolejbusem od nádraží pod Doubravku.Mojí hodinovou ztrátu jsem zredukoval na půl hodiny...ale úplně zničený.Naštěstí na  Doubravce bylo otevřené občerstvení,moje záchrana.Svůj  vedoucovský škraloup jsem si ale vylepšil,že jsem domluvil vstup do hradu,do Rytířského sálu a vyhlídku.Jinak je toto nepřístupné.Na Doubravce jsem pracoval jako radiotechnik-vývojář-konstruktér 13 let.Po ukončení vývoje se rozjela výroba přijímačů a vysílačů pro radioamatéry...několik tisíc kusů.Byl to  podnik Radiotechnika Svazarm.Tak jsem se opět uviděl po několika letech s mými kolegy z práce, kteří umožnili vstup.Sláva jim.Potom jsme seběhli do botanické zahrady TP a nějak jsme se postupně rozprchli.V botanické bylo také občerstvení.Vlak jel každou hodinu tak nebylo co řešit. (text M. Rajchl,fota J. Nerad)

15. 7. 2017 - Křížová cesta -  Cvikov - Hamr - přehrada Naděje - Jedlová žst - vedl. V. Červinka (17km,4 účast.)

FOTOGALERIE

Ve Cvikově začínáme na  i-čku, pár razítek a pokračujeme směr Kalvárie -Křížová cesta se 14- ti zastaveními. Přes Trávník do Antonínova údolí, kolem  "dědkova odpočinku" míříme k Hamerskému potoku. Jdeme proti proudu kolem několika náhonů přes osadu Hamr k přehradě Naděje. Po krátké
přestávce na jídlo a odpočinek zkoumáme  nepřístupnou Ledovou jeskyni. Kolem hory Bouřný docházíme k Nové Huti. Pod Konopáčem nás vítá nový Třípanský sloup. Docházíme na stanici Jedlová,kde hasíme své touhy kávou, pivem i jídlem. Před nástupem do našeho vlaku se nám naskytl pěkný pohled na Malý Stožec. (text+ fota V. Červinka)

12. 7. 2017 - Most - Hněvín - kostel - vedl J. Mašek (13km,23účast.)

FOTOGALERIE

Dne 12.07.2017 jsme udělali výlet do Mostu. Výletu se zúčastnilo 23 turistů. Celé dopoledne bylo slunečno a tak jsme začali prohlídkou nového Mostu. Přešli jsme až k novému náměstí, zvenku prohlédli divadlo a ostatní budovy a pak pomalu procházeli až do Zahražan, které jsou jedinými zbytky (kromě přesunutého kostela) původního Mostu. Pak jsme vystoupali na hrad Hněvín, kde jsme se občerstvili v restauraci a z věže jsme si prohlédli panorama celého okolí. Včetně nového jezera, které je v místech, kde stával původní královský Most. Po sestupu dolů jsme prošli část křížové cesty a přes dopravní koridor se dostali k přesunutému kostelu Nanebevzetí Panny Marie. Kostel byl v roce 1975 přesunut na kolejích o 841,1 m. Při prohlídce kostela jsme zhlédli film o přesunutí kostela. Pak nám průvodce zasvěceně vyprávěl o kostele a potom byla volná prohlídka kostela. Po občerstvení v restauraci U Svatého ducha jsme výlet, s mírnými dešťovými přeháňkami, zakončili. (text+fotaJan Mašek)

6. - 9. 7. 2017 - autobusový výlet do Horní Lužice - vedl O. Tuháček+I. Jirásek (46účast.)

FOTOGALERIE-část I.,FOTOGALERIE-část II.,FOTOGALERIE-část III.,FOTOGALERIE-část IV.

Tentokráte naše turistické kroky směřovaly po stopách našich „kořenů“ v kraji, který se kdysi nazýval Českým královstvím.

První den jsme cestovali „naším královstvím“. První zastavení bylo v Jiřetíně pod Jedlovou, kde jsme si prohlédli bývalou štolu, která sloužila v minulých staletích k dolování mědi, olova, cínu a stříbra. Poté jsme se rozjeli hledat jeden ze tří pramenů řeky Sprévy, ale pro samé objížďky se nám nepodařilo k žádnému dojet. O to více nám zbyl čas na prohlídku basiliky minor ve Filipově, která je významným mariánským poutním místem. Pak jsme dojeli pod kopec Dymník, vyhlédli z rozhledny a prohlédli si přilehlý menhirový „háj“. V Rumburku jsme navštívili Klášter kapucínů a zároveň si prohlédli loretánskou kapli Panny Marie. Ve Šluknově, který se stal na tři noci naším domovem, jsme si ještě stačili prohlédnout prostřednictvím půvabné průvodkyně interiér nově opraveného zámku s přilehlým parkem.

Druhý den patřil návštěvě krásného lužického města Bautzen. Procházeli jsme historickými uličkami nejprve s Oldou, v Srbském museu jsme si vyslechli řeč, ke které se již jen hlásí 60tisíc obyvatel, pak byl volný program a každý navštívil ty památky, které ho zajímaly. Nemohli jsme v tento teplý den opominout navštívit jezera, která se rozkládají nad městem. Zde, na krásné pláži u přehrady na řece Sprévě jsme se vykoupali a prošli si částí vycházkové trasy kolem jezera. Ve Šluknově jsme po večeři  ještě vyšli na Křížovou horu a prošli  si celou Kalvarii.

Třetí den jsme měli naplánovaný výstup k unikátní „krajkové“ litinové rozhledně poblíž města Löbau. Zážitek to byl opravdu impozantní. Odtud nebylo již daleko do dalšího krásného historií poznamenaného města Görlitz. Ještě předtím jsme stihli  procházku na  rozhlednu Landeskrone, kde byl pěkný výhled do kraje a na město. Görlitz je krásným historickým městem, jehož území bylo taktéž v dávných dobách pod českou nadvládou. Dnes rozděluje město hranice, jedna část je Německá a druhá Polská. My jsme se pohybovali v té krásnější části, tj. Německé, došli jsme až k hranici mezi městy, což je řeka Nisa. Město je v dnešní době vyhledávaným turistickým cílem, neboť je skutečnou perlou, pro mnohé Čechy ještě neobjevenou.

Den čtvrtý nás čekala nejprve procházka nejdelším městem v Sasku plným podstávkových domů – Cunewalde. Zde se nachází i skanzen miniatur těchto domečků, které bohužel nepřežily do dnešních dnů. Prohlídka kostela, který s 2 632 místy k sezení  je největším evangelickým venkovským kostelem v Německu. Olda nám bravurně překládal povídání  zaníceného průvodce a tak jsme se dozvěděli mnohé o zajímavé historii kostela, který má m.j. varhany z r. 1840, které se pyšní jedním z nejkrásnějších zvuků v H. Lužici.

Pak již nás jen čekal nevšední architektonický zážitek – futuristická funkcionalistická vila Schminke Haus z r. 1932 v Löbau. Nejprve jsme vyslechli výklad o zařízení vily a jejím původu a pak jsme se prošli celým jejím interiérem.

Krátkým zastavením v městě Löbau jsme zakončili své putování po kraji H. Lužice a vydali jsme se na cestu domů se zážitky, na které se nezapomíná…

Text J. Wünschová (+organizátoři O.Tuháček,I. Jirásek)

7. 7. 2017 -  Sedm nejvyšších vrcholů Českého středohoří na jeden zátah - vedl P. Šoura (20km,3účast) - mimořádná akce

FOTOGALERIE

Start - 7.7.2017 parkoviště Ltm - čas 00:07 - teplá noc - měsíc dorůstá do úplňku - nálada výborná - tři účastníci. První zastavení - obec Kletečná - vrchol Kletečná 1:40 - prší - bouřka - mokrá tráva - dobrá nálada se vytrácí - 5m. pod vrcholem zapalujeme svíčku pod pamětní deskou " Vráti Zavadila krále středohoří ".
Druhé zastavení - Milešov - tady nepršelo - po bouřce ani slechu - noc stvořená ke hříchu - vrchol 3:35 - posezení nad  zářící a blikající krajinou - sestupujeme - 3:50 zpěv prvních ptáků - 4:40 rozednívá se.
Třetí zastavení - rozcestí Pod Březinou - plašíme stádo divočáků - záplava kopřiv - východ slunce zakrytý mraky - Pařez vrchol 5:50 - přechod na protější kótu Kleč - vrchol 6:25 - opět bohatá úroda kopřiv.
Čtvrté zastavení - směrovník v Dřevcích - směr Hradišťany 4,5km - na cestě vědomostní test z dřívější akce - fotíme lilie    zlatohlavé a velké můry při kopulaci - při návratu odbočka na Ostrý - vrchol 10:30 - 20m. pod vrcholem upevňujeme za KČT Ltm věneček pod špatně čitelnou desku, označující zřícení letadla " 21.7.1944 - B24 LIBERÁTOR 15.perutě - šest hvězdiček - šest jmen " Mezi kameny se ještě dnes nacházejí hliníkové zlomky. Páté zastavení - Jeleč - s posledními silami vystupujeme na Sedlo 13:30 - posezení u dvou vyhlídek - zápis do vrcholové knihy - při sestupu sběr prvních hub.
Návrat na parkoviště v Ltm, na místo startu 14:12. Pocit vítězství se dostavil. Najeto 109km - asi 18-20km náročné chůze. (Text P.Šoura+fota V. Červinka)

5. 7. 2017 - Brtníky - Zelený kříž hájovna - prameny Mandavy - Staré Křečany - vedla M. Brožová (9km,25účast.

FOTOGALERIE

text jsem neobdržela - (fota od J. Nerada)

28. 6. 2017 - autobusový výlet - Lázně Kyselka - Bučina - Karlovy Vary - vedla M. Brožová (51účast.)

FOTOGALERIE

text jsem neobdržela - dle fotek - výlet se vydařil...(fota H. Fabiánková)

24. 6. 2017 - KPŠ - Křesín - Kostelec n. O. - Budyně n. O. - Břežany - Vrbičany - (navíc Bohušovice n. O.) - Ltm (52km,8účast.)

FOTOGALERIE

21. 6. 2017 - Maxičky - Sněžník rozhledna - Sněžník - Děčín - vedla H. Dupalová (15km,18účast.)

Výlet se nám vydařil. Příjemné počasí na turistiku, modré nebe a toto umocněné krásnou cestou většinou lesem, který je teď na konci jara nejkrásnější. Zelená tráva místy prokvetlá různobarevným náprstníkem lékařským. I výstup pod Snežníkem jsme zvládli bez problému a výhledy do dálky ze skal i rozhledny stály za to. Hezký den ocenili zvláště ti, kteří zde nikdy nebyli. Musíme si stále opakovat, jak máme u nás krásně a jen mít na poznávání  zdraví, čas a sílu. (text H. Dupalová+fota J. Nerad)

14. 6. 2017 - autobusový výlet Frýdlant - Hejnice - Lázně Libverda - Jablonné v Podj. - vedl V. Kinter (km,51účast.)

FOTOGALERIE

Na středeční výlet do okolí Frýdlantu jsme odstartovali s plně obsazeným autobusem, za optimálního turistického počasí a s dobrou náladou. Náš výlet by mohl mít alternativní název „ Přes tři pohoří“, protože jsme vyjeli z Českého středohoří, projeli okrajem Lužických hor a dojeli do Jizerek. Cesta nám díky dobré viditelnosti nabízela spoustu hezkých pohledů do okolí a za družné zábavy docela dobře ubíhala. K prvnímu cíli, hradu a zámku Frýdlant, jsme dojeli díky prekérní dopravní situaci v Litoměřicích a objížďce v závěru jízdy s mírným zpožděním. Na hradě nám ale ochotně upravili čas prohlídky, takže žádné komplikace – naopak jako bonus jsme dostali úžasného pana průvodce. Ten nás provázel celou památkou s fantastickým zaujetím, se skvěle populárně podaným výkladem, aniž by nás zahlcoval suchými čísly, daty a letopočty. Namísto plánovaných devadesáti minut se nám věnoval více než dvě hodiny a docela jistě nikdo z nás tohoto prodloužení nelitoval. Jen ty nohy jak bolely! Po prohlídce jsme ještě obstarali razítka, turistické známky, vizitky a jiné suvenýry a vyjeli na další cestu, při které jsme obdivovali zvláštní charakter severních svahů Jizerských hor se strmými srázy, horskými roklemi a skalními útvary Frýdlantského cimbuří. Dojeli jsme k Obřímu sudu nad lázněmi Libverda a zde jsme se domluvili na více než dvouhodinovém volném programu, který umožňoval relaxaci podle vlastního uvážení. Byla zde možnost vycházky lázněmi a okolím, návštěvy restaurací, cukrárny, kavárny, pramenů a pod. A podle pozdějších vyjádření si skutečně každý z nás pobyt hezky užil.  Občerstveni i odpočati po dlouhé prohlídce hradu jsme přejeli do sousedních Hejnic. Tady jsme si prohlédli barokní baziliku Navštívení Panny Marie s krásnou vnitřní výzdobou a jen zvenku pak bývalý klášter. Zbylý čas do odjezdu ještě ti, kteří nestihli zmrzlinu či kávičku v Libverdě, využili k návštěvě cukrárny. A pak, za koncertu kostelních zvonů svolávajících k odpolední mši, jsme se vydali na zpáteční cestu. Vzhledem k časovým ztrátám jsme vynechali návštěvu Jablonného v P. a těsně před půl sedmou dorazili do Litoměřic.  Poděkování patří všem účastníkům za dodržování domluveného programu i za to, že se nám žádný neztratil – a také panu řidiči za profesionální výkon a bezpečnou jízdu.
(Text V. Kinter+fota J. Mašek)

14. 6. 2017 - Komáří vížka - okruh NS - vedla J. W. (12 km,26účast.)

FOTOGALERIE

Výlet do Krušných hor měl ukázat krásu těchto bohužel opomíjených našich hor. Ze zastávky busu pod Komáří vížkou jsme se vydali na malý pohodový okruh po naučné stezce, která je zároveň cyklostezkou a i zimním okruhem pro běžky. Překvapil nás vítr a chladné počasí, které se po hodince rozhodlo, že nás zahřeje slunečními paprsky. Cestou jsme vyhlédli do krajiny ze Sedmihúrské vyhlídky, kde byl vidět vzdálený Bouřňák s vrcholky části Krušnohoří. Došli jsme ke studánce Sedm štítů u bývalé hájenky a poté odbočili opět směrem ke Komárce. Kolem rozkvetlých luk a výhledu na severní stranu pohoří jsme došli k místu, odkud jsme vyšli. V restauraci na Vížce jsme si chvíli odpočinuli, vyhlédli z vyhlídky do vnitrozemí, kde na náš mávala Milešovka na jedné straně a vrcholky Českého středohoří na straně druhé. Protože do odjezdu busu nám zbýval ještě nějaký čas, došli jsme ještě ke štole Sv. Martin. Její prohlídka nebyla možná, tak jsme odjeli domů.
Věřím, že mnohým tento výlet poodhalil, jak jsou Krušné hory krásné…(text J.W+ fota J. Nerad)

2.(3) - 9(10). 6. 2017 - Slavonice + okolí - KPŠ (200km,9 účast.) + pěšáci (?km,22účast.)

FOTOGALERIE

Týdenní pobyt  ve Slavonicích naplnil veškerá očekávání, která jsme od kraje České Kanady mohli dostat. Městečko samo o sobě je malebné a má se návštěvníkům s čím pochlubit. Krásné  budovy se svými sgrafity, štíty a svou historií nám po celý týden byly společníky a kde jakoby se zastavil čas a my se dostali  a pohybovali v době minulé…Naším dočasným domovem se stal malý starý hotýlek přímo na náměstí a tak jsme mohli v podvečerní dobu posedávat na náměstíčku na lavičkách či v zahrádkách zdejších hospůdek a odpočívat po výletech. Krajina Č. Kanady nám předvedla svou přívětivou tvář zdejší  přírody, krásnými městečky a přírodními památkami. Každý měl svůj program, ale v podstatě se moc od sebe nelišil. Jindřichův Hradec, Dačice, Telč, hrad Landštejn, Janova rozhledna, zaniklá obec Pfaffenschlag, Mařížská keramika, Slavonické podzemí, klášter Montserrat a Klášterní Vydří, zámek Malá Hluboká a hlavně pak zdejší krásná příroda nám všem učarovala. Těžké je vše popsat, můžeme jen doporučit tento kout naší vlasti také navštívit. Týden uplynul jako krásný sen, ze kterého jsme se probudili… A jsme opět doma. (text+fota J.W.) (fota pohledem ze sedla kola)

8. 6. 2017 - Cítoliby - Chlumčany - Blšanský Chlum - Černčice - Louny - vedl P. Šoura (12 km,19účast.)

FOTOGALERIE

Výlet byl zkrácen a přizpůsoben našemu průvodci p. Bártovi, který nás očekával na zastávce v Cítolibech. Komentovaná prohlídka soch a kostela sv. Jakuba Většího byla pro mnohé dlouhá. Procházka bažantnicí kolem rybníku do Chlumčan vedla ve stínu vonících stromů a pokračovala stoupáním na Blšanský Chlum - 293m.n.v. Tento kopec místní znají jako Pšaňák - Pšanský vrch. Vrchol zdolala jen polovina přítomných, ostatní to vzdali 5metrů pod vrcholem. Přehodnocuji proto výlet na klasifikaci č.3. Cesta do Černčic nás zavedla kolem "napájecí stanice" ke kostelu (nejvyšší bod obce) a k nádraží v Lounech. Sv. Medard nám přál, nespadla ani kápě. Jenom nevím, zda ztráta jadnoho člena je v povolené normě. (text P. Šoura+fota J. Nerad)

7. 6. 2017 - Rybniště - Doubice - vedla M. Brožová (7km,5účast.) - mimo Kal. akcí

FOTOGALERIE

Ve středu 7.6. vyrazilo 5 turistů pod vedením M.Brožové do Českého Švýcarska.Náš výlet začal v Rybništi, po ČTZ vydali směrem Doubice okolo Farské kaple, Mnišského pramene. Potom jsme přešli na ZTZ a pokračovali dále do Doubice, kde jsme prošli okolo různých pěkných chalup, mimo jiné i domu Karla Gotta.Skončili jsme ve Staré hospodě. (text+fota M.Svoboda)

31. 5. 2017 - bus výlet - Korozluky - Šumburk - Klášterec n. O. - vedl. J. Mašek (12km,47 účast.)

FOTOGALERIE

Dnes jsme si udělali krásný autobusový výlet. První zastávka byla v Korozlukách. Trochu nedorozumění s majitelem zámku panem Peroutem, které vzniklo naším zpožděním příjezdu a jeho nutnou služební cestou do Karlových Varů, nás stálo zrušení prohlídky interiéru. Ale ta půlhodinka s ním byla určitě pro nás velkým zpestřením. Potom po příjezdu do Klášterce nad Ohří jsme vyrazili na naši druhou část výletu. Při stoupání na Šumburk jsme se zastavili v ruinách poplužního dvora a pak vystoupali do výšky 541 m na zříceninu hradu Šumburk, který byl založen v 15.stol. a po požáru v 16.stol. byl opuštěn. Ze shora byl za krásného počasí hezký výhled na Krušné a Doupovské hory. Potom po chvílemi dosti prudkém sestupu jsme se dostali k Ohři a chatovou osadou jsme se dostali až k lázním Evženka. Zde jsme se posilnili ať už v restauraci Peřeje nebo v cukrárně. Pak jsme se prošli krásným anglickým parkem ke krásnému novogotickému zámku, kde jsme si někteří prohlédli sbírky asijského, evropského a hlavně českého porcelánu značky Thun. Před zámkem byl po roce 1650 postaven ranně barokní letohrádek Sala terrena. Stavba je zdobena sochami vynikajícího sochaře Jana Brokofa. Třetí a poslední naší krátkou zastávkou byla u obce Hnojnice národní kulturní památka Kamenná slunce. Je to bývalý malý lom, kde je důkaz, že tento sopečný komín z třetihor je bývalým maarem. Roztavené magma vytvořilo jakýsi trychtýř, ve kterém zůstala zatavena jílová jádra slínovce. Vlivem nestejného chladnutí pak okolí jader vytvořilo v magmatu sluneční paprsky. Řidič pan Bobek nám splnil všechna naše přání, za což jsme mu poděkovali a potom odjeli směrem k domovu.(text J.Mašek+fota H. Fabiánková)

28. 5. 2017 - Stromovka - Botanická zahrada - vedla J. W. (10km,12účast.) - mimo Kal. akcí

FOTOGALERIE

Dnešní krásné, přímo letní počasí inspirovalo tentokrárt k výletu do stínu stromů ve Stromovce menší skupinku turistů. Královská obora byla v dopolední nedělní den liduprázdná a tak jsme mohli poslouchat zpěv ptáků a vychutnávat si klidu a pohody, kterou nám park plnými doušky poskytoval. Nejdříve jsme se šli podívat k Místodržitelskému letohrádku, který leží nad oborou, cesta k němu byla lemována rozkvetlými rododendrony. Výhled na Prahu a do parku je odtud impozantní. Pak jsme sešli opět dolů a kolem jezírek, které osvěžovaly vzduch, jsme došli k Trojskému zámečku, prošli si jeho zahradu a pokochali se úžasnými barokními vázami a schodištěm. Poté nás čekala ještě návštěva Botanické zahrady, která nám opět poskytla stín svých stromů a svou rozkvetlou krásu. Prohlédli jsme si bonsaje v Japonské zahradě a její zákoutí a prošli jsme si všemi různými dílčími zahradami. Z vyhlídky u kaple sv. Kláry jsme vyhlédli ještě na Prahu a vinicí a sešli k autobusu, s kterým jsme odjeli směr vlak. nádraží.(text+fota J.W.)

27. 5. 2017 - KPŠ -  Ústí n. L. - jezero Milada - Ltm - vedla J. W. (50km,10 účast.)

FOTOGALERIE

Náš druhý letošní cyklovýlet směřoval k jezeru Milada.Výšlap na Větruši až k Soudnému vrchu byl namáhavý, ale odměna sladká. Výhledy na město a okolní kopečky byly krásné. Objevilo se nám z výšky i jezero, které nás překvapilo tím, že je docela malé. Po serpentinách dolů do Trmic to jelo rychle a když jsme přijeli až k jezeru, zjistili jsme, že vůbec není malé…Chvíli jsme poseděli a vnímali jeho krásu a zasazení do krajiny. Břehy jsou zatím pusté, bez stínu a úpravy. Smočili jsme si v čisté vodě své prstíky a vydali se na cestu kolem jezera. Cyklostezka není moc upravená, povrch je pokryt hrubou škvárou. K rekreaci to tady taky není – kde nic, tu nic. Asi čtyři oblázkové pláže jsou bez absolutního vybavení. Objeli jsme celý okruh a poté se vydali směr Ústí n. L. a po naší staré známé cyklostezce podél Labe jsme se s dvojím odpočinkem a občerstvením vraceli domů.(fota M. Jungová, text J.W)

27. 5. 2017 - Průčelská rokle - Němčí - Čeřeniště - Lbín - Pokratice - vedl V.Červinka (18 km,7 účast.)

FOTOGALERIE + FOTOGALERIE

P. Mejstřík                        V. Červinka

Opravdu podařený výlet. Na nádraží je nás sedm. Až do Brné se nikdo nepřidal. Od kapličky stoupáme Průčelskou roklí až pod Výří skály. Odtud sestupujeme do rokle, přes potok a na cestu zeleně značenou, stále volně stoupáme temným lesem až do Němčí, kde je čas na zaslouženou svačinu. Poté sestupujeme do Čeřeniště. Krátkým stoupáním se dostáváme na Homolku, odkud je nádherný výhled do širého kraje. Ve Lbíně dáváme druhou svačinku a navštívíme naši kamarádku, která má zde dosti práce s krásnou zahradou. Ve Skalici velké překvapení, v podobě nově otevřené (staré) hospůdky. Zasloužené občerstvení a pokračujeme cestou nad Bílou strání. Pan Šoura nám ukazuje chráněné rostliny, které jsou právě v květu. Krásná tečka našeho výletu. Na Březince se naše skupina rozpadá na různé směry k domovu.
Zajímavosti na cestě : Kaplička v Brné, Průčelská rokle,Výří skály, kaplička v Němčí - výhledy, dub P. Marie Lurdské, Kaplička v Čeřeništi, Babinské louky,  Homolka - výhledy, Lbín, Skalice, Bílé stráně - vzácná květena.(text + fota V. Červinka+fota P.Mejstřík )

27. 5. 2017 -  Vysoká - Bosyně - Harasov - Štampach - Lhotka u Mělníka - vedla M. Brožová (9 km,11 účast.) - mimo Kal. akcí

FOTOGALERIE

V sobotu 27.5. se parta 11 turistů vydala na Kokořínsko.Výlet jsme začali ve Vysoké posílením v místní cukrárně. Pokračovali jsme po ŽTZ na Harasov, kde jsme udělali krátkou zastávku. Dále jsme pokračovali po ČTZ okolo bývalého mlýna Kroužek, rybníků Štampach do Lhotky u Mělníka, kde měli místní hasiči akci s občerstvením, kterou jsme využili i ke svému občerstvení.Pokračovali jsme na zastávku vlaku Lhotka u Mělníka. Měli jsme čas do odjezdu vlaku, tak se mnozí šli podívat na skalní byt.Ušli jsme 9 km. (tex+fota M.Svoboda)

24. 5. 2017 - Sedmihorky - Hrubá Skála - Valdštejn - Turnov - vedl V. Kinter (12km,23účast.)

FOTOGALERIE

Ani nepříliš příznivá předpověď počasí, ani delší cesta, ba ani časný odjezd neodradily skupinu 23 našich členů od účasti na dnešním výletu do Českého ráje. Přes menší zpoždění vlaků na trase jsme dojeli v plánovaném čase do stanice Karlovice – Sedmihorky a odtud vyrazili alejí k bývalým lázním Sedmihorky. Zde jsme shlédli opuštěné omšelé budovy zcela bez života a mnozí z nás zavzpomínali na léta minulá, kdy zde trávili za velice příznivých podmínek dovolené a rekreační pobyty. Po krátké poradě jsme se rozdělili - menší skupina se vydala na Hrubou Skálu kratší trasou kolem sochy Sv. Prokopa a Myší dírou, větší pak kolem Barbořina a Antonínova pramene, k symbolickému hřbitovu horolezců a dále přes Mariánskou a Zámeckou vyhlídku. U zámku jsme se sešli, prohlédli si nádvoří a vyrazili směr Valdštejn. Počasí bylo ideálně turistické – bez deště, s optimální teplotou a velmi dobrou viditelností. Cesta nás vedla většinou lesem a svěží jarní přírodou, po skalní hraně a nabízela nám úžasné výhledy nejen do skalního města, ale i na Kozákov, Trosky a další kopce Českého ráje. Po cestě se otvíraly i výhledy na Ještěd, Jizerské hory a v dáli jsme viděli i Krkonoše.U hradu Valdštejn jsme vyhlásili přestávku k občerstvení a odpočinku, část výpravy využila možnosti prohlídky snad nejstaršího hradu v Českém ráji a pak jsme pokračovali k Turnovu. Pokochali jsme se vyhlídkou z Hlavatice a kolem venkovní galerie zajímavých dřevěných plastik a netradičně vytvořeného bludiště scházeli k cíli našeho putování. V samém závěru byla úžasným bonusem cesta mezi zahrádkami s nádherně kvetoucími azalkami a rododendrony všech možných tvarů, velikostí, barev a vůní.Z Turnova jsme odjeli nepoškozeni, s příjemnými zážitky a dobrou náladou v plném počtu vlakem v 16.44.(text V. Kinter,fota J.W.)

20. 5. 2017 - Otevírání jara v Kr. horách - vedla M. Brožová (10km,6 účast.) - mimo Kal.akcí

FOTOGALERIE

V sobotu 20.5.,se skupina 6 turistů pod vedením M.Brožové zúčastnila zahájení turistické sezóny v Krušných horách. Vlakem jsme dojeli na zastávku Bohosudov, odkud nás autobus kyvadlové dopravy odvezl k lanovce. Lanovkou jsme vyjeli na Komáří vížku. Dále jsme pokračovali pěšky okolo kaple sv. Wolfganga a dále ke štole Starý Martin, kde jsme absolvovali hodinovou prohlídku. Pokračovali jsme po staré hornické cestě do Krupky.Cesta končí nedaleko hradu Krupka, na který jsme vystoupili. Po prohlídce hradu jsme se přes Krupku a Bohosudov přesunuli na nádraží.Celkem jsme ušli 10 km. (text+ fota M.Svoboda)

17. 5. 2017 - Ostrov n. O. -  Lázně Kyselka - vedla M. Brožová (6 km, 14 účast.), mimo Kal. akcí

FOTOGRAFIE

Vlakem jsme dojeli do Ostrova nad Ohří, kde jsme měli dvě hodiny čas na prohlídku zámku, ve kterém  je i informační centrum a městský úřad.Při prohlídce parku jsme prošli kolem Letohrádku, kaple sv. Floriána,  barokní kaple Panny Marie a kláštera piaristů. Starým městem jsme došli na Mírové náměstí, odkud jsme odjížděli autobusem do Kyselky. Kyselka byla lázeňské město. Byla, protože obnovení bude stát miliony. Lázeňské budovy a vily jsou žalostném stavu. Opravena je jen budova--  Löschnerův pavilon, kde je Mattoniho muzeum a dům Stallburg, který Jindřich Mattoni postavil pro své zaměstnance. Ostatní, např. Vileminka, Švýcarský a Jindřichův dvůr se opravují. My jsme si prohlédli parčík pod Mattoniho vodopády, kde je socha J. Mattoniho a Ottův pramen. Tam jsme si načerpali dobrou minerální vodu. Vůbec se nedá s kupovanou srovnat. V Ottově pavilonu, který je pojmenovaný podle řeckého krále Otty, který lázně navštívil, probíhají záchranné a obnovovací práce. Na návštěvu jsme měli tři hod. Málo. Nedostali jsme se ke krytému Radošovskému mostu a na rozhlednu Bučina vyběhl jen sportovec Slávek. Výlet krásný, den slunečný. Dík, Marto.(fota + text H.Fabiánková)

17. 5. 2017 - Hřebenovka z Lovečkovic do Velkého Března - vedla J. W. (14-20km,39 účast.)

FOTOGALERIE FOTOGALERIE

J. Nerad                         J. W.

Nemusí se jezdit do velehor, stačí vyjet kousek od našeho bydliště a máme tady taky krásnou hřebenovku. Z Lovečkovic po zelené trase, celých 14 km až do Velkého Března vede turistická cesta s krásnými výhledy na České středohoří, města a vesničky v malebných údolích, na desítky kopců a kopečků kolem na všech světových stranaách a na všudypřítomné rozhlehlé louky. Buková hora nás neustále střežila a doprovázela, viděli jsme ji snad ze všech stran. Někteří z nás si cestu ještě prodloužili o dalších 6km a šli se podívat na přírodní památku Magnetovec – Skalní hřib, jiní pak šli ještě do zámku Velké Březno. Počasí bylo skvělé, slunce svítilo, ale koruny stromů nám po půli cesty poskytovali svůj stín. (Fota J. Nerad, text J.W)

13. 5. 2017 - Zapomenuté pohraničí, část I. - vedl. I. Jirásek (12 km,15účast.)

FOTOGALERIE

Celkem 15 vyznavačů pěší turistiky našeho odboru bylo v Děčíně jedinými pasažéry busu č.433,který je odvezl až pod stolovou horu Děčínský Sněžník,kde se napojili na novou naučnou stezku Zapomenuté pohraničí.Ta prostřednictvím informačních panelů poutavě informuje nejen o přírodních zajímavostech,ale zejména o poměrně nedávné historii tohoto dějinami těžce poznamenaného území. Od Hřebenové boudy jsme se tedy vydali nejprve přes rozsáhlé pláně,poté lesem a později hlubokým kaňonem lemovaným mnoha skalními útvary,do obce Ostrov.Ještě na pláních u Sněžníku nás na jedné z inf. tabulí zaujal zejména text o zdejším působení tzv. Vlasovovi armády na konci války. V Ostrově je sice mnoho domů pěkně opravených a udržovaných,leč stojí v něm i nemálo objektů,hlavně bývalých rekreačních,bohužel v žalostném stavu.Po nezbytné občerstvovací pauze jsme okolo místního rybníku,u kterého filmaři natáčeli jednu scénu z pohádky Pravý rytíř, vystoupali k hranici se SRN.Zde byla úspěšně přijata má bonusová nabídka dojít i na 1,5 km vzdálenou vyhlídku Granzplatte,čehož nikdo nelitoval,neboť "ptačí" výhled na Ostrovské údolí a okolní skály je překrásný.Naše cesta dále pokračovala do osady Rájec,která s přilehlým Novým Dvorem byla až do vysídlení po r.1945  poměrně velkou obcí.Nyní je zde jen několik rekreačních chalup,o které se však jejich majitelé pečlivě starají.To je znát i na vzorně upravených,nyní i rozkvetlých zahradách.Touto malebnou krajinou,bohatou na meandrující potoky,kvetoucí louky,pastviny,lesy a drobné sakrální památky,jsme po 13 km došli do Petrovic,kde byl již připravený speciál ČSA.Jelikož se z rodinných důvodů bohužel nedostavil pilot L.Wunsch,museli jsme odjet linkovým busem do Ústí.Vzdor metereologickým předpovědím nespadla při našem výletu ani kapka a od Rájce se dokonce do nás vší silou pustily paprsky jarního sluníčka.Důkaz,že jarní výlety bývají většinou těmi nekrásnějšími.Mohli bychom si tedy přát JARO FOREVER! Příjemným zpestřením byla závěrem také návštěva festivalu minipivovarů v Ústí před OC FORUM

Vzhledem k přílišné délce této N.S. jsem rozdělil její poznání na dvě etapy.Zbývající část projdeme tedy 7.10. 2017 a všechny zájemce srdečně zvu. Děkuji ještě také A.Ulmanové za dodání fotografií z tohoto výletu.(text I.Jirásek+ fota A. Ulmanová) Odkazodkazodkazodkazodkaz

10. 5. 2017- Chleby ZOO - Oskořínek - rozhledna Romanka - Oskořínek - vedla M. Brožová (6km,60 účast.)

FOTOGALERIE

Na plánovaný výlet na Nymbursko (Marta Brožová), se nakonec sešlo ve vlaku celkem asi 60 turistek a turistů. Po příjezdu do Nymburka a po zhodnocení situace se většina rozhodla jet vlakem, ale to do stanice Oskořínek, namísto autobusu přímo do obce Chleby.

Informace o navštívených místech zde : Odkaz na INFO Na první místo, a to do ZOO Chleby jsme se vydali pěšky po silnici, což činilo asi tak 2,5 km. Tam jsme navštívili zajímavou ZOO. Tato je nejen zajímavá, ale vytvořena hlavně pro rodiny s dětmi. Po prohlídce jsme se vraceli přes obec Oskořínek na rozhlednu Romanka, která je poblíž a pod patronaci obce Hrubý Jeseník.Tam za námi přijel pan starosta a rozhlednu nám otevřel. Vstupné činilo 20 Kč a vstupenka byla formou pohlednice. Jedná se o nejníže položenou rozhlednu v České republice.Rozhledna je vysoká 50 metrů a stojí na uměle vytvořeném kopci, vysokém pouhé 4 metry, v němž je ukryto technologické zázemí tří vysílačů. Stavba byla vybudována v nadmořské výšce pouhých 204,5 m n. m., jedná se o nejníže položenou rozhlednu v České republice. Na rozhlednu s námi nešla celá skupina, protože někteří se po návštěvě ZOO vrátili do Nymburka autobusem.Počasí nám velmi přálo a bylo slunečno. U rozhledny po prohlídce, jsme si odpočinuli a pak pokračovali zpět do obce Oskořínek.Je tam sice restaurace kde byla většina mužů naší skupiny, ale je tam i velmi pěkná cukrárna, kde také točí pivo (kozla 11 stupňů). Tam zašla zase většina turistek.Celkem jsme ušli asi 10 -12 km a domů jsme odjížděli v 16:34 hod.(text + fota J. Nerad)

5 - 8. 5. 2017 - Klatovsko - bus výlet - vedl I. Jirásek, organizačně J. W. (mnoho km,49účast.)

FOTOGALERIE

Náš první letošní autobusový výlet směřoval do oblasti Klatovska. Ranní déšť nám „požehnal“ na cestu, ale dlouho nás nedoprovázel. Naše první zastavení bylo u zámku Nebílovy. Barokní zámek, kdysi vlastněný P. V. Czerninem, nám ukázal, jak vzniká krása. Viděli jsme zde úplně zdevastované pokoje a jejich znovuzrození jako "Fénix z popela", doslova z trosek. V zámecké zahradě bylo nezvyklé množství pávů. Cestou jsme se zastavili v Přešticích a prohlédli si úchvatný kostel Nanebevzetí P. Marie, největší v Čechách mimo Prahu. Historii nám přiblížila průvodkyně z Domu historie Přešticka, ve kterém jsme si prohlédli retro expozici. Poblíž se nachází i rodný dům mecenáše J. Hlávky. Dále jsme pokračovali směr Červené Poříčí. Zámek prochází celkovou rekonstrukcí a jen jsme obdivovali, jakou vizi mají zdejší nadšenci a co chtějí vytvořit jak ze zničeného zámku, tak přilehlé zahrady. Cílem našeho výletu bylo město Klatovy, které právě tento den, 5. 5., oslavovalo Den osvobození americkou armádou. Před večeří jsme ještě navštívili zdejší katakomby s třiceti dochovanými mumiemi, jejichž prohlídku nevynechá žádný návštěvník.

Druhý den začal ozdravnou procházkou k monumentální zřícenině kaple sv. Jana – Loreta, až k zámku Týnec ve stejnojmenné obci, která je nyní v rekonstrukci. Dále náš čekala prohlídka hradu, zámku a sýpky Klenová, které slouží zároveň jako galerie výtvarného umění. Cestou k našemu dalšímu cíli jsme se zastavili u zámku Veselí, jenž jako jeden z mnoha v tomto kraji dokládá, do jakého stavu přivedl mnoho našich památek minulý režim. Po výstupu ke kapli sv. Markéty jsme udělali jediné společné foto a pokochali se výhledem ze sousedící stejnojmenné rozhledny. U obce Nová Ves jsme se vydali na pětikilometrovou trasu na vrch Tanaberk s opravenou poutní kaplí sv. Anny. Z obce Hájek nás pak bus odvezl nad městečko Kdyně, odkud jsme vystoupali na vrch Koráb se známou rozhlednou a turistickou chatou. Tento den by se vlastně dal nazvat „dnem výhledů“.

Třetí den jsme měli objednánu prohlídku barokní lékárny U Bílého jednorožce, perlu Klatov. Celé dopoledne pak patřilo individuálním prohlídkám krás města, jako jsou kostely Neposkvrněné početí P. Marie a sv. Ignáce, Narození P. Marie, Černé a Bílé věže, hradeb, Pavilonu skla apod. Odpoledne jsme se vydali za krátké průtrže mračen do Chudenic, kde jsme si prohlédli interiér zámečku, který kdysi patřil rodu Černínů a kde pobýval J. Dobrovský, který má zde své mini muzeum. Po občerstvení speciálními moky v místním pivovaru Stará škola jsme odjeli k zámku Lázeň, kde jsme se prošli překrásným parkem s cizokrajnými stromy ze Severní Ameriky. Za již krásného počasí jsme pak vyšli na novogotickou rozhlednu Bolfánek a prošli si tzv. Americkou zahradou. Krátké zastavení v obci Poleň nás zavedlo k působivé zřícenině gotického chrámu sv. Markéty, sousedící s kostelem Všech svatých.

Pondělní slunečné ráno nás probudilo do našeho posledního dne, kdy nás čekalo rozloučení se zdejším přívětivým a čistým městem a jeho okolím. Zastavení na vodním hradě Švihov bylo velmi pěkné. I malá procházka po naučné stezce kolem jeho hradeb a rozvodněné Úhlavy byla zajímavá. Poté nás již jen čekala návštěva Meditační zahrady s Památníkem obětem zla v Plzni Doudlevcích. Toto působivé zastavení, vybudované bývalým politickým vězněm mjr. L. Hruškou, v nás všech zanechalo velmi hluboký zážitek, na který se nedá nikdy zapomenout…

Ve Starém Plzenci, jsme si vyšli na malý kopec Hůrka, někteří i prošli naučnou stezkou vedoucí po obvodu bývalého hradiště. U rotundy sv. Petra a Pavla jsme se symbolicky výhledem do okolí a na hrad Radyně, na který již nezbyl čas, rozloučili s tímto krajem, nasedli do autobusu a odjížděli s mnoha zážitky opět domů.
(text J. W. + I. Jirásek)

3.5.2017 - Líska - Zlatý vrch - Česká Kamenice - vedl. J. Nerad (11-13km,38účast.)

FOTOGALERIE    +    FOTOGALERIE

Dnešní den, třetí květen, ukázal svou vlídnou tvář,  po několika deštivých dnech se udělalo krásné teplo a hlavně slunečno. Na tuto středu, na naplánovaný výlet se vydalo 28 + 10 litoměřických turistů. Vydali jsme se na výlet do České Kamenice – horní Líska, kde jsme se chystali přejít vrchol „Zlatého vrchu  - 657 m“a přes Pustý zámek do České Kamenice.Začátek byl poznamenán jako vždy časem, který nám připravila ČD, jako většinou to bylo zpoždění vlaku. A tak jsme v Děčíně nestihli autobus a museli jsme jet o jednu hodinu později. První skupina turistů v počtu 10, přijela dříve osobním vlakem anebo autem, tento autobus stihla a tak se na trasu vydali samostatně.Naše skupinka v počtu 28 turistů dorazila dalším autobusem a po prudším výstupu jsme došli ke chráněné NPP – Zlatý vrch. Tam bylo focení a odpočinek se svačinou. Pokračovali jsme po špatně značené NS – Okolí Studence k Stříbrnému vrchu, který je menším sousedem Zlatého vrchu. Oba bývalé lomy a jsou chráněny pro dokonale vyvinuté sloupce olivinického alkalického čediče (kamenné varhany) s mimořádnou, až 30metrovou délkou kamenných sloupů. A to jsme již postupně klesali až za silnici spojující obec Líska a Chřibskou přes „Křížový buk“. Tam jsme po krátké době došli až k ČTZ, která nás vedla k Pustému zámku. Je to krásná vyhlídky do údolí Kamenice a také směrem k České Kamenici. Po této ČTZ jsme již došli až do Č. Kamenice, kde jsme se v restauraci sešli s první skupinou.Ušli jsme 11 – 13 km a domů většina odjížděla vlakem v 14:47 hod přes Děčín. Někteří ještě se vydali na Zámecký vrch anebo si prošli okolí Č. Kamenice. (text J. Nerad+fota J.N.+ H. Fabiánková)

1. 5. 2017 - Kdo se to na nás dívá - procházka Ltm - vedl P. Šoura (8km, 59účast.)

FOTOGALERIE

Netušil jsem, že se příjde podívat tolik diváků na toho provokatéra, co chtěl provázet litoměřičáky Litoměřicemi. Jestli pak víte, že ten Šoura má sociální fóbii, nedokáže mluvit k davu, klepou se mu kolena, je to trémista. Podle toho vypadal průběh. To, že strachy neutekl a popral se s tím, považuji za plus. Jestliže Vás ten podivím seznámil alespoň s jednou jedinou neznámou nebo zapomenutou informací, tak splnil náš výlet svůj účel. Na Střeleckém ostrově, když nás bylo již jen šest, připojila se k nám jedna čarodějnice. Zmeškala včerejší let k vůli líbačce, která byla na závěr přislíbena. Šoura dodržel slovo i když má z toho ještě dnes osypky. Poslední zastavení bylo u sv. Kryštofa - patrona motoristů cestovatelů a turistů. Až tam tréma opadla, zbyli jsme už jen čtyři. Děkuji za výdrž a tolaranci. J.Šoura (fota H. Fabiánková, V. Kostnerová, J. W.)

29. 4. 2017 - Jarní putování okolo Lovoše - akce KČT Lovosice (5, 8, 20km,8 účast)

FOTOGALERIE - Pozvánka+trasy zde:

Letošního pochodu, který pořádal spřátelený lovosický klub, se dle zatím neúplných informací (pro mne) zúčastnilo 8 našich turistů, kteří si zvolili dle své úvahy různě dlouhé trasy. Trasy byly vždy měřeny od startu (různý) do cíle tj. vrcholu Lovoše. Další 4 km do města se musí ještě připočítat. Počasí letos takové množstvím účastníků jako vloni, bohužel nepřilákalo, i když nakonec nebylo až tak nepřátelské.  (textík JW+ fota V. Peterka+ V. Červinka)

27. 4. 2017 - Porschdorf - Hockstein - Hohnstein - (Sebnitz) - Porschdorf - vedla J. W. (8-16 km,45 účast)

Předpověď počasí nám na tento den nedávala moc naděje, přesto se do Saského Švýcarska vydalo  45 turistů objevovat zdejší krásy přírody. Po vystoupení z krásného německého vláčku jsme se vydali proti proudu říčky Polenz, která si vybrala romantické údolí roubené vysokými mohutnými pískovcovými útvary. Říčku lemovaly občas velké balvany, které dodávaly pocit, že procházíme kaňonem. Když jsme došli k restauraci Polenz, na chvíli jsme si odpočali a čekali na ty, kteří se ještě „vyšplhali“ na vyhlídku Hockstein, odkud byl krásný výhled na protější zámek Hohnstein. Poté jsme se již společně vydali tím nejkrásnějším úsekem cesty, skutečným kaňonem a vystoupali jsme jím k zámku Hohnstein. Trochu jsme si prohlédli městečko, kde se od nás oddělila skupinka osmi turistek, která odjela busem do Sebnitz. Ostatní jsme se pak vydali opět stejně krásnou přírodou směrem k nádraží Porschorf. Předtím jsme se ještě nakrátko zastavili v restauraci a na vyhlídce Brand, ze které je vidět mnoho okolních stolových hor a dohlédli jsme až do Česka.Po 850 schodech jsme sešli do údolí a k žel. stanici, kde náš výlet před sedmi hodinami započal. Počasí nás mělo rádo, dokonce i slunce na nás cestou mávalo. Domů jsme si sebou odváželi spousty dojmů z této zajímavé oblasti Saska. (fota J. Nerad+text J.W.)

26. 4. 2017 - Velká Javorská - Strážný vrch (601m) - Havraní vrch (586m) - Bobří soutěska - Janovice - Kravaře - vedl. J. Šoura (16km,6 účast) - mimo Kal. akcí

FOTOGALERIE

Ve vlaku v Ltm se sešel šestičlenný výběr odvážných, který se nezalekl nepřízně počasí. Železniční výlukou z Úštěku nás autobus zavezl do Kravař na náměstí, tím nám zkrátil naší naplánovanou túru. Čekání na linkový autobus bylo využito k návštěvě Rychty - je největším roubeným objektem v Čechách z r. 1797. Následoval autobusový přesun do obce Velká Javorská, kde byl začátek našeho propršeného výletu na Strážný vrch. Z rozhledny pohled na sněhovou přeháňku nenadchl. Okružní cesta zaniklou osadou Havraní na Havraní vrch vedla zpátky do V.Javorské. Levá odbočka směřovala do Bobří soutěsky k vodopádu na bezejmenném přítoku. Přelézání spousty vývratů, kamenitý terén, kluzká místa v deštivém počasí vytvořily průchod soutěskou náročný, ale romantický. Naše cesta odbočila z hlavní silnice do obce Janovice, která je vesnickou památkovou rezervací s roubenými statky z 18. a 19.stol. Cesta nás zavedla zpět do Kravař. Čekání na výlukový autobus jsme zkrátili v " Rychlém občerstvení u Krakonoše" v malé ( ne pro více než 20 hostů ), ale čisté a útulné restauraci. Můžeme doporučit. Příjemná p. vedoucí Hanička dává pěkná razítka. (text J.Šoura+fota H.Fabiánková)

21-23. 4. 2017 - Závěrečné zkoušky značkařů v Levíně - naši zúčastnění: Mirka Steffanová + Josef Šoura, čekatel: ing.Z.Černý

FOTOGALERIE

KČT Ústecký kraj - krajská komise značení pořádala školení vedoucích značkařů  7.-9.dubna a 21.-23.dubna 2017 v rekreačním středisku "Zdravotník" v Levíně - Horním Vysokém. Za Litoměřice se školení účastnili Mirka Steffanová,Josef Šoura, Ing.Zdeněk Černý (který zatím ještě není členem KČT Ltm.). Školení vedl Jan Pásler (vedoucí značkařů pro okres Ltm.) a zkušení přednášející Koukal, Novotný a Níč (krajský vedoucí značkařů z Děčína). Školených bylo 26 od K.Varů až po Jirkov (celý ÚL kraj). Zahájení proběhlo 7.4. od 18:00-21:00, k našemu překvapení písemným testem. Vstupním testu bylo 23 otázek, aby bylo vidět co v nás je. Za celé školení proběhly ještě další tři testy : Značkování -37 ot., Směrovky a tabulky - 23 ot., Topografie - 19 ot.. Na testech byla vidět stoupající úroveň znalostí. Proběhlo iškolení v terénu, čímž sme zdolali hlásku nad Levínem a Sedlo. Počasí nám nepřálo, bylo to na zimní bundu .Rozkvetlé levínské magnólie byly spálené mrazem. Školení proběhlo  v přátelskéatmosféře. Strava výborná. I ten podivín-vegetarián si přišel na své. Poslední test jsme zvládli úspěšně. V opačném případě bych o tom vůbec nepsal.V neděli 23.4. po obědě se s námi loučil Levín deštěm a sněhem. Litoměřice nás přivítaly sluníčkem a rozkvetlými sakurami. Děkujeme KČT, že nám umožnilo školení, rádi to vrátíme naší dobrovolnou značkařskou prací. Josef Šoura

19. 4. 2017 - Kokořín Staráky - Klemperka - Šemánovický důl - Jestřebice - vedla M. Brožová (10-16km,27účast)

FOTOGALERIE

Ve středu 19. dubna 2017 vedla Marta Brožová výlet do Šemanovického údolí, které jsme procházeli z Kokořína do Jestřebic. Jelo nás asi 27 turistů a z toho jen pět mužů.Ráno jsme ze Štětí odjížděli v 9:20 hod rychlíkem do Mělníka. Většina vyjížděla z Litoměřic . Tam jsme počkali asi 1 hod a 15 min na autobus do Kokořína. Starosta obce Kokořín nás dovedl nad bývalý hrad Staráky,  kde byl situován děj Máchovích  Cikánů. V současné době je prostor této oblasti nepřístupný, protože soukromí majitel to nedovoluje.Odkaz na informace - zámek Kokořín. Pak jsme pokračovali po MTZ do údolí na začátek Truskaveckého dolu a pokračovali jsme po ŽTZ kolem jeskyně Klemperka a dalších jeskyní včetně „Rozbořenky“ až pod „Kostelíček“. Jedná se o skalní světničky, které jsou součástí zříceniny skalního hradu. Někdo vystoupal nahoru a někdo pokračoval dál po cyklostezce 0011 až k výstupu po místním červeném značení, do Jestřebic.Tam nás již čekalo občerstvení v Jestřebické restauraci. Do odjezdu autobusu zbývalo hodně času a tak každý tento čas vyplnil dle svých možností. Já jsem vyrazil se Slávkem na Jestřebické pokličkyKalvárii pod Jestřebicemi a na Skalní bránu v lese.Celá skupina absolvovala asi 10 km do Jestřebic a někteří to dotáhli i na 16 km.Domů jsme odjížděli v 16:07 hod přes Mělník a pak vlakem domů. (text+fota J. Nerad)

19. 4. 2017 - Procházka historickou Prahou - vedla A. Mončeková (6-8km,13 účast.)- mimo Kal. akcí

FOTOGALERIE

Dnešního dne jsme se vydali na výlet do Prahy, z nádraží jsme šli směrem k Prašné bráně, pokračovali jsme na Staroměstské náměstí, kde se už připravuje lešení a bude se opravovat Staroměstská radnice a také orloj. Pokračovali jsme směrem na Karlův most, kde byl pěkný výhled na Pražský hrad a poté jsme přišli ke kostelu Panny Marie Vítězné. V kostele,, který jsme si celý prohlédli,  je  Pražské jezulátko.  Potom jsme šli směrem k Vrtbovské zahradě. Zahrada leží spolu s dalšími barokními zahradami  na svahu Petřína a je jednou z nejvýznamnějších pražských barokních zahrad. Zde jsme se rozdělili, část šla ještě do muzea hudby, část šla na malé občerstvení a pak jsme jeli domů.Byl to pěkný výlet. (fota+text K. Horáková)

12. 4. 2017 - Úštěk - Ostré - Úštěk - vedl. V. Kinter (9km,40účast.)

FOTOGALERIE

Přes nepříznivou předpověď počasí se na výlet 12.4. dostavilo 40 zdatných turistů, provázených třemi pejsky. Za drobného deště jsme vyšli z nádraží v Úštěku a prošli méně obvyklou trasou pod hradbami bývalého hradu, odkud byl dobře zřejmý charakter města, vystavěného na vysokém a úzkém skalnatém ostrohu. V úzkém údolí byly na jedné straně vidět domky přilepené nad hradbami a naopak vpravo domky přitisknuté pod vysokou skálu. Po stoupající silnici jsme pokračovali až k vesničce Ostré, minuli několik hezkých bývalých zemědělských usedlostí a perfektně opravený a udržovaný penzion „Na statku“.Bohužel toto zařízení, kde ještě nedávno bylo možno posedět a pochutnat si na výborných masitých i sladkých specialitách, je dnes zavřené a nabízeno k prodeji.A pak už jsme podél křížové cesty s krásně opravenými malbami na jednotlivých zastaveních vyšli až na vrchol Kalvárie s třemi kaplemi. Škoda, že výhled, který je za příznivých podmínek skutečně jedinečný, nám pokazilo sychravé počasí. Obhlédli jsme tedy to, co bylo vidět a vyhlásili přestávku na odpočinek a svačinu. Přitom jsme porovnáním současného stavu s minulostí obdivovali ohromný kus práce, který dobrovolníci nejen ze Společnosti pro obnovu památek Úštěcka na tomto místě odvedli. Po pauze jsme vydali na další cestu k Opičí hlavě – šli jsme lesem, ale bohužel jsme se zde doslova probíjeli blátem a kalužemi. Následky těžby dřeva a pohybu těžké lesní techniky byly smutné – hluboko rozježděné cesty, polámané stromky ve stráních, na okrajích lesa blátivé plochy po deponiích dřeva, hromady větví na cestách – vše bez známek snahy něco upravit. Celkový dojem byl opačný než u kapliček – žádná snaha chovat se k přírodě šetrně, jen co nejrychleji co nejvíc vydělat.U skály skutečně podobné opičí hlavě jsme si přečetli informační tabuli o historii tohoto místa a pak přes Svobodnou Ves se zastávkou v sympatické restauraci „Na růžku“ došli k nádraží. Vlakem ve 13.11 jsme se vrátili domů. Ušli jsme 9 km a přes nepřízeň počasí snad byla většina účastníků spokojena (text V. Kinter,fota J.W.)

10 . 4. 2017 -  Ukliďme Česko (Litoměřice) - 37 účastníků

FOTOGALERIE

Fota při úklidu na Cihelně bohužel nejsou

„Uklízecí akce“ přilákala našich 31 turistů + 6 našich příznivců – jedna přijela dokonce z Karlštejna. Na místě, které nám bylo tzv. přiděleno a to zcela symbolicky – kolem Správy sociálního zabezpečení,  nás očekávala zástupkyně Zdravého města. Rozdala rukavice, pytle a vytýčila úsek. Pro dostatečný počet přítomných pro tuto plochu, odvezla několik našich turistů k hornímu nádraží a další ještě na úklid sídliště Cihelna. U horního nádraží jsme ještě navíc pročistili parkovou úpravu, která byla zarostlá plevelem. Nasbírali jsme celkem skutečně velké množství odpadů všeho druhu (cca 40 pytlů) a to jakoby  paradoxně. My, kteří si přírody dokážeme vážit, uklízíme po druhých, kteří jsou na rozdíl od nás skuteční nepřátelé přírody.
Počasí přálo, nálada skvělá, pracovní nasazení na „vysoké úrovni“ a v srdci dobrý pocit, že jsme se městu tak trochu odvděčili za dotace, které nám dává na naši turistickou činnost a že i máme město zase o trochu krásnější (JW)

VŠEM ZÚČASTNĚNÝM VELKÉ PODĚKOVÁNÍ

9. 4. 2017 - KPŠ - Nelahozeves - Veltrusy zámek - Hořín - Hněvice - vedla J.W. (46km,13 účast)

FOTOGALERIE

8. 4. 2017 - Kopanina - Malá Skála - vedla M. Brožová (6km,7účast.) - mimo Kalendář akcí

V sobotu 8.4. vyrazilo 7 turistů pod vedením M.Brožové na Maloskalsko. V Turnově jsme přestoupili na autobus, který nás dovezl na zastávku Kopanina. Odtud jsme se vydali po ZTZ na Pacltovu rozhlednu, ke které jsme si museli nejdříve vyzvednout klíč. Po ZTZ jsme  pokračovali směrem na Malou Skálu. Cestou jsme se zastavili na lesním hřbitově, kde je pochována spisovatelka J. Glazarová. Došli jsme k opravovanému zámku a podívali se do nedaleké kaple sv. Vavřince. V Malé Skále jsme překročili Jizeru a zastavili se na občerstvení v restauraci Boučkův statek a nastoupili zpáteční cestu.Ušli jsme sice pouze 6 km, ale zážitků bylo dost.(text+fota M.Svoboda)

5. 4. 2017 - Dubičná - Konojedy - Kravaře - vedl J. Nerad (7km,67 účast.)

FOTOGALERIE      +      FOTOGALERIE

fota od M.Rajchla                     fota od J. Nerada

Po včerejším deštivém dni se dnes 5. dubna 2017 počasí velmi umoudřilo a bylo i trochu slunečno. My jsme se dnešní den vydali na krátký, ale velmi zajímavý výlet do Konojed. Ráno jsme z Litoměřic odjížděli do zastávky Dubičná a spolu s námi jelo i pár turistek do Zákup. Po příjezdu jsme jako vždy byli informováni o trase a o organizačních věcech KČT Litoměřice. Celkem nás přijelo 67 turistů a v tom počtu s námi šel nejstarší turista ve věku kolem 90 let a zároveň byla s námi sice nesená, ale nejmladší turistka – moje pravnučka ve věku necelého 1 roku. Samozřejmě nesmím zapomenou na věrnou psí turistku „Sašenku“.Do Konojed jsme odbočili na konci Dubičné kolem zemědělských budov směrem k lesu a pak dále lesní cestou kolem zdi zámeckého parku. Došli jsme nad zámek k odbočce na Konojedské bochníky. Tam jsme posvačili a pomalu se přesouvali dolu ke vchodu ke kostelu. Tam jsme měli přislíbenou prohlídku. Tak asi po půl jedenácté jsme se nahrnuli do krásně opraveného kostela. Tuto hodnotu jistě ocení ten, kdo v minulých letech tento kostel navštívil a viděl, v jakém dezolátním stavu byl.Po prohlídce jsme se většina vydali kolem hřbitova po státní silnice do obce Kravaře v Čechách. Tam jsme byli nahlášeni na občerstvení v restauraci „U Doušů“.Celá trasa až na nádraží byla dlouhá 7 km. Několik turistů zůstalo v Kravařích na prohlídku, ale většina odjížděla v 12:55 hod domů (text J. Nerad)

Dnešního jarního dne jsme  už po několikáté navštívili Konojedy zámek....nebo klášter ? s přilehlým kostelem. Oba objekty  koupil  jistý podnikatel  z Prahy a dostal na záchranu finanční dotaci.Sláva mu,aby se to nezřítily.Turisté LT  ten pokrok znají už několik let.Jde  to pomalu, ale jistě k obnově kulturních památek našich předků.Dojeli jsme do  zastávky ČD Dubičná a bylo nás 67 lidiček + jedna miniaturní psí slečna 5let  Sáša. A také jedno mimčo 8 měsíců a 7 kilčo...,obdiv její mamince ,že to fyzicky zvládala  v předu ve vaku na prsou.Z  Dubičné kousek  po asfaltu a potom polňačkou  a na tzv.chleby....výtok  bývalé sopky kde jsem se vyfotili a potom kolem  kamenné zdi  zámku směr  prohlídka  kostela.Kostel je již odsvěcen a asi se tam konají  koncerty ,protože v malé místnosti co jsem nakounul, byl mixážní  pult na obsluhu hudby.Něco o tom vím...Střecha kostela a vnitřek   je už  OK.Sláva Jindrovi,že dohodnul umožnění vstupu.Akorát tam zbývají  restaurační práce na obrazech  a asi ? umístění varhan.To bude  drahé !!!!  Od   informátora jsem se   na můj dotaz dozvěděl....krypty na chodbě  v aule kostela si církev  zakázala otevřít,takže se neví, kolik je tam pohřbených  v rakvích církevních hodnostářů.A potom směr Kravaře  na občerstvení v restauraci u Doušů.Měli jsme na to málo času...3/4 hodiny, protože  vlak  ze stanice Kravaře jede jenom každé dvě hodiny.Ale zvládli jsem to.Akorát pár pivních skautů si poseděli další dvě hoďky. (text M:R.)

4. 4. 2017 - Dana Hyklová mezi litoměřickými seniory

1. 4. 2017 - Mšeno - Cinibulkova stezka - Mšeno - vedla M. Brožová (9km, 7 účast) - mimo Kal. akcí

FOTOGALERIE

V sobotu 1. dubna vyrazila skupina 7 turistů pod vedením M. Brožové do městečka Mšeno, v jehož okolí je mnoho zajímavých turistických cílů. Východiskem všech tras je náměstí, kde je radnice s informačním centrem. Zvolili jsme Cinibulkovu stezku v délce 9 km. Cesta nás vedla stržemi přes různé skalní útvary zpět na náměstí, kde jsme se občerstvili a vydali na zpáteční cestu. (fota + text M. Svoboda)

29. 3. 2017 - Slavín  - Želízy - Čertovy hlavy - Klácelka - Liběchov - vedla M. Brožová (9km, 68 účast.)

FOTOGALERIE

Na nádraží v LTM se sešlo 60 turistů. V Mělníce jsme se překvapivě vešli i s místními obyvateli do autobusu a v Tupadlech na nás ještě čekalo asi 8 turistů ze Štětí a okolí. Výlet vedla Marta Brožová, která na začátku cesty informovala o všem, co uvidíme. Vydali jsme se po ZTZ k rozhledně Slavín. Rozhledna, v uzamčeném, pěkně upraveném areálu, není přístupná. Vraceli jsme se zpět do Tupadel, odkud jsme po MTZ pokračovali údolím Liběchovky do Želíz, do Zájezdního hostince.  Asi jsme příjemně překvapili majitele, protože, ač jsme byli ohlášeni, návštěvu 70 lidiček asi neočekávali. Hostinec je vyhlášen svojí dršťkovou polévkou s domácími rohlíky. Po krátkém odpočinku jsme vystoupali k Čertovým hlavám a z rozcestí pod nimi opět po MTZ do jeskyně Klácelka. V uměle vytesané jeskyni jsou reliéfy z bajky F.M.Klácela a před ní, na prostranství "Blaník" jsou reliéfy postav našich dějin, které vytesal Václav Levý ve 40. letech 19. století. Do Liběchova jsme šli kolem Boží vody a z Liběchova potom odjížděli autobusem či vlakem. Ušli jsme asi 9 km. Byl krásný teplý den a díky Martě Brožové i hezký výlet. Díky. (fota M.Rajchl+ H.Fabiánková + text H. Fabiánková)

25. 3. 2017 - Baně - Cukrák - Jíloviště - Kazín - Černošice - vedla M. Brožová (11km, 8účast.) - mimo Kal. akcí

V sobotu 25.3. podnikla skupina turistů pod vedením M. Brožové výlet do okolí Prahy. Od nádraží Smíchov jsme autobusem MHD dojeli na zastávku Baně, kde začíná ČTZ směr Jíloviště, cestou jsme obdivovali různé výhledy na Prahu a Vltavu. V Jílovišti jsme se občerstvili a pokračovali dále po ŽTZ k televizní věži Cukrák, která byla nejvyšším bodem výletu. Dále jsme sestupovali po ŽTZ okolo chatové osady Údolí hvězd až k Berounce a Kazínu, kde se nachází restaurace Tornádo, ve které se natáčí seriál Přístav. Po krátkém odpočinku jsme se vydali podél Berounky do Černošic na vlak. Ve skupině 8 turistů jsme zdolali 11 km. (Fota+text M.Svoboda)

22. 3. 2017 - Koštice n. O. - Volenice - Radonice - Kystra - Slavětín  vedl J. Šoura  (14km,46 účast.)

FOTOGRAFIE     FOTOGALERIE - od H.Fab. a K. Horákové - naše lanolezení

Nádraží v Košticích nás přivítalo deštivými přeháňkami. Cestou obcí jsme odbočili na Koštický ostrov - podívat se k jezu. Prohlídka dále vedla k mlýnu a chatovou osadou "Dobročka" k břehům řeky Ohře. Pro zaplavení cesty, došlo k nouzovému řešení - překonat strmý, blátivý břeh. Ani jedna z dam tento
krkolomný výstup nevzdala.Dámy dokázaly, že turistika je udržuje ve skvělé kondici. Prošli jsme Volenicemi a cyklostezkou dosáhli Radonic. U kostela zbyla chvíle na svačinu. Po odbočce na Hraběcí vyhlídku pokračovala cesta do obce Kystra. Za plůtkam kapličky stálo za shlédnutí záhadné kamenné
desky. Kolem bývalého ovčína a hájem u Dolejšího mlýna jsme dorazili do Slavětína. Domluvenou návštěvou kostela sv. Jakuba Většího došlo k dovršení našeho výletu. Blátivou cestou dosáhli k menhiru "Baba" jen ti nejotrlejší. Návratem na nádraží a odjezdem domů byl ukončen náš propršený výlet. (text P.Šoura+fota J.Nerad) A já jen dodávám: Pro litoměřické TURISTY neexistuje špatné počasí, je jen špatné oblečení a obutí. A bez lana to taky někdy nejde…

15. 3. 2017 - Tiské stěny - Ostrov - Tisá - vedla H. Dupalová (13km,54 účast.)

FOTOGRAFIE

Příznivá předpověď počastí na dnešní den vylákala 54 turistů našeho odboru na  plánovaný výlet do Tiských skal. Naše putování začalo ve městečku Tisá, kde je hlavní vstup do skalního města. Zde jsme, v této době ještě bez vstupného, navázali na naučnou stezku, kterou jsme se vydali podél skalních útvarů. Pískovcovné skály připomínají napodobeniny různých tvarů věcí, zvířat apod. a  ohromují svou výškou, tajemnými zákoutími  a mohutností. Místy jsme ještě narazili na zbytky sněhu a viděli i ledopád. V Turistické chatě jsme chvíli poseděli a od chaty jsme navázali na cyklostezku směrem k rozcestí  Nad Rájcem, zde jsme odbočili  k romantickým Ostrovským rybníkům a po červené tur. značce jsme opět  došli  k Turistické chatě, ale to jsme již měli v nohách deset km. Někteří se vydali po silnici do nedaleké Tisé, část pokračovala ještě po hřebeni s překrásnými výhledy do údolí opět k autobusu do Tisé, kde náš dnešní výlet začal a i skončil. (Text J.W + fota J.Nerad)

8. 3. 2017 - Do Dobříně na sněženky - vedl M. Rajchl (5+8,5km,23účast.)

FOTOGALERIE

Vyrazili jsme do lužního lesa a jako každý rok nás les nezklamal.Hektary sněženek tak jsme se pokochali.Na konci lesa jsme dali krátkou pauzu se svačinkou.Potom jsme se rozdělili.Pilnější to dotáhli do Hněvic...8,5km celkem a slaboši podél Labe do Roudnice 5km.Já šel se slabochama ,protože jsem si pochroumal malíček na pravé nožce.V Roudnici jsem navštívili cukrárnu Siesta.Kafíčko,vínečko a hlavně nádherný zákusky z jejich výrobny.A ceny příjemné.Je to na pravém chodníku od trati směrem k náměstí nad provozovnou  Monaco...výše.Čas na odjezd vyšel akorát 14:07....opozdilci 15:07. Bez problémů.Počasí bylo nádherné,akorát,ani zima ani teplo  a bez deště a větru.Jenom ke konci těsně před Roudnicí to trošičku u Labe na cyklostezce zafoukalo ale opravdu málo. (text+fota M.Rajchl)

8. 3. 2017 - Opárno - Lovoš - Lovosice - vedl J. Nerad (9km,29 účast.)

FOTOGALERIE

Dne 8. března jsem měl naplánovaný výlet z Milešova přes Ostrý. Vývoj situace kolem platů BUS řidičů a jejích stávky, a tak jsem připravil náhradní výlet. Závislý jen na vlakové dopravě.Dopoledne jsme dojeli do obce Opárno a vydali se po MTZ směrem na vrchol Lovoše – 570 m. Do Opárna nás dojelo 29 turistek a turistů. Oproti minulým dnům, kdy dost silně pršelo, tak ten dnešní den se nám vydařil. Skoro celou trasu nás provázelo sluníčko vykukující zpoza roztrhané oblačnosti.Ty tři kilometry na vrchol jsme zvládli asi za jednu hodinu. Tam jsme posvačili, odpočinuli si před náročným strmým sestupem do Lovosic po ZTZ. Nakonec nikdo neodjížděl ze zastávky a všichni ještě zdolali ty dva kilometry do města. Tam jsme se postupně rozešli – někdo rovnou na vlak, někdo na oběd do restaurace a podobně. Celkem jsme ušli 9 km a v dobré náladě se vraceli domů. (foto+ text J. Nerad)

4. 3. 2017 - Kralupy n.V. - Veltrusy - Nelahozeves - vedla M. Brožová (8,5km,11účast) - mimo Kal. akcí

FOTOGALERIE

Výlet do Srbska – Sv. Jan pod Skalou byl Martou Brožovou tzv. „ušit“ na poslední chvíli. Skončil ale předčasně a to v Kralupech n. Vl., kde pro poruchu zabezpečovacích zařízení jsme museli vyklidit zaplněný vlak a čekat na autobusy. Dva naši turisté se rozhodli i přesto dále pokračovat náhradními busy, do Srbska dojeli s velkým zpožděním. Naše skupina jedenácti se vydala náhradní cestou podél Vltavy k veltruskému zámku. Prošli jsme jeho zahradou, poseděli v cukrárně a hospůdce a vydali se opět k žel. stanici, abychom již bez zpoždění odjeli domů. Počasí nám svým skoro jarní teplotou cestu zpříjemňovalo. (text+fota J.W.) Zúčastnili jsme výletu pod vedením M. Brožové, ale pokračovali jsme až do Srbska, kam jsme dorazili s 2 hodinovým zpožděním. Šli jsme po ZTZ k opuštěnému lomu Pod Chlumem,kde je soustava jeskyní, ve kterých byl za války uložen archiv plzeňské Škodovky. Dále jsme pokračovali na Hostim a po ŽTZ do Sv. Jana pod Skalou. Po prohlídce místních památek, jsme si dali pozdní oběd v restauraci Obecná škola a vydali se na zpáteční cestu, celkem jsme ušli 12 km (M.Svoboda+fota)

1. 3. 2017 - Ďáblický a Čimický háj - botanická zahrada - vedla J.W. (6,5-9km, 47 účast.)

FOTOGALERIE

Nesmělé slunce prvního březnového dne vylákalo velký počet našich turistů objevovat neznámá místa v katastru Prahy. Ďáblický háj má turistům vskutku co nabídnout. U hvězdárny, kde začalo naše putování, je nejkrásnější panoramatický výhled v Praze. Dohlédli jsme na Říp, Dlouhý vrch, Sedlo, Milešovku, Kletečnou, ale i Bezděz, Ještěd a v dáli v mlze Krkonoše. Hvězdárna je na malém vršku, který se tváří trochu jako velehora, je kamenitý a má i dokonce jako správný kopec křížek. Dále po žluté a zelené značce jsme se vydali lesoparkem kolem nejvyššího bodu háje 359m n. m. a zvlněným terénem po těžbě buližníku a několika zatopenými doly, směrem k Čimickému háji. V půli cesty jsme se setkali s další naší partou, kteří se vydali o vlak později a společně jsme došli až k botanické zahradě. Zde jsme se pokochali několika krásnými výhledy na Prahu, prošli si vinicí sv. Kláry. Někteří pak po 6,5 km odjeli busem do Prahy, někteří si ještě prošli Stromovkou do Podbaby k vlaku a část z nás pokračovala po nábřeží Vltavy do Holešovic. Počasí si snad spletlo datum, neboť bylo přímo aprílové. (text i fota J.W.)

25 - 26. 2. školení turistiky - zúčastnili se  dva naši členi V. Kinter + P. Šoura

FOTOGALERIE

Tento víkend byl pro nás šest krásnolipských turistů školící. Zúčastnili jsme se školení „Vedoucích pěší turistiky“ v Ústí n. L. Další adepti byli z Karl. Varů, z Litoměřic, Rumburka, Štětí a Varnsdorfu. Celkem kolem třiceti.Zúčastnili jsme se školení „Vedoucích pěší turistiky“ v Ústí n. L. Další adepti byli z Karl. Varů, z Litoměřic, Rumburka, Štětí a Varnsdorfu. Celkem kolem třiceti.Pod vedením sympatického pana Klikara jsme pečlivě naslouchali zajímavým přednáškám. Seznámil nás s historií KČT a její organizací, programem, kulturně poznávací činností, meteorologií, nebezpečím v turistice, výkonnostní turistikou, výstrojí na turistiku, ochrannou přírody atd. Dalšími přednášejícími byli Milan Hoke - právní předpisy v turistice, Václav Nič - značení a Martin Bartl - zdravověda a první pomoc. Tato přednáška trvala skoro tři hodiny, ale myslím, že to nikomu nevadilo. Byla opravdu zajímavá. Pak již přišly na řadu zkoušky v písemné podobě. Zvládli jsme je všichni. Možná i proto, že jsme měli výborný sladký doping, o který se postarala po oba dny Libuška - výborné koláče. Libo, děkujeme.

Poděkování i panu Klikarovi, všem přednášejícím i Honzovi Eichlerovi, který nás přišel pozdravit.(Přepsáno z webstránek KČT Kr. Lípa)

22. 2. 2017 - (Zimní výstup) Sebuzín - Varhošť - Kunratice - Hlinná - Ltm - (13km,11 účast.)

FOTOGALERIE

Název " Zimní výstup na Varhošť "  Nebylo až tak od věci. Hodně sněhu  odtálo. To co pro naše potěšení zůstalo v lese nám zpříjemnilo cestu. Od Labe  v Sebuzíně se  na vrchol - Varhošťě vydalo 10 účastníků. Netušili jsme, že hodinu před námi stoupá na kopec Míra S.Na kopci dost fouká a zaměřit obzor s kopečky je obtížné. Po našem dosažení cíle a vrcholovém foto Míra dochází. Nevadí. Je nás 11 .Cestu do Litoměřic jsme změnili. Dolu přes Kundratice, do sedla a tam po zelené do Hlinné. Dále po silnici do Miřejovic a do " Sokolovny " v Pokraticích k závěrečnému zhodnocení výletu.  Bylo dobře, jako vždy v přírodě, nikdo neutíkal, na odbočkách cest se počkalo, cíl dosáhli všichni a v pohodě. Tak to má být.
Na snímcích nejsou vždy všichni a tak je to jako reportáž. (Fota+ text V. Červinka)

15. 2. 2017 - Podbaba - Stromovka - Troja - Sedlec - vedla J.W. (8,5km,71účast.)

FOTOGRAFIE

Výlet do Prahy předčil účastí turistů všechna očekávání. V Podbabě, kde začal náš dnešní výlet, nás vystoupilo z vlaku 71 turistů + 1 pejsek (Sášenka-čestný člen KČT). Než jsme došli do Stromovky, prohlédli jsme si starou čistírnu odpadních vod, chráněnou technickou památku a bývalý Císařský mlýn. Stromovka nás v této předjarní době přivítala v mlžném oparu, skrze stromy na nás ale vykukovalo sluníčko, které svými hřejivými paprsky naznačovalo, že brzy již přírodu probudí. Stromovkou jsme došli přes lávku k Císařskému ostrovu a kolem jízdárny a můstkem přes Vltavu  jsme došli  ke Trojskému zámečku. Ten teprve čeká na své otevření. U ZOO jsme si chvíli poseděli v hospůdce a pak se vydali za doprovodu slunce  po cyklostezce kolem Vltavy k přívozu, abychom se opět vrátili  na druhou stranu Vltavy, odkud jsme odjížděli k domovům. Někteří z nás se ještě vrátili autobusem do centra Prahy. (I přes velký počet přítomných, jsme se do Prahy vešli v pohodě.) (fota J. Nerad, text JW.)

12. 2. 2017 - Přechod Dlouhého vrchu s TJ Lbín (12km,cca 30účast.)

FOTOGRAFIE + FOTOGRAFIE + FOTOGRAFIE

J. Nerad                    M. Rajchl                  J. W. - přes Lbín

Letošní přechod Dlouhého vrchu byl početně poznamenán školními prázdninami a i tím, že se mnozí obávali náledí. Dva vypravené autobusy byly sice naplněny, ale loňský nával v nich nebyl. Nakonec ti, kteří se vydali přímo přes hřeben měli snažší přechod, než-li my, co jsme zvolili o něco kratší cestu přeš Lbín. Z pohodové silnice se nad Lbínem stalo kluziště a tak jsme měli co dělat, abychom zdárně došli do vesnice. Pak již opět v pohodě jsem došli do místa srazu, to ubytovny TJ Lbín, kde jsme se nakonec setkali u horkého čaje. Cesta zpět byla pak již dle volby každého – přes Bílou stráň, kolem Sokratického potoka, ale i přes Žitnice. Počasí bylo celkem dobré, ale sluníčko se tentokrát na n nás vůbec, ale vůbec neusmálo.(text JW.)

8. 2. 2017 - Svor - Klíč - Nový Bor - vedl V. Červinka (11km,24 účast.)

FOTOGALERIE      +      FOTOGALERIE

J. Nerad                                   V. Červinka

Stalo se, že několik osůbek vyšlo strašit hory. Opravdu to bylo ale jinak. Kamarádi z  K Č T  Litoměřice  pokořili zimním výstupem krásnou horu Klíč. Věřte nebo ne, 24 lidiček z Labské kotliny ten kopec , 8. 2. 2017 skutečně  navštívilo.  Trasa ze Svoru, přes Jezírko byla náročnější, ale mnohým brodění ve sněhu, naštěstí zmrzlém, se zdála tak akorát. Věřte, o pár stupňů +, a výprava musela změnit taktiku. Příroda nám přála, bažina byla průchozí.  Samotný vrchol nebyl až tak náročný, ale všechny vrcholy jsou  úžasné za každého počasí. Několik vrcholových foto, svačina na kopci a nepostradatelná vrcholovka. Postupně došli i ti, co se přírodou kochali až dost, tak se vrcholové foto několikráte opakovalo.  Zlatým hřebem bylo dosažení vrcholu Klíče naším členem, Karlem. Dokázal, že parní stroj je stále v kurzu.  Zklidňující cesta do Nového Boru byla odpočinkem.  Vlak nás dovezl domů, bez zpoždění a v pohodě.
Všech si vás vážím. Tak zase někdy, ČAUKY. V.   ( kdo někdy vstoupil do sněhové stopy, jen tak se nevymaní ) (text + fota V.Č.)

1. 2. 2017 - Chřibská - Krásný buk - pod Stožcem - Jedlová rozhl. - Tolšten - Jedlová žst - vedl V. Červinka (15km,11 účast)

FOTOGRAFIE

Výlet byl neskutečně pěkný, už jen tím, že byl nový sníh a nadšení účastníků nad zasněženou krajinou nebral konce.
Z počátku vyšší tempo chůze vystřídal rozvážný pohyb v přírodě. Řádně jsme využili turistické přístřešky k občerstvení a tím se připravili na závěrečná stoupání sjezdovkou (bez provozu) na vrchol Jedlové, 774 m. n/m. Ve vyhřáté restauraci jsme v diskusi probírali zážitky z akcí našeho klubu.  Poslední část  putování  kolem Jedlové jsme zahájili společnou fotkou na vrcholu a pak až k Tolštejnu,  pěkně ve sněhu " dále kopcom".
Prodrali jsme se závějemi až na silničku k hradu. Někteří museli hrad Tolštejn dobít. Někteří dali přednost pokračování  v cestě na nádraží Jedlová.
Jak se výlet líbil ukáže odezva. Každopádně děkuji všem zúčastněným a oceňuji jejich boj s přírodou s dobrou náladou. (text+ fota V. Červinka)

1. 2. 2017 - Hlinná - Hradiště - Hlinná - Litoměřice s M. Rajchlem (6,5km,7účast)  mimo Kalendář

FOTOGALERIE

Sešlo se nás  "7 statečných" jako  v tom western filmu. Do obce Hlinná jsme se  jako paďouři nechali vyvést busem a poté výšlap  do kopečka.A pořád a pořád  na kopeček....bylo 40 cm  prašanu a neprošlapané.Měl jsem vysoké kanady a jako horský šerpa jem to  trochu vylepšil pro  dámy.Bylo nás 7 turistů.6 dám a já jedinej zástupce něžného pohlaví  A byl to pěknej záhul šlapat v 40cm sněhu.Jako Amundsen a Scott v Antarktídě.Asi 250 metrů před vrcholem jsme to všichni kolektívně vzdali a vyfotili se u  info tabulky.Určitě bychom to dokončili, ale byla krutá mlha, takže by to nemělo to pokochání.A zpět do LT pěšky.Bus nejel až asi ?? za téměř 2 hodiny.Ale krásný svěží vzdoušek.Potom jsem šli  přes Miřejovice a poté jsme se  rozprchli podle toho  jak kdo bydlí. (tota+text M. Rajchl)

29. 1. 2017 - Brtnické ledopády s J. Košnerovou (16km,10účast.) mimo Kalendář

FOTOGALERIE

Den byl moc hezký, dokonce i sluníčko. Z Brtníků jsme po silnici došli do údolí Vlčího potoka.a prohlédli si ledopády, které jsou označené poetickými jmény i ty bezejmenné -  Velký ledový sloup, Vlčí stěnku, Varhany, Betlém. Od Turistického mostu jsme postupovali Kyjovským údolím podél říčky Křinice do Jeskyně víl, krkolomná cesta, vrátili  jsme se až na odbočku a po ZTZ jsme  stoupali k Brtnickému hrádku a ledopádu Konírna., dále k ledopádu Opona, na Soví vyhlídku a kolem osady Šternberk do Brtníků. (Podklady popisu J. Řehák+fota H.Fabiánková)

+  29. 1. 2017 - Brtnické ledopády s J.Neradem (náhodné setkání dvou skupin našich turistů na stejném výletě (17km,6 účast.)
popis výletu J. Nerada zde: klikni, fota J. Nerad

25. 1. 2017 - Hrobce - Libotenice - Trávčický les - Trávčice - Bohušovice vedl. V. Kinter (10km,23účast.) mimo Kalendář

FOTOGALERIE

Ve středu 25. 1. jsme se vydali na vycházku opět na dohled od Litoměřic. V Hrobcích na nádraží vystoupila z vlaku skupina dvaceti turistek a další účastnice dojela z  Roudnice. Bohužel mužský element měl zastoupení pouze dvoučlenné - ostatní pánové se patrně báli do lesa Takže naše skupina dam vyzbrojených holemi vypadala, jakoby v okolí vypukla dívčí válka a na bojiště se přesunuje posila. Ale nálada byla dobrá a mírumilovná.
Z nádraží jsme se vydali po zpevněné cyklostezce, mimo hlavní silnici. Za necelou hodinu jsme došli ke galerii kraslic v Libotenich, kde jsme dostali velice poutavý výklad o technikách, způsobech a stylech zdobení kraslic v jednotlivých regionech. A pochopitelně jsme si prohlédli spoustu vystavených kraslic a někteří si i něco na památku koupili. Domnívám se, že to bylo velice příjemné zpestření výletu.
Pak už jsme se vydali zasněženým lesem po široké cestě k Trávčicím. Žádné daleké výhledy nebyly, ale čerstvého vzduchu a čistého sněhu dost. Na kraji Trávčic jsme obdivovali zástavbu nových domků, prošli do středu vesnice a vyhlásili odpočinek v místní restauraci. Po občerstvení a regeneraci sil jsme všichni vyrazili na pár zbývajících kilometrů do Bohušovic, kde jsme se rozloučili a výlet ukončili.  (text V.Kinter+foto J.W.)

20. 1. 2017 - Výroční členská schůze

FOTOGALERIE

18. 1. 2017 - Z Bohušovic do Bohušovic - vedl V. Kinter (10km,30 účast.) mimo Kalendář

Dalo by se říci, že jsme se ve středu 18.1. vypravili jen za litoměřická humna. Přestože byl výlet zorganizován na poslední chvíli, dostavilo se na nádraží v Bohušovicích 30 turistek a turistů. Za luxusního počasí, pod modrou oblohou a sluncem nad hlavou jsme vykročili přes Bohušovice k Terezínu. Prošli jsme židovským hřbitovem kolem krematoria, na kraji Terezína navštívili a nakrmili skupinu nutrií a Horní vodní branou došli k Ohři. Tam nás opustilo několik účastnic, které přes Terezínskou kotlinu (také pěknou cestou) zamířily do Litoměřic - patrně za domácími povinnostmi.Tím ale přišly o tu hezčí a zajímavější část plánovaného výletu. Zbytek  - 25 lidí - vyrazil proti proudu Ohře stále těsně podle vody zpět k Bohušovicím. Na řece byl místy vidět souvislý led, místy jen plující ledová tříšť a na vodě nebo u vody hejna kachen. Stále trvalo skvělé počasí, kolem cesty přiměřená vrstva čistého bílého sněhu - prostě co víc by si mohl turista přát. Minuli jsme Bohušovice, prošli pod silničním a železničním mostem a stále podle řeky šlapali kolem pěkných chat do Brňan. To už jsme byli v místech, kde většina turistů, ač z nedaleka, prohlašovala něco ve smyslu "tady je to tak hezké a já tu nikdy nebyl(a)".  Prošli jsme vesnicí, stočili se zpět a namířili k Bohušovické mlékárně. V podnikové prodejně si každý podle své chuti mohl nakoupit, pak jsme už za několik minut došli  na nádraží a výlet ukončili. Ušli jsme 10 km na čerstvém vzduchu, v pěkné přírodě, dobré partě a s dobrou náladou. (text V. Kinter, fota J.W.)

14. 1. 2017 - Tříkrálový pochod KČT Čelákovice - vedl J. Nerad (15km,5účast.)

FOTOGALERIE

Na Tříkrálový pochod v Čelákovicích jsme se sešli ráno ve vlaku celkem pět turistů. Jeli jsme celkem brzo a to v 6:30 hod z Litoměřic a navíc po včerejším dešti přišel v moci mráz, a tak to ráno velmi klouzalo. Možná to počasí většinu turistů odradilo.Po příjezdu a registraci v čelákovické sokolovně, jsme se vydali na trasu dlouhou 10 KM po ŽTZ přes čelákovickou lávku ke sv. Václavovi.  Tam jsme měli svačinku a do Káranýho jsme šli po ČTZ. Potkali jsme další dva turisty z Litoměřic, kteří se vydali na trasu 22 km. V Káraným jsme obešli vodárnu  která je jedením  ze zdrojů pitné vody pro Prahu čerpající ze štěrkopískových říčních usazenin. Káraný je obec na soutoku Labe a Jizery.Další naše kroky nás vedly po MTZ zpět k Čelákovicím. Přešli jsme lávku a pokrátkém pobytu ve vyhlášené cukrárně jsme se přesunuli do sokolovny. Celkem jsme ušli necelých 15 km.V sokolovně jsme se sešli s turisty ze Štětí a část z nich odjížděla s námi domů v 13:20 hod. (text i fota J. Nerad)

11. 1. 2017 - Děčín museum - Pastýřská stěna s J. W.  (3km,30+3účast.)  mimo Kalendář

FOTOGALERIE

Dnes vše bylo jinak. Vlak do Děčína byl zpožděn o 40 min, tak jsme byli nuceni přehodnotit dnešní program. Přišli jsme těsně před polední přestávkou musea a tak jsme se proto nejdříve vydali procházkou na Pastýřskou stěnu. Cestou k vrcholu je synagoga, dnes jsme měli vzácnou možnost nahlédnout do interiéru, bývá totiž většinou zavřená. Pak jsme došli  k zámečku nad městem, kde byl krásný výhled na zasněžený Děčín. Vrátili jsme se opět do musea, kde jsme si v klidu mohli vychutnat výstavku maket rozhleden a ostatních expozicí zde umístěných. Tady jsme se setkali ještě s třemi opožděnými našimi turistkami z Lovosic, které přijely zase zpožděným osobním vlakem. Domů jsme  pak odjížděli různě, neboť každého v museu zaujalo něco jiného. Počasí bylo pravé lednové, na další procházku jsme se již i z časových důvodů nevydali. Jen někteří si šli prohlédnout ještě nedaleko od nádraží zrekonstruovaný bývalý pivovar.

(text+fota J.W.)

7. 1. 2017 - Boreč - vedl M. Rajchl (5km,7účast)

FOTOGALERIE

Na poslední chvíli jsem navrhnul turistickou návštěvu kopečka Boreč.Hlavně se jednalo o  celodenní "krůt"mráz aby vynikla ta krása vodní páry z děr na vrcholu.Sešlo se nás  "7 statečných" jako v tom western - filmu. Dojeli jsme busem do obce Režný  Újezd,Kaplička kde začína naučná stezka,nultá infocedule.Je jich celkem 8 na trase.Vyrazili jsem na kopeček, ohřát se.Terén nahoru OK,horší dolů.Nahoře jsem změřil digitálním čidlem teploty.Venku  -10°C, uvnitř díry bylo  +14,5°C,takže jako každý rok.Jahody nám ale sbaštili  jiní návštěvníci,takže jsme utřeli nosy.Ale hlavně,že jsme se hezky prošli.Nahoře byla svačinka a krátký odpočinek.A potom už dolů po naučné stezce,zpátky na BUS.Dolů jsme měli bobky,protože udupaný sníh pěkně klouzal.Občas to bylo na  zlomeninu.V obci je malý kiosek kde je možné razítka,turistické známky,pohledy,pivčo,kafčo....tak jsme poseděli na krásných polštářích a občerstvinka zase byla i v tom krůtu.Potom hupky na BUS zpátky.Ale  dostavila se nepříjemnost.BUS nejel a nejel.Půl hoďky nic tak jsem volal na dispečink...ucpaná silnice a jakási nehoda-bouračka..Policie se to parkování na asfaltce snažila řešit.Tak jsme se rozhodli jít na jistotu.do Lovosic 5km nebo Oparno 3km.Jasně,že Oparno.V motorestu Oráč jsem se ohřál a potěšilo mě,že je nekuřácký,supr.Tam jsem se dozvěděl od místních,že náš BUS měl bouračku s osobním vozem.Jinak  takovou mohutnou návštěvnost jsem na Boreči neviděl....zcela určitě tam bylo  přes 300 lidí...jedni odcházeli jiní přicházeli.(text+fota M. Rajchl)

4. 1. 2017 - Stvolínky - Stvolínská rokle - Stvolínky - vedla A.Ulmanová+V.Kostnerová (9km,11 účast.) mimo Kalendář

FOTOGALERIE

Ze Stvolínek jsme šli Stvolínskou roklí zasněženým lesem k vodopádům na potoce Kolné. Z bezpečnostních důvodů jsme nesestoupili do rokle  Kolenského potoka, ale vodopád jsme slyšeli a menší i viděli. Po zasněžené pláni jsme postupovali k lesu a nakonec   jsme po ČTZ došli kolem rybníků  na nádraží Stvolínky. Počasí nám přálo, všude bílý sníh. Nejhorší byla cesta v Litoměřicích od vlaku domů - silný vítr, prudký sníh s deštěm. Vedly Věra a Alena. Hezká procházka zasněženou krajinou.(Text+fota H.Fabiánková)

1. 1. 2017 - Novoroční výstup na Radobýl

FOTOGALERIE

Zaslal účastník výstupu:Dobrý večer, moc děkujeme za dnešní výbornou akci, rád bych se s Vámi podělil o pár mých fotografií:   FOTOGALERIE

Další fota (z Lovoše) jsou na stránkách J. Nerada

První ráno letošního roku nás přivítalo nízkou oblačností, ale ani ta neodradila stovky turistů, kteří přišli přivítat nový rok výstupem na Radobýl. Jak se stoupalo postupně k úpatí, ze všech stran nás začalo obklopovat ledové království, přírodu oblékla paní zima  do  krásného bílého hávu.

Přicházejícím návštěvníkům byl nejdříve nabídnut horký čaj na zahřátí naším turistou Pepou a poté pak každý návštěvník obdržel od členů KČT  Pamětní list a mohl si zakoupit nálepku Novoročního čtyřlistku. Akce charitativního charakteru se stala již součástí tohoto novoročního výstupu. Od paty to pak bylo již jen pár metrů stoupání na vrcholek 399m  vysokého Radobýlu. Výhled byl letos zastřen mlhou a tak jsme si jen mohli představovat všechny nám známé vrcholky Českého středohoří.

Letošní výstup se stal zároveň symblickým, uplynulo totiž přesně sto osmdesát let od úmrtí básníka K. H. Máchy, kdy z tohoto kopce naposledy vyhlédl do krajiny a  výhled na Litoměřice se mu stal doslova osudným .

I když máme  pár kilometrů od Litoměřic velkého konkurenta novoročního výstupu, horu Lovoš, přesto jsme v rozmení 9-13 hod rozdali cca 800 Pamětních listů, přišli  návštěvníci i z Německa i Anglie a hlavně nás potěšila účast mnoha rodičů s dětmi.

52. ročník Novoročního výstupu je za námi. Ať žije 53. ročník roku 2018!

(text i fota JW)

Turistický rok 2016 – Hodnocení:
Uskutečnili jsme 76 turistických výletů, nachodili přes 700 km, při účasti cca 2 400 turistů. Naši členi výboru zorganizovali 5 autobusových jednodenních, 1 čtyřdenní a 1 týdenní bus. výlet. Dále jsme měli navíc 2 týdenní pobyty vlakem, zorganizovali a vedli 2 turistické akce pro Zdravé město Ltm, zúčastnili jsme se 4 turistických výšlapů s jinými KČT, 7 cyklovýletů, k celkovému počtu výletů jsme uskutečnili  + 12 akcí mimo náš Kalendář pro neorganizované seniory KČT z města a okolí.
Všechny akce (mimo 12 akcí pro seniory z města) jsou přesně zdokumentovány a lze si je všechny níže prohlédnout

26. 12. 2016 - Vánoční vycházka na Varhošť - vedl V. Červinka (15km,rozdáno 65 pam.listů.)

FOTOGALERIE

Jako každý rok, tak i letos jsme pořádali tzv. Vánoční vycházku na Varhošť. Na společný sraz u pokratických závor se dostavilo dvanáct účastníků. Další zvolili individuální pochod a setkávali jsme se cestou, nebo u rozhledny. Počasí nebylo vánoční, stejné jako vloni – téměř předjaří + 8 stupňů. Na chvíli se otevřelo nebe a zamávalo na nás sluníčko. Odměnu jsme také obdrželi, výhledy do okolí byly pěkné a i Labe se na nás osmkrát usmálo..

Tak zase za rok na Varhošti! (Fota V.Č+ J.W, text J. W.)

20. 12. 2016 - Předvánoční Prahou - vedla A. Mončeková+M.Petržílková (?km,11účast)

Do předvánoční Prahy nás vyrazila celá jedenáctka. Samé ženy. Ty, co už měly napečeno. Dokonce přinesly ochutnat, abychom si ve vlaku osladily výklad o tom, co nás čeká:

Nejprve nám. Republiky, kde jsme si u sochy Tadeáška před kostelem kapucínů vyprosily trochu víc štěstí v r. 2017. Jeden z nich nás před ním vyfotografoval. Hymnu, jejíž slova vedle v bývalých kasárnách složil J.K. Tyl jsme nezpívaly. Vyrazily jsme k Hybernii, Prašné bráně a vzdávaly hold Praze, inspirovány stejnojmennou mozaikou na Obecním domě. Krok za krokem jsme prošly Celenou ulicí na Staroměstské náměstí s překrásným vánočním stromem. Idylu toho místa trochu rušili dva černí samopalníci, kteří zde střeží bezpečí návštěvníků. Cestou k Betlémské kapli jsme nahlédli do kostela sv. Jiljí. Ty odvážnější se do podzemí kaple probojovaly k betlémům davem školních dětí. Druhé daly přednost její prohlídce. Po obědě polovina z nás zhlédla výstavu křišťálových lustrů, ostatní zamířily zpět na Starom. náměstí do paláce Kinských na výstavu Celníka Rousseau a těch, co se jím inspirovali. Vstupné není lidové, ale kdo si přesto tento krásný zážitek nechce nechat ujít, má ještě možnost do 15. ledna Nebudete litovat.

Vánoce plné pohody přejí A.. Mončeková a M. Petržílková. (text a. Močeková + fota Květa Horáková)

11. 12. 2016 - Advent v Marienbergu - autobusový výlet

FOTOGALERIE

V letošní době adventní jsme stejně jako v loňském roce navštívili opět jedno z krušnohorských měst, tentokrát naše kroky zamířily do Marienbergu. Toto město je známé svou bohatou hornickou tradicí, stejně tak jako Seiffen, ve kterém jsme vloni prožili krásný pohádkový předvánoční den.
Ještě než jsme překročili hranice, zastavili jsme se na prohlídku náměstí v Hoře Sv. Kateřiny, obce, která má za sebou pohnutou historii. Kdysi významné místo těžby stříbra a měďi a  stejně významné jako Marienberg,. Dnes téměř zapomenuté.
Marienberg nás bohužel přivítal deštěm a tak jsme se nejdříve uchýlili do musea, které sídlí v bývalé sýpce a slouží dnes jako Museum Sasko-Českého Krušnohoří. Interiér budovy je s ohledem k jeho historii vkusně a stylově upraven.. Exponáty o historii hornictví i dalších řemesel mají popisky i v českém jazyce a tak jsme se z nich dozvěděli o tomto kraji mnohé zajímavosti.
Po prohlídce jsme došli do centra města, kde nás již přivítala pravá adventní nálada. V mnoha stáncích se prodávaly pravé německé klobásky, svařák, nabízelo se pestré množství vánočních ozdůbek a sladkostí, kolem nás všude panovala ta pravá předvánoční poklidná atmosféra.
Jako vzácná perla se vyjímá na náměstí historická budova radnice a nad střechami domů se tyčí kulatá věž evangelického kostela P. Marie. Celé město je i zajímavé tím, že má čtvercový šachovnicový půdorys, tak i náměstí.
Přesně ve 14,oo hod dle plánu započal pochod horníků tzv. Bergparade. Stejně jako vloni v Seiffenu, jsme se nemohli vynadívat na různobarevné kroje horníků pochodujících dle profesí, ve kterých si hrdě vykračovali v rytmu kapel i děti, ženy a muži před stovkami diváků lemujících chodníky kolem náměstí. Všichni se poté řadili před radnicí, kde přítomné přivítali představitelé města a popřáli všem krásné Vánoce.
Počasí se nad námi již v této době smilovalo a my si mohli vychutnávat vše, co město nabízelo. Někteří z nás ochutnávali speciality z kuchyně stánkářů, druzí si prohlédli město, místní kostel, vyšlapali si na kostelní věž, někdo zašel k Zschopauské věži se zbytky starého opevnění.
Cestou k domovu jsme projížděli vyzdobenými a vánočně osvětlenými vesničkami a o to více jsme si uvědomovali, že Vánoce jsou opravdu za dveřmi...(text+fota JW.)

30. 11. 2016 - Ltm Cihelna - Richard - (většina přes Knoblošku) - Ltm - vedl M.Rajchl (5,9km,15účast.)

FOTOGALERIE

V předvánočím očekávání  rodinných dárků, pod stromeček ,jsme se vydali na místní vycházku v LT.Podzemní továrna Richard - čistička vody - bungr -   pro továrnu Richard...fafák a zpět do LT.Sešlo se nám 15 lidiček pod mým vedením.Píšťalka, kterou jsem chtěl umravnit  kolektiv, moc nefungovala Podle  itineráře jsme vyrazili  po asfalce kde kdysi byla  úzkokolejná vlečka do  továrny Richard  na dovoz a odvoz součástek  z nacistiscké továrny na výrobu součástek  pro tanky z 2.sv.války.Bývalý  důl pro vápenec, který nacisti využili pro svojí potřebu....proti leteckým  náletům.Ve zdraví jsme prošli ke vstupnímu portálu do Richarda, k železným vratům.....pěkně z toho otvoru totálně  funělo...už jsem tam byl xx krát ale tenhle fukéř jsem nikdy nezažil.Vstupní chodba byla zaplavená  vodou...asi ?? 10-15 cm,takže bezdomovci   se nevyspali...jsem je tam  xxkrát viděl.Z chodby vytékal malý potůček po několika letech kdy jsem  ty vrata navštívil.Bezdomovci  tam přezimovali a měli se kde opláchnout.Za  železnými vraty je  po 30 metrech cihlová  přepážka ale samozřejmě   díra a  dále možno vstoupit do podzemí na vlastní nebezpečí.Nerad bych tam vlez i když by mě to lákalo ale najednou  na mě spadne šutr vápence a konec.Potom jsme  se  kaňonkem  vrátili na okružní betonku a  kolem psího cvičiště směr nacistická čistička vody pro továrnu Richard.Čistička vody musí být k večeru docela strašidelná...sprejeři se postarali ale  na bungru jsou docela hezké malůvky...Kupodivu uvnitř  čističky je opravdu  čisto...mládežníci tam pořádají občas koncerty....decibely...ale je tam uklizeno a čisto...žádné  PET a plechovky.To mě vždycky překvapí ten úklid..jsem tam byl xx krát.Vedle  čističky je tábořiště.Někteří se snažili zapálit ale bez úspěchu. Nacistická čistička sloužila pro  vodu z Labe na chlazení obráběcích nástrojů....frézy,soustružnické nože atd.atd. prostě pro chlazení .Voda pro  čističku byla čerpáná z Labe přes základní filtry...3 kusy  hned  je to  vydět u mostu G.Chábery kde byly dieselagregáty tlačíci vodu potrubím nahoru  do  čističky kterou jsme  dnes navštívili.Zde byly mohutné  vany s pískem  na podstavcích které jsou na fotkách.Potom samospádem vyčištěná voda  potrubím  odtékala do  továrnay ke strojům na chlazení nástrojů a i též na toalety !!!!K pití ?? nevím.Potěšilo mne ,že čističku ještě někteří  neznali.Já asi tři roky už vím.Dále jsem se prošli  k  zdevastvované vile "fafák" název podle  původního majitele
Pffafenn
krásná vila ale už na odpis.Ještě pro zájemce  jsme ušli kousek za vilu.Objekt...kdysi asi ???sklad pro jablka z nedalekých jablečných sadů pod Radobýlem.Již na odpis.Sklad jsem kdysi navštívil...kamery na zdech.Dnes konec.Za Fafákem jsem dal píšťalkou rozchod.a jak kdo se fyzicky cítil směr LT.Hlavní skupina přes obec Knobložka...jsem loni vedl a "saláti "  rovnou  do LT. Počásí nám přálo. (Text: spisovatel M. Rajchl + foto)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

23. 11. 2016 - Liběšice - D. a H. Chobolice - Jeleč -  Litýš - Kotelice - Třebušín - vedl. V. Kinter (10km,30účast.) mimo Kalendář akcí

FOTOGALERIE

Náš dnešní výlet jsme odstartovali na nádraží v Liběšicích. Pohledem nad své hlavy jsme usoudili, že z výhledů se asi moc těšit nebudeme. Vyrazili jsme tedy po silnici přes Chobolice, zprvu mírným a pak strmějším stoupáním . Pokud nám viditelnost dovolovala, obhlíželi jsme okolí – přes nízkou oblačnost a ve vyšší poloze i mlhu jsme přece jen měli možnost vidět louky, keře a stromy v podzimním zbarvení. Hezké byly i roubené domy a zahrádky kolem nich.

Nad Horními Chobolicemi jsme přešli z asfaltu na luční cestu, minuli pěkně upravenou a udržovanou studánku a vešli do osady Jeleč. Jediná rodina trvale zde bydlící provozuje zvířecí farmu – zahlédli jsme kozy, ovce, poníky i lamy.

Po dalším kilometru jsme došli pod zříceninu hradu Litýš, zdolali stoupání a na bývalém nádvoří se občerstvili ( z vlastních zásob). Bohužel ve vyšší poloze mlha ještě zhoustla, takže z výhledů nebylo zase nic. Po kratším odpočinku jsme pokračovali přes Kotelice, kolem rybníka zvaného Machčák do Třebušína. Zde se část odvážných turistů rozhodla dobýt Kalich, část se vypravila po turistické cestě pod Trojhorou do Chudoslavic a zbytek vyčkal v Třebušíně na autobus. Kromě skupiny „kališníků“, která se zdržela na hradě, jsme všichni autobusem po 13. hodině odjeli do Litoměřic. (text V. Kinter,fota H. Fabiánková)

16. 11. 2016- Horní Řepčice - Mladé - Chobolice - Trnobrany - Liběšice (8km,25účast.) mimo Kal.akcí

FOTOGRAFIE

Z našeho dnešního výletu se stalo „malé dobrodružství". Dali jsme si za úkol najít smírčí kříž v okolí obce Chobolice, který zde byl zasazen v roce 1680 jako svědek dávného zločinu. Nejprve jsme prošli obcí Mladé kolem zdejších zachovalých roubenek, dále jsme pokračovali po silničce do Chobolic, kde jsme odbočili na ne zrovna přívětivou ale krátkou cestu směrem ke kříži. Zde se odpojila malá skupinka, která si šla ještě prohlédnout nedaleko vzdálená jezírka. Po cca 500 m nám navigace ukazovaly, že jsme na místě. Najít kříž v zarostlém terénu nebylo snadné. Ale kdo hledá, najde. Od kříže jsme navázali již na solidní lesní cestu, pak silničku a opět již všichni společně jsme došli k cíli, do Liběšic. Zde jsme měli sjednánu prohlídku historické budovy Obecního úřadu s museem, kde nám milá a ochotná paní starostka zajímavě povyprávěla o zdejší historii i o nedávných  problémech krásného a nyní již opuštěného zámku. Pak jsme si ještě prohlédli kostelík Nanebevzetí P. Marie a barokní sochy před kostelem, kterých je zde jen o tři méně, než na pražském Karlově mostě (těch je 32). I když trochu pošmourný, ale určitě přínosný den jsme zakončili již jen krátkým posezením v krásné hospůdce, umístěné v historické budově Obecního úřadu. (text i fota J. W.)

9. 11. 2016 - Olešnice - Svádov - vedl S. Krob+M.Svoboda (10km,6účast.) - mimo Kalendář akcí

FOTOGRAFIE

Ve středu 9.11. skupina 6 turistů uskutečnila výlet do okolí Ústí nad Labem po stopách knihy "Tajemství Českého středohoří". Z Ústí jsme se dopravili MHD do vesnice Olešnice nad níž se nachází zbytek starověkého hradiště. Pak jsme přešli na místo , kde se nachází zbytky hradu Varta. Nedaleko je pískovcová skála s vyrytými tajemnými znaky a nápisy. Potom jsme pokračovali k vodopádu ve Vlčí rokli a vodopádu nad Olšinkou, tím jsme zakončili výlet. (text+fota M.Svoboda)

5. 11. 2016 - akce KČT Louny - Zavírání Červeňáku - litoměřickou skupinu vedl P. Šoura (10km+11účast.)

FOTOGALERIE

V sobotu 4.11. se skupina 10 turistů pod vedením J.Šoury zúčastnila akce pořádané KČT Louny nazvané "Zavírání Červeňáku". Počasí nám moc nepřálo, při nástupu do vlaku pršelo,naštěstí v Lounech déšť ustal. V Lounech jsme nejprve navštívili informační středisko a potom jsme se vydali po ZTZ na vrch Červeňák. Po výstupu na vrchol bylo v chatě občerstvení a možnost vystoupit na rozhlednu. Potom se většina rozhodla pro návrat do Loun okolo Dobroměřického rybníka, trasa měřila 10,5 km. Dva turisti se rozhodli prodloužit si výlet výstupem na vrch Oblík. (text+fota M.Svoboda)
a ještě text od P. Šoury:
Celou cestu vlakem nás provázel déšť. Na zastávce Louny střed pršet přestalo. Na náměstí byla zastávka v infocentru. Na Ejemovu chatu jsme
dorazili mezi prvními. Z rozhledny byly vidět jen nejbližší kopce s čepicí mraků. Po malém občerstvení se většina rozhodla k návratu, pouze dva
nejotrlejší borci pokračovali v tůře. Před chatou jsme upoutali pozornost turistů z Mostu,když při hromadném focení byl rozbalen transpatent
KČT Litoměřice. Zabodovali jsme.

2. 11. 2016 - Křesín - Evaň - Evaňská rokle - Poplze - Libochovice - výlet s P. Šourou (11km,23účast.) - pokračuje se ve výletech mimo Kalendář akcí.

FOTOGALERIE

Větrné počasí rozfoukalo všechny mlhy a mračna, odměnou nám byly krásné výhledy na naše Středohoří. Na přání účastníků jsme si původní plánovanou trasu prodloužili o nahlédnutí do hradu Šebín. Na Evani byla domluvena malá zastávka v restauraci U Švarhů. Naším hlavním cílem byla letos nově značená trasa (zelená) do Evaňské rokle. Údolí 2,5 km dlouhého Evaňského potoka s Hlousovic mlýnem bylo státem v roce 2012 vyhlášeno jako chráněné území a v projektu Natura za evropsky významnou lokalitu. Prošli jsme obcí Poplze a v Libochovicích si dali rozchod. Někteří jeli domů ve 13,20, jiní se zastavili v infocentru, prošli oba parky a další libochovická zákoutí. (text P. Šoura,fota H. Fabiánková)

26. 10. 2016 - poslední středeční výlet dle Kalendáře akcí - Chotiměř - Malé Žernoseky - Lovosice - vedl Vl. Kinter (9km, 42 účast.)

FOTOGALERIE

Ve středu 26.10. jsme podnikli poslední „kalendářový“ výlet (nebo spíše jen vycházku) z Chotiměře do Malých Žernosek. V Lovosicích u autobusu náhradní dopravy ČD se sešel velice slušný počet 42 turistů. Protože cestu Opárenským údolím většině turistů zná možné lépe než vlastní boty, byla zvolena trasa méně obvyklá. Vystoupili jsme v Chotiměři v obci, došli ke kapličce na křižovatce, kde Jindra Nerad zdokumentoval celou výpravu a poté jsme vyrazili na cestu. Šli jsme po zpevněné polní cestě nad Opárenským údolím, ale bohužel vinou zatažené oblohy byly slibované výhledy do okolí hodně omezené. Viděli jsme rozestavěnou dálnici i s částí sesutého terénu a nejbližší kopce z okolí Litoměřic a Lovosic.

V druhé část cesty jsme procházeli nad zahrádkářskou kolonií a obhlíželi zahrádky a chatky (někteří zvědavci zjišťovali, jak zahrádkáři zvládají podzimní práce) a minuli i dvě nově založené vinice. Pak už výhledy na Lovosice a Píšťanské jezero a u hřiště v Malých Žernosekách krátká porada, kde se většina turistů usnesla, že výlet byl příliš krátký a málo náročný a že je třeba něco přidat. Tak se tedy stalo, přešli jsme na cyklostezku k Labi a vyrazili do Lovosic, kde jsme s absolvovanými cca 10 km náš výlet ukončili. Výhledy sice nebyly, ale nezmokli jsme, a jak prohlásil nejstarší účastník pan Prokopius, hlavně že jsme se prošli na zdravém vzduchu . (text V. Kinter+fota J. Nerad)

22. 10. 2016 - Závěrečný výlet - Klobuky - Panenský Týnec - Třebíz - Slaný - vedli I.Jirásek + J. W. (99 účast.)

FOTOGALERIE +  FOTOGALERIE

fota od J. Nerada       +  doplněná fota od I. Jiráska

Vše jednou končí, i naše oficiální turistická sezona. Naše kroky tzv. Závěrečného výletu (dříve Tajného) zamířily tentokrát do oblasti Slánska. Výletu se zúčastnila stovka turistů, vydali jsme se tudíž z Litoměřic dvěma autobusy. Postupně, jeden autobus se ještě zastavil v Lovosicích, jsme vyjeli vstříc našemu prvnímu cíli k městu Klobuky. Zde se v poli po celá staletí hrdě rozhlíží do kraje náš největší český křemencový monolit 3,5 m vysoký a 5 tun vážící a dle pověsti se přibližuje ke kapličce ve městě Klobuky. Až se přiblíží zcela, tak prý bude soudný den (má tam ale ještě daleko!).

Od menhiru jsme došli do obce, odkud jsme odjeli k nejmagičtějšímu místu v naší vlasti a to k nedostavěnému chrámu v Panenském Týnci. V lodi chrámu jsme si s virgulí všichni vyzkoušeli, jak jsme kdo více či méně „senzibilní“, prohlédli jsme si chrám a okolí ze všech stran a odjeli do Třebíze.

Celá obec je uznána jako Národopisné muzeum a je vytvořena souborem statků a chalup charakteristických české zemědělské vesnici. Zde jsme se od paní průvodkyně dozvěděli něco o historii původně zcela zchátralé vesnice, její znovuzrození, prohlédli jsme si největší statek, jeho hospodářská stavení a všechna zajímavá stavení v obci. Prohlédli jsme si rodný dům spisovatele V. B. Třebízského, prošli jsme se k jeho soše na vršku nad obcí a podívali se na zajímavé skalní útvary. Poté jsme se vydali po krátké naučné stezce k autobusu do Kvílic a odjeli k cíli našeho putování do Slaného.

Zde jsme měli oběd, u kterého jsme se sešli s druhou naší skupinou, která si cestou udělala ještě krátkou zastávku u dřevěné zvoničky a tvrze v Neprobylicích. Měli jsme objednánu prohlídku Velvarské brány a Vlastivědného musea. Zavítali jsme do informačního centra si prohlédnout výstavku cca 2.500 ks slánek. Poseděli jsme v pivovaře Antoš, který je umístěn v historickém domě ze 17 stol. Někteří si zašli na Slánskou horu, někteří se prošli v přilehlých uličkách a prohlédli si zdejší pamětihodnosti. Tak, jak si kdo co zvolil.

Počasí bylo již pravé podzimní a předvedlo nám vše, co umí – sluníčko, mraky, i krátký deštík.

V 16,30 hod v době určené k odjezdu, se všichni na minutu dostavili k autobusu a odjeli jsme směrem k domovu…

Organizace výletu pro sto účastníků nebyla snadná, vše ale vyšlo podle plánu a předpokladů a to hlavně díky dochvilnosti všech zúčastněných.

Závěrečný výlet 2016 je za námi, ať žije Závěrečný výlet 2017!!! Tak všichni za rok  nashledanou.

Zároveň tímto děkujeme Městskému úřadu v Litoměřicích, který nám poskytnul na tento výlet dotaci.

Organizačně J.W. +  náplň výletu I. J.

19. 10. 2016 - Jedlová - Kytlice - Mlýny (Česká Kamenice) - vedla H. Dupalová 8 km (11,16km),45 účast.

FOTOGALERIE

Výlet do oblasti Lužických hor prověřil statečnost našich turistů. Po vystoupení v Jedlové hustě pršelo, což téměř nikomu nebránilo v tom, aby se vydal na cestu zdejší krásnou přírodou. Byla to přímo zkouška odvahy, cesta byla blátivá a zpod deštníků jsme nemohli okolní přírodu moc vychutnávat. Došli jsme k Hraničnímu rybníku, kde jsme se rozdělili, někteří ho obešli, zašli k Valdštejnské skále, sbírali houby a poté došli do Kytlice. Zde si prohlédli místní hřbitov s hrobem M. Horníčka, jeho chalupu a okolí. Další skupinka pokračovala přes Kytlici již po pěkné cyklostezce do Mlýnů. Cestou se slunce rozhodlo, že nás zahřeje svými paprsky. Přesto malá skupinka turistů odjela domů. Protože slunce stále mrakům neustupovalo, zbylá skupina se  vrátila opět do Kytlice. Odtud jsme pak odjeli vláčkem, kde jsme se nakonec z velké části opět setkali, směrem k domovu.

Nesmím zapomenout na pár odvážlivců, kteří přímo od nádraží v Jedlové se i přes nepřízeň počasí rozhodli ujít 16 km do České Kamenice. (text J. W.+ fota J. Nerad)

12. 10. 2016 - Praha Chuchle - Chuchelský háj - Braník - vedla J. W. (8km,56účast.)

FOTOGALERIE

Naše kroky se tentokrát stočily na okraj Prahy. Po vystoupení v malé žel. stanici Velká Chuchle jsme se vydali kolem Chuchelského závodiště po ŽTZ a pokračovali po ZTZ směrem k bývalé Pacoldově vápence, chráněné technické památce s dvojitou šachtovou pecí postavenou ve 2. pol. 19. století. Pak jsme pokračovali po NS Chuchelským hájem směr Malá Chuchle. Cestou jsme se zastavili u kostela Sv. Jana Nepomuckého, prohlédli si lesní hřbitov a pokochali se výhledem na Vltavu a město z vyhlídky za kostelem. U mini ZOO, kterou jsme cestou míjeli, jsme poseděli u malého občerstvení a prohlédli si zde umístěná zvířátka. Dále již jen z kopce a přes most „inteligence“ do Braníku k železniční stanici s kulisou branického pivovaru, kde náš výlet končil. Počasí tentokrát bylo již pravé podzimní, ale nic neubralo na pohodě všech zúčastněných. (text JW., fota J. Nerad)

5. 10. 2016 - Krompach - Hvozd - Petrovice - Lvová - vedl V. Kinter+P.Mejstřík (14km do Petrovic,17km do Lvové a 23km do Jablonného v P.!!!,20účast.)

FOTOGALERIE

Ve středu 5. 10 jsme se vypravili na výlet z Krompachu na Hvozd a přes Petrovice do Lvové, naplánovaný V. Červinkou. Přes poměrně nepříznivou předpověď počasí a avizovanou větší náročnost výletu se k vlaku dostavilo 20 optimisticky naladěných turistů.V pořádku jsme dojeli do České Lípy, ale tady nám České dráhy zabrnkaly na nervy. Staniční rozhlas ohlásil zpoždění rychlíku na Nový Bor a Svor 25 minut – při použití základních matematických operací bylo zřejmé, že při tomto zpoždění nám navazující autobus ujede. Jali jsme se tady vymýšlet náhradní program – ale patrně byl na rychlíku schopný strojvedoucí, protože neštěstí se nekonalo, rychlík měl zpoždění jen 18 minut! Dojeli jsme tedy do Svoru, zde zrychleným přesunem došli na autobusovou zastávku, stihli autobus a dále již vše šlo podle plánu.Již při jízdě z Cvikova do Krompachu jsme obdivovali množství perfektně udržovaných podstávkových domů, které jsou v této oblasti typickou stavbou. Po příjezdu do Krompachu jsme se vydali po červené značce na Hvozd, podívali jsme se k památným tisům (jeden údajně tisíciletý – ale tento věk odborníci zpochybňují). V solidním čase jsme překonali stoupání na jižní vrchol Hvozdu s vyhlídkovou plošinou – přestože obloha nad námi měla pouze odstíny šedé barvy, byla viditelnost velice dobrá. Ještěd, Krkonoše a Jizerské hory byly sice zahaleny mraky, ale k jihu a západu – to bylo pokoukání. V dáli jsme zahlédli Trosky, krásně jsme viděli Bezdězy, Ralsko - na naší straně Vlhošť, Ronov a Sedlo. Pak jsme přešli na severní vrchol k rozhledně a z ní nahlédli i do Německa.Potom jsme pokračovali dále do Petrovic – po kratším strmém sestupu už jsme šli po široké lesní cestě světlým smíšeným lesem. Část turistů si prodloužila cestu výstupem na vrch Sokol se zříceninou hradu Starý Falkenburk, část pokračovala přímo do restaurace v Petrovicích. Zde jsme se rozdělili – devět účastníků odjelo autobusem do Jablonného v Podještědí a odtud vlakem, zbytek odvážných za sílícího deště pokračoval do Lvové a odtud po občerstvení zpět do Litoměřic.Až na samý závěr, kdy začalo víc pršet, nám přálo i počasí – do Petrovic bylo jen pár menších přeháněk. Nikdo se nezranil a podle zpráv byli i zmoklí turisté s výletem spokojeni. Dík patří všem, včetně hostujícího p. Mejstříka.(text V. Kinter+fota J. Nerad)

28. 9. 2016 - Den české státnosti - Stará Boleslav - kolem Jizery - Otradovice - vedla M. Brožová (9km,30účast.)

FOTOGALERIE

Ve středu 28.9.2016 jsme se už po několikáté vydali na trasu Stará Boleslav - Otradovice.Zdárně a hlavně v čas...viz dále,jsme se dopravili ČD na místo startu.Ještě jsme se kousek svezli MHD do města.Senioři 70+ co neměli občanku tak 10 kaček,ostatní zadarmo.SLÁVA.Výlet se shodou okolností konal  v den oslav Sv.Václava,den české státnosti.Vedoucí výletu Marta B. dala na dvě hodiny rozchod tak jsme se různě rozprchli.Na náměstí a v kostele byly bohoslužby, které  přenášela ČT.Potom už směr Otradovice po ŽTZ a dále po MTZ.Byla to rovinka.Bohužel nikde po cestě nebyla občerstvinka....hlavně lázně Jizerka jenom so+ne tak jsme do došlapali až do Otradovic se žízní.Též hostinec U Pouchů měl zavřeno .Ale to už byl kousek na nádraží Otradovice.Zde konečně byla otevřená občerstvinka a tak jsme dodrželi pitný režim.Potom už na vláček a to byla katastrofa.Sekera hodinu a čtvrt.Počasí...ráno mlhy, ale krásně se vyjasnilo-tak akorát.Bylo nás asi ??30.Také cykloturisti  jeli s námi na svou trasu. (Fota + text M. Rajchl)

27. 9. 2016 - výlet pro seniory z města i okolí + KČT Ltm - vedla J. W. (5,5 km,24 účast.)

fota M. Rajchla

24. 9. 2016 - Šourání se Šourou v Lounech a okolí (16km,15účast.) - mimo Kalendář akcí

FOTOGALERIE

Památky města Loun a Března u Loun.
První zastavení po lounských zajímavostech bylo u minerálního pramene Luna. Následovalo infocentrum na Mírovém náměstí a prohlídka kostela
sv. Mikuláše s vyhlídkou z kostelní věže. Žateckou bránou, kolem kostelů Čtrnácti sv. pomocníků a sv.Petra jsme došli na výstaviště. Vhod přišla svačina v Amfiteátru, procházka Masarykovými sady, doplnění tekutin ve Stromovce. Následovala prohlídka katovy uličky a oblastního muzea.
Nejtěžší trasa nás čekala přechodem návrší Mělce do Archeoskanzenu v Březně, kde probíhalo posvícení s rusíny. Návrat  proběhl z nádraží Březno. Počasí nám přálo, jen pohoda byla narušena snahou vedoucího ukázat co nejvíce.(text P. Šoura + fota I.Kostková + V.Kostnerová)

21. 9. 2016 - Děčín - Velký Chlum - vedl J. Nerad (11km,34 účast.)

FOTOGALERIE

V nečekaném počtu 34 turistek a turistů jsme se sešli dnešního dne 21.09.2016v rychlíku který jede z Litoměřic v 8:45 hod do Ústí n/L-Střekov. Poslední dobou jsou rychlíky od Kolína zpožděné, a tak to bylo i dnes. Po žádosti u průvodčí, na nás ve Střekově osobní motoráček čekal. Do Děčína-Staré město jsme dojeli v pořádku a po seskupení jsme se vydali do strmého kopce po ČTZ k rozhledně Velký Chlum. Sice po ránu drobně mrholilo, ale při našem výstupu bylo počasí přijatelné. Na vrcholu u rozhledny jsme dali malý odpočinek a svačinu. Po té někteří nečekali na společný odchod a začali průběžně odcházet po ŽTZ do Boletic.Dolů jsme sestupovali dosti strmým kopcem až do Boletic. Sešup to byl pořádný a pro mnoho z nás to byl nápor na nohy. Dole se nás většina sešla v restauraci, kde jsme se občerstvili a asi tak 40 min před odjezdem vlaku jsme se vydali na nádraží. Odjezd byl v 14:21 hod.Počasí bylo příjemné a občas vykouklo i sluníčko. Pro mnoho turistů to bylo první poznání tohoto místa. A zároveň všechny musím pochválit, že vytrvali a vystoupali ze 150 m n. m. až do výšky skoro 500 m n. m (text i fota J. Nerad)

18. 9. 2016 - Evropský týden mobility - pořádalo Zdravé město Ltm + KČT Ltm - vedla J. W. (25 účast.)

Plakát ETM zde

KČT Ltm se svou turistickou a poznávací akcí se připojilo ke Zdravému městu Ltm a Evropskému týdnu mobility. Autobusem, který financovalo město Ltm, jsme odjeli v dešti do města Třebenice. Namísto procházky do obce Teplá, jsme dojeli k hotelu Amadeus, bývalému klášteru řádu oblátů, kde jsme si prohléli interiér. Pak jsme se přemístili do Musea českého granátu, který je umístěn v bývalém luteránském kostele. Také jsme si prohlédli krásný kostelík Narození P. Marie a prošli si již bez deště po náměstí a na místní faře si přečetli vzpomínkovou desku v r. 2004 zavražděného faráře dr. Kubíčka. Zbyl i čas na posezení v restauraci a místní příjemné kavárně. (tex+fota J.W.)

10 - 17. 9. 2016 - Týdenní pobyt na Českokrumlovsku - vedl I. Jirásek+JW (65km,49 účast.)

J.W. fota:

Jindry Nerada (otvírejte den po dni):

Popis výletu je v menu vlevo (třetí v pořadí). Od šestého dne mně došla baterie, v mé Fotogalerii jsou od tohoto dne fota Jindry.

14. 9.  2016 - Jestřebí - Srní - Okřešice - Česká Lípa - vedl M. Rajchl (10km,15účast.)

FOTOGALERIE

Po hodně dlouhé době jsme se vydali na trasu Jestřebí - Česká Lípa po MTZ.Bylo děsný vedro,přes 30°C, ale  převážnou část trasy jsme šli lesem.Byla to písčitá cesta a smekalo se to.Bylo nás 15 statečných v tom vedru.Našli jsme houby.Po několika km bylo v lese posezení tak jsem dali  zaslouženou svačinku a zase dál.Na konci lesa, v osadě Okřešice, byla další pauza a už do CL polňačkou na sluníčku.Přežili jsme to všichni a v CL jsme měli přes hodinu čas tak někdo na polévku a pivčo a jiní jenom to pivčo abychom dodržovali pitný režim. Trasa  byla  10km + co kdo na nádraží v LT a zpět.Já to teda měl přes 12 km celkem.(text + fota M. Rajchl)

7. 9. 2016 - Autobusový výlet do Českého ráje - navrhl a vedl Vl. Kinter (8km,48účast.)

FOTOGALERIE

Ve středu 7.9.2016 jsme se vypravili na autobusový výlet do Českého ráje. Celkem se účastnilo 48 turistů, neboť tři přihlášení členové utrpěli selhání paměti a bez omluvy a oznámení se k odjezdu nedostavili. Škoda – bylo několik náhradníků, kteří by patrně rádi jeli.Podle plánu a bez komplikací jsme dojeli až do Sobotky, kde ale začaly menší problémy. Autobus se nedostal na plánované parkoviště u zámku Humprecht, neboť v Sobotce začala oprava silnice. Vystoupili jsme tedy na náměstí, autobus nás opustil a odjel na parkoviště u hradu Kost. My jsme došli k zámku a zde absolvovali ve dvou skupinách prohlídku s opravdu zajímavým a zasvěceným výkladem dvou velice sympatických průvodců. První skupina dostala jako ukázku akustiky centrálního sálu bonus v podobě zpívající průvodkyně a druhá tamtéž kytarový koncert průvodce.Po prohlídce jsme se vydali po silnici směr Vesec. To byla další cesta navíc, protože původně jsme měli až sem dojet autobusem. Inu – zasáhla vyšší moc v podobě bagru s neurvalým strojníkem na palubě.Domky ve Vesci jsou skutečně jako z pohádky, s hezky upravenými zahrádkami – doufejme, že při pomíjejícím zájmu filmařů nepodlehnou snahám o nevhodnou modernizaci. Po prohlídce a krátkém odpočinku jsme vyšli směr Plakánek a hrad Kost. První část jsme šli úzkým, tmavým a vlhkým údolím se zvláštní tajuplnou atmosférou. Od rozcestí u rybníka, kde má rekreačku současný nejslavnější Čochtan – Josef Dvořák, se ale údolí otevřelo a rozšířilo, cesta se klikatila mezi skalami a zanedlouho se nám zjevil hrad Kost v celé své impozantní velikosti a kráse. A na parkovišti jsme se opět shledali s naším autobusem.Do objednané prohlídky ještě zbýval nějaký čas, kterého jsme hbitě využili k občerstvení.Po něm si větší část turistů prohlédla hrad – expozice je zajímavě uspořádaná a průvodní slova slečny průvodkyně byla také pěkně podaná. Ti, kteří nešli na hrad, využili času různě – někteří pokračovali v občerstvování, někteří se prošli v blízkém okolí, nebo to vhodně kombinovali.Před odjezdem zbyl ještě čas na kávu, degustaci kosteckého piva a jiných pochutin, načež jsme vyrazili na zpáteční cestu. Výlet jsme ukončili v Litoměřicích, v plném počtu, většinou příjemně unaveni a snad i spokojeni. Všem účastníkům je třeba vyslovit uznání, protože proti plánovaným kilometrům absolvovali vzhledem k opravě silnice trasu podstatně delší. (text+fota V. Kinter)

31. 8. 2016 - Štěchovice - údolí Kocáby - Bratřínov - vedl. J. Nerad (9,5km,40účast.)

FOTOGALERIE

Do Štěchovic nás celkem přijelo třicet devět a jedna mladá slečna. Od autobusu jsme přešli můstek přes Kocábu vlévající se do Vltavy, a pak kolem lípy jsme došli ke kostelu sv. Jana Nepomuckého, který byl postaven v letech 1911 – 14. Na faře nám nikdo neotevřel a tak jsme se vrátili na ŽTZ a po té jsme pokračovali údolím toku Hadí řeky, jak ji nazvali trempové a tento název se ujal až do dnešních dob. Je to údolí řeky Kocáby kde vznikaly před druhou sv. válkou trempské osady. Tyto osady se časem změnily na chatové, ale některé stále pod stejným názvem a také se správcem, což je šerif osady. Po ŽTZ jsme procházeli osadami – Maják, Mantrap, Louisiana a Havran.Krásný článek, který bych doporučil k přečtení je na této adrese:liborcermak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=91777Postupně se nám odkrývaly jednotlivé a i skupiny chatiček, pozůstatky po bývalých trempských osadách. Postupovali jsme podél řeky až k rozcestníku "pod Masečínem". Tam jsme v podstatě byli napůl cesty do Bratřínova, a tak jsme udělali pauzu na svačinu a pak jsme přešli na MTZ a asi po jednom kilometru jsme se napojili na ZTZ, ale stále podél toku Hadí řeky.Zde jsme procházeli osadami – Rewaston, Dashwood a kousek za Fafkovým mlýnem jsme naši pouť dokončili osadou Askalona.S touto řekou jsme se rozloučili na rozcestníku "U Kocába - hájenka", a naše kroky nás již vedli po MTZ do obce Bratřínov. Sice závěrečná část cesty byla do kopce ale všichni to zdolali s vidinou občerstvení v obci. Na vrcholu nás čekala otevřená hospůdka U Holínku.  Snad všichni, až na pár výjimek si s chutí dali zasloužené pivo. Po občerstvení jsme se přesunuli na zastávku autobusu a odjeli jsme do Davle v 14:27 hod. A pak vlakem přes Prahu domů.  Někdo pokračoval autobusem až do Prahy a tak přijel domů dříve. (text+fota J. Nerad)

-----------------------------------------------------------------------------

24. 8. 2016 - Dubá - Starý Berštejn - Selská rokle - Staré Splavy - vedl V. Červinka (16,5km,18účast.)

FOTOGALERIE.

Výlet zdařilý - počasí nám přálo a slunce nevadilo, neb většina trasy vedla lesem. Tři náročnější výstupy nás odměnily dalekými výhledy. Prostředí Selské rokle svádělo k houbaření, u mnohých úspěšné. Občerstvení ve Vrchovanech i ve Starých Splavech bylo zasloužené.
Díky vám byl tento výlet úžasný. V. Červinka

20. 8. 2016 - TOPRD+KPŠ - Blíževedly - Dubá - Houska - Mělník (Liběchov) - vedl K. Hönsch (85km,6účast.)

FOTOGALERIE

17. 8. 2016 - Brtníky - Vlčí potok - Kyjovské údolí - Kyjov - vedla M. Brožová (8km,27účast.)

Výlet moc krásný, opět jsme si užili chodů nahoru i dolů, ale stálo to za to.Počasí vyšlo, taky jsme našli houby.Výlet byl ukončen v hospůdce. Část účastníků si výlet prodloužila. Díky Martě B., výlet jsme si užili. (Fota i text J.Vinšová)

13. 8. 2016 - Libochovice - Radovesice - Kostelec n. O. - Libochovice - vedl a navrhl P. Šoura (15km,12 účast) - mimo Kalendář akcí

FOTOGALERIE

V sobotu 13.8. v 8,22 z nádraží Libochovice nastoupila skupina deseti členů + jedno turistické mládě cestu k vrchu Spravedlivá. Pro absenci přístupových cest je vrch dostupný jen několik týdnů v roce. Nám se výstup s obtížemi po nočním dešti zdařil. Cestou obcí Radovesice, přes most a proti proudu řeky Ohře jsme dorazili k libochovickému jezu. Tam čekalo turisty malé překvapení, co všechno se dá uskladnit do malého osobního vozu HYUNDAI. Malým piknikem jsme oslavili svátek turistky Aleny. Po dvanácté hodině jsme pokračovali silnicí do Kostelce nad Ohří k nově vybudovanému minipivovaru "Perlová voda". Rozsáhlý objekt má zajímavé architektonické řešení i s malou galerií. Obsluha ale vázne, má amatérský přístup.  Vzkaz pro následující návštěvníky:" Nechoďte sem hladový a žíznivý, ale vyzbrojte se trpělivostí".  Opuštěnou lesní cestou jsme minuli Jägerhaus a chatovou osadu. Na libochovickém mostě, těsně před parkem s atrakcemi se skupina rozprchla v domnění, že chytí odjezd vlaku. Za takové porušení pravidel byli aktéři diskvalifikováni. Se zbytkem skupiny, jsme nahlédli do zámeckého parku, navštívili židovský hřbitov. Našlapali jsme asi 15 km. Budu usilovat, aby pouť v Libochovicích se stala tradičním cílem KČT z Litoměřic, vždyť okolí nabízí tolik rozmanitostí, že každý rok můžeme projít jinou trasou s jinými zajímavostmi. (text P.Šoura,fota V. Kostnerová)

A toto pro doplnění (z mailu):

...Výlet byl úžasný, bylo nás 10+1 slečna /vnučka Hanky/.
Pepa opět perlil. Všichni jsme byli v šoku, když začal u jezu z auta vytahovat altánek na piknik. Pokračovalo to stolky, lavicemi, ohněm a úžasným občerstvením, basou piva, limonády, káva. /měl i propanbutan vařič/. Však ho už znáš-nezapomněl na nic-kelímky na pití, tácky, příbory, hrníčky na kávu. Překvapoval stále víc a víc! Jídlo připravil sám i s posvícenskými koláči. Samozřejmě turistika byla také podle plánu a končilo se na pouti. Ještě nám ukázal zajímavosti zámeckého parku, bývalou židovskou část Libochovic a hřbitov. Zážitky, myslím, máme všichni nezapomenutelné. Smekáme! Alena Ulmanová.
(Nedalo se neuveřejnit!!! JW)

10. 8. 2016 - Kamenný Přívoz - Pikovice - vedl Vl. Kinter (11km,27 účast.)

FOTOGALERIE

Ve středu 10. srpna jsme absolvovali plánovaný výlet kolem Sázavy. Přestože předpověď počasí nebyla příliš příznivá, účast turistů byla velice solidní. Dospělých přišlo 25 – sestry Jungovy tentokrát nevzaly pravidelnou účastnici našich akcí, pejska Sašenku, ale místo ní přivedly dva zdatné a pohledné vnuky. Takže v optimálním počtu 27 jsme po přestupu v Praze obsadili podstatnou část soupravy „Posázavského pacifiku“ a nejprve podle Vltavy a pak podle Sázavy cestovali na start pěšího pochodu. Do romantického údolí Sázavy se nám otevíraly krásné, ale bohužel jen dílčí výhledy. S dvacetiminutovým zpožděním, ale přesto v dobré náladě jsme dojeli do Kamenného Přívozu. Odtud jsme po silničce, kolem hezkých domků s několika zajímavě upravenými zahrádkami došli k řece a přešli na pravý břeh. Nejbližší restaurace jsme ignorovali a pak po lesní cestě se střídavým stoupáním a klesáním šli vysoko nad řekou po červené značce. Míjeli jsme množství chat různého stáří a provedení, místy jsme zahlédli i chaty na strmých stráních a skalách na protějším břehu a obdivovali ,v jak složitém terénu naši předkové dokázali vybudovat železnici, po které jsme přijeli. Jen škoda, že bujná vegetace nám v první části výletu neumožnila víc pohledů na řeku pod námi a úžasu nad tím, jaké stavby a na jakých místech dokázali budovat staří pravověrní trampové. Teprve pár kilometrů před cílem, když jsme sešli níž k řece, bylo vidět řeku a její okolí v plné kráse. Těsně před Pikovicemi jsme se dočkali i občerstvení – jedna část v sympatickém zařízení „Fčelín“ s pivem jako křen a výbornou gulášovou polévkou, druhá v restauraci „U Dolejších“ a někteří dali zmrzlinu, kávu a nějaký zákusek v cukrárně. Dvacet turistů odjelo ve 14.43 a zbytek o hodinu později. Celkem jsme ušli 11 km, kromě tří vysoce zdatných turistů, kteří si přidali 4 km výstupem na vrchol Medníku.

Po celou cestu nás provázelo skvělé turistické počasí – ani vedro, ani zima, ani vítr, ani déšť – lze mluvit o štěstí, které nám přálo po celém výletě. Nikdo se nezranil, podle informací byla spokojenost (s jedinou výhradou, že na stromech bylo moc listí) a pršet začalo až 10 minut po nástupu do vlaku.

(text V.Kinter, foto J. Nerad)

30. 7 - 6. 8. - týdenní pobyt KPŠ + pěšáků v České Třebové - vedli J. W. + J. Nerad (280km na kole + 54km + celodenní šlapání po Litomyšli,celkem 26 účast.)

Fota J. W.                      odkaz na fota J. Nerada

FOTOGALERIE       FOTOGALERIE

3. 8. 2016  - Divoká a Edmundova soutěska - vedla M. Brožová  (8 km,7 účast) - mimo Kalendář akcí

FOTOGALERIE

Vlakem do Děčína a autobusem 434 do Hřenska k Hotelu Mezní Louka. Po návštěvě Infocentra jsme se vydali po  MTZ k rozcestníku Divoká soutěska. Následně po ŽTZ podél říčky Kamenice, po železných i lesních cestách, jsme si prohlíželi drsnou, ale kouzelnou skalnatou krajinu Divoké soutěsky. Z přístaviště jsme část cesty pluli lodí a pak, po krátkém putování jsme se se dostali na Mezní můstek, ze kterého jsme došli ke srubové stavbě v Edmundově soutěsce, která je také nazývána Tichá, kde je stálá expozice " Z mlýna do srubu a zpátky". Po občerstvení jsme  pokračovali opět plavbou lodí mezi skalami. Převozník nás seznamoval s živými i zkamenělými obyvateli soutěsek. Pustil vodopád, který byl úžasný.  Potom,  asi po 3 km chůzi se objevil cíl, Hřensko, kde část skupiny zůstala, aby se po 8 km cestě občerstvila.  Počasí bez přeháněk, vycházka krásná a zajímavá. Za vedení a přípravu děkujeme Martě Brožové (fota + text H. Fabiánková)

3. 8. 2016 - Jestřebí - Skalní brána - Kraví rokle - Hradčany - vedl M. Rajchl (11km,19 účast.)

FOTOGALERIE

Naše středa pod mým velením trasa Jestřebí - Hradčany. Bylo nás 19  zdatných turistů,protože občas neposlouchají, tak jsem si vzal na pomoc píšťalku,aby byla štábní kultura.Jak já budu pískat, tak budete poslouchat.Vyrazili jsme z nádraží na 11km trasu ,jak změřili dva krokoměry a též já na  Mapy.cz, to souhlasilo.Celá trasa je v podstatě rovinka a pořád lesem.Jen Psí kostel a Skalní brána...no ??? 30 metrů převýšení...brnkačka.Už jsem to vedl po páté...někde z Mimoně je lávka přes Ploučnici  na odpis...viz foto 2015. Možná,že už je OK...to nevím ???? Prošli jsme kolem Slunečného dvora a dále několik brán.Skalní brána směr Psí kostel,Jelení vrch,Kraví rokle....Po cestě bylo několik hub a hlavně LÁNY BORŮVEK !!!! Také pár brusinek.Na Skalní bráně jsem posvačili a dál u Psí kostela jsme si zaštěkali .Psí kostel je opravdu nádhera. Za námi se zdrželi trhači borůvek...litry !!!! Nakonec jsme se všichni sešli na pivču v kiosku u silnice. Po  odpočinku  jsem zapískal a směr  SALOON  OSAMĚLÁ HVĚZDA pro neznalce.Malý western a mini zoo pro hendikepovaná zvířátka.A Hradčanský rybník.Já jako šéf jsem šel příkladem a smočil jsem unavené tělo.Nikdo se nepřidal.To je ostuda .Voda OK a na vzduchu také.Bylo bezvětří 20°C. Potom už busem do Doks a  vlakem do LT.Počasí bylo  OK ...akorát na turistiku....bezvětří a  nebylo vedro. (Fota+text M.Rajchl)

27. 7. 2016 - Dolní Žleb - Klopotovský vodopád - Maxičky - vedl. M. Rajchl (9km.,25 účast.)

FOTOGALERIE

Ve středu 27.7.2016 jsme se vydali ke Klopotskému potoku.Bylo nás 25 z toho dva mádežníci.Ze stanice Dolní Žleb jsme šli po cyklostezce podél Labe ke hranici s Německem.U kolíku jsme se vyfotili a vzhůru do nekonečného stoupání.Kolem německého mlýna a podél Klopotského potoka jsme se "doplazili" k vodnímu rezervoáru pro mlýn.Jedině Jirka Kouba se odvážil smočit ve studené vodě.Nad rezervoárem je nádherná skála a hlavně do něj padá Klopotský vodopád.Nádhera.A dál jsme supěli do kopce a ze začátku střídavě v Česku nebo Německu,potom už v Německu až k České bráně.Potok tvoří hranici.U pramene Ziskaquelle jsme si dali pauzu a posvačili.A dále zvlněnou lesní cestou směr Maxičky.U České brány jsme se vrátili do Česka.Někteří si ještě v Německu odskočili k památníku havarovaného letadla CESSNA 550B.Pilotka z Česka...pilot ze Slovenska.Potom už kolem rozcestí U buku a nekonečnou asfalkou do Maxiček.A sláva...občerstvinka U dřeváka byla otevřena, tak bylo zasloužené pivčo a papání.A zpět MHD do Děčína.Někeří pilní si to protáhli do DC pěšky.Počasí nám přálo,v závěru až moc teplo.Měli jsme štěstí, protože v LT , UL a asi v DCse prohnal mohutný slejvák, ale to už jsme byli ve vlaku.Zvláštní pochvalu má Mirek ze Sulejovic,že statečně ty kopce, které mu nevyhovují,udýchal. (Text+ foto M. Rajchl)

20. 7. 2016 - Svor - Milštejn - přehrada Naděje - Trávník - vedl V. Červinka (13km,35 účast.)

fota V.Č+K.H.:              fota od Jindry Nerada:

FOTOGALERIE + FOTOGALERIE

Výlet Na přehradu Naděje byl prima. Z počátku komplikace s dopravou, kdy nepřijel očekávaný autobus kvuli poruše. Změna celé trasy ale náladu nepokazila a tak až na malé zkrácení trasy vše dopadlo dobře.  Určitě se sem ještě vrátíme. (text V. Červinka, fota V.Červinka + K. Hönsch)

7. 7.  - 17. 7. - KPŠ na cestách po Bretani (380km,6 účast.)

FOTOGALERIE

13. 7. 2016 - Jetřichovice - Pohovka - Mariina skála (vyhl) - Jetřichovíce- vedla M. Brožová (7km,30účast.)

Ve středu 13.7.2016 jsme uskutečnili plánovaný výlet do Jetřichovic pod vedením Marty Brožové. Ušli jsme místy obtížných 7 km v počtu 30 turistů. Z Jetřichovic jsme vyrazili nejdříve po ZTZ na rozcestí Pohovka. Odkud jsme po krátké přestávce pokračovali po ČTZ na Rudolfův kámen a dále přes vyhlídku Vilemína stěna na Mariinu vyhlíku, pak krkolomnou cestou zpět do Jetřichovic. (text a fota M.Svoboda)

10. 7. 2016 - Křesín - Levousy - Stradonka - Stradonice - Pátek - vedl J. Šoura (10 km,6 účast.) mimo Kalendář akcí

FOTOGALERIE

Před 9.hodinou nás 6 turistů vysadil motorák na zastávce v Křesíně, kde na nás čekala ještě jedna naše cyklistka. Procházka obcí byla přerušena zastávkou u kostela sv.Václava na břehu řeky Ohře. Cesta pokračovala obcí Levousy k místu, kde se nacházelo slovanské hradiště. Návštěva posledního torza zdi nedalekého hrádku Šebín byla ukončena osvěžením u pramene Klapáč. Polní a lesní cestou jsme dorazili na rozhlednu Stradonka, tyčící se na valu keltského opevnění. Pomocí GPS se nám podařilo nalézt nedalekou zkušební uhelnou štolu. Prošli jsme Stradonice a kolem potoka, přes háj a louky dorazili k páteckému zámku. Ochotná paní průvodkyně nás zavedla navíc i do zámecké kaple. Je s podivem, že za působení politické školy za období JZD, která v zámku sídlila, se podařilo tuto kapli uchovat. Krátké doplnění tekutin před tamní restaurací a ve 14,50 nás odvážel motorák do našich domovů.(text J. Šoura,text A. Ulmanová)

Nemohu neuveřejnit: ...posílám několik fotek ze šourání s Pepou. Byl Pepa a pět holek.Výlet byl moc hezký.Pepa je tak obětavý, že přinesl ke studánce talířek se skleničkou, aby se mohli poutníci napít.

6. 7. 2016 - Praha Uhříněves - Dubeč - Koloděje - vedla J. W. (10km,28 účast.)

FOTOGALERIE

První prázdninový výlet nás zavedl do okolí Prahy. Od nádraží v Uhříněvsi jsme se vydali kolem přírodní památky Obora po naučné stezce směr Dubeč. Stezka nás vedla ve stínu stromů kolem již jen dvou zbylých z bývalé soustavy padesáti rybníků a to Podleského a V Rohožníku. Cestou jsme vyšplhali na výhledové místo v bývalém lomu Rohožník, odkud byl vidět kostelík sv. Petra, město Dubeč a nepříliš vzdálená část města Prahy. Z Dubče jsme pokračovali za ideálního počasí s krásnou viditelností a s na nebi nakupenými bělostnými obláčky, které tvořily jakoby nádherně navrstvené „peřiny“, do Kolodějů. Obora kolem zámku byla bohužel uzavřená, k zámku jsme museli oboru obejít a i zámek, dnes soukromý, je ukryt očím veřejnosti. Mohutná zdobná brána nám umožnila shlédnout pouze skrz její malou škvíru na budovu. Pak jsme již jen nasedli do autobusu a odjeli opět na nádraží, od kterého jsme v deset hodin dopoledne započali naše putování.(fota H. Fabiánová,text J.W.)

2. - 9. 7. 2016 - turistický týdenní pobyt v Novém Městě nad Metují s Martou Brožovou

FOTOGALERIE - fota M.Rajchla

29. 6. 2016 - autobusový  výlet do kraje J. Lady - vedla M. Brožová (44 účast.)

FOTOGALERIE

Dnešní středu se vydalo 44 turistů pod vedením M.Brožové do kraje J.Lady.Naše první zastavení bylo ve Štiříně,kde byla kratší prohlídka po okolí zámku,krásné a neobvyklé stavbě DOMU ATIS.Další naše cesta vedla do Velkých Popovic.Zde byla EXKURZE v pivovaru po stopách KOZLA.Tady ve dvou skupinách nás průvodkyně seznámila s historií a výrobou piva,které se vyváží do 37 zemí.Výklad byl velice zajímavý a ve sklepě kde byly pouze 2stupně byla ochutnávka piva.Na závěr bylo ještě seznámení s živým kozlem Oldou a posezením ve Velkopopovické Kozlovně.Kolem 14h.jsme odjížděli na zámek Berchtold v Kunicích,zde kratší zastavení,prohlidka okolo zámku,razítka,WC.Další cesta vedla do Mnichovic,zde vystoupilo několik turistů pro razítka a pohledy.Poslední naše putování bylo v pohádkových Hrusicích Josefa Lady .Zde jsme navštívili místní kostel sv.Václava,památníkJ.Lady a jeho dcery Aleny.Muzeum J.Lady je plné krásných obrázků a knížek.Zakončení  u Sejků v hospůdce byla sladká tečka,krásného výletu.V 17h.plny dojmů jsme odjížděli domů.Náš řidič pan Zdeněk Musil i přes menší problém,který nastal na úzké silnici, vše perfektně zvládl  a dovezl  v pořádku asi po 19h.domů.(Fota J. Nerad, text E. Smetanová)

27. 6. 2016 - KPŠ  - Mladá Boleslav - Benátky n. J. - Lysá n. L. - (41km,8 účast.)

FOTOGALERIE

Nejprve jsme projeli městem kolem hradu a přes náměstí do musea Škoda Auto, kde jsme se na hodinu a půl zastavili na prohlídce a obdivovali jsme všechny možné typy škodovek od historie po dnešek. Počasí se po deštiku po ránu umoudřilo a bylo příjemně, právě pravé počasí na putování na kolech. Po prohlídce musea  jsme se vydali po březích Jizery a značené cyklotrase směr Stará Boleslav. Když jsme dojeli ke Stranovskému viaduktu, odbočili jsme na silničku, které jsme dali přednost před rozmočenou cyklostezkou u řeky. Další zastavení jsme si udělali v Benátkách n. J. na zámku a namísto do Staré Boleslavi jsme změnili cíl naší cesty a dojeli jsme do Lysé n. L., kde naše putování končilo. (fota i text J.W)

22. 6, 2016 - Dolánky u Turnova - Klokočské průchody - Loktuše - vedl. J. Nerad (10km+29účast,)

FOTOGALERIE

Tak včera nám začalo léto a dnes 22. června 2016 jsme vyjeli ráno v 7:12 hod z Litoměřic – město, do Dolánek u Turnova. Celkem nás bylo 29 a jeden pejsek „Sašenka“.V Dolánkách jsme se vyfotili u Dlaskova statku a pak navštívili „Dům přírody“. Po té jsme za velmi krásně začínajícího dne vydali k Jizeře, kterou jsme přešli po lávkách a po neznačené cestě jsme vystoupali k studánce „Boží voda“. Od pramenu, který nemá pitnou vodu jsme šli ještě kousek parkem a pak jsme se napojili na ČTZ, po které jsme šli až ke Klokočským průchodům.Naše putování bylo sice chvíli po asfaltové silničce do Záholic, ale s krásnými výhledy do krajiny Českého ráje. Po průchodu obcí Záholice jsme se vnořili do lesního chládku v Betlémských skalách, které jsou součástí Klokočských skal. V tu dobu kolem 11 hod bylo sluníčko již dost vysoko a v podstatě v první letní den velmi krásně hřálo. Po celou cestu naší trasy jsme nacházeli velké množství borůvek, které mnoho turistů nalákalo ke sběru, třeba jenom tak, k jídlu.První naše vyhlídka byla „Zdenčina vyhlídka“. Pak jsme již průběžně procházeli vyhlídkami na vrcholu Klokočských skal. Od Klokočských průchodů jsme šli po ŽTZ přes zříceninu hradu Rotštejn, až do obce Loktuše. Tam většina zašla do restaurace na zasloužené pivo.Ušli jsme asi 10 km a domů jsme odjížděli v 14:07 hod přes Turnov a Všetaty. (Fota + text J. Nerad)

18. 6. 2016 - Česká Kamenice - Kamenický Šenov - vedla M. Brožová (5km,5účast.) - mimo Kalendář akcí

Fotogalerie

V sobotu 18.6.2016 uskutečnilo 5 turistů pod vedením Marty Brožové výlet do České Kamenice a Kamenického Šenova.Probíhala zde oslava 130 výročí otevření Šenovské dráhy. Již z Děčína jel historický vlak, v České Kamenici jsme přestoupili na historický motoráček, který nás odvezl do Kamenického Šenova. Na nádraží probíhal program v historických kostýmech a výstava různých veteránů. My jsme se vydali po zelené značce na Panskou skálu, cestou jsme se zastavili v šenovském muzeu skla. Poté jsme došli až na Panskou skálu. Nezdrželi jsme se dlouho, protože začalo hřmít a přišel déšť.Proto jsme se vydali na zpáteční cestu historickým autobusem Škoda RTO na nádraží a domů. (fota + text M. Svoboda)

16. 6. 2016 - KPŠ na cestách - Říčany - NPR Voděradské bučiny - Jevany - Říčany - vedla J. W. - (43km,7 účast.)

FOTOGALERIE

Skupina kolovýletníků se tentokrát vydala opět do kraje J. Lady. Po vystoupení z vlaku v Říčanech jsme navázali na zvolenou cyklostezku a údolím Rokytky kolem rybníčku Jureček se vydali na putování za krásami národní přírodní památky Voděradských bučin. Než jsme mohli jejich krásu „vychutnat“, projížděli jsme několika různými cyklotrasami, kolem několika rybníků, lesem i městečky. Voděradské bučniny nás přivítaly krásnou cyklotrasou ve stínu pod vzrostlými buky a zpěvem ptáků. Jejich územím jsme dojeli až k jevanskému rybníku, kde jsme ve vyhlášené hospůdce Na statku poseděli, prohlédli si  nejen stavení K. Svobody ale i ostatní výletní stavení kolem rybníka. Pak nás ještě čekala zpáteční cesta jinou částí Voděradských bučin a za nádherného počasí jsme opět po  šesti hodinách skončili naše putování na nádraží v Říčanech. Ani se nám nechtělo z tohoto krásného kraje odjet domů. (text + fota J.W)

15. 6. 2016 - Jestřebí - Vůbčárská rokle - Staré Splavy - vedl V. Červinka (9 a 14 km,40 účast.)

V. Červinka:                         M. Rajchl:

FOTOGALERIE           FOTOGALERIE

Výletu se účasnilo čtyřicet vodě odolných turistů. Prakticky celou dobu docela slušně pršelo. Pan Rajchl hned od začátku získal velký "náskok" od naší skupiny, šel po červené ale bohužel, na opačnou stranu. Podařilo se nám jeho směr opravit telefonem. Cesta byla na některých místech dosti rozbahněná od lesnických strojů. Potěšily nás zralé borůvky, někoho i houby. Hezké údolí, plné skal skal (Vůbčarská rokle) nás dovedlo až do  Starých Splavů. Tam nás pan Rajchl dostihl. Zde byla oficiální část ukončena. Pro zájem pokračovat až do Provodína se nadchlo několik zájemců a tak jsme po občerstvení pokračovali přes hráz Máchova jezera, kolem obory do výchozího bodu Provodín - Jestřebí. Kruh se uzavřel. (text + fota  V.Červinka+ M. Rajchl)

11. 6. 2016 -  Semily - údolí Jizery - Železný Brod - vedla M. Brožová (11km,6 účast.) - mimo Kalendář

Fotogalerie

V sobotu 11.6.2016 skupina 6 turistů pod vedením Marty Brožové uskutečnila výlet do Semil a údolí Jizery. Vystoupili jsme v Semilech a první cesta vedla do informačního centra, nedaleko je i kostel sv. Petra a Pavla. Nedaleko u pomníku spisovatelů Antala Staška a Ivana Olbrachta začíná stezka pojmenovaná po místním rodákovi F.L. Riegrovi. Po ní jsme se vydali směrem na Spálov, s malou odbočkou k Bitouchovské zvoničce, pokračovali jsme podél Jizery okolo Via ferraty- Vodní brána k hydroelekráně Spálov. Po občerstvení v mísní restauraci jsme využili zbývající čas a vydali se až do Železného Brodu, celkem jsme ušli 11 km. (Text+fota M.Svoboda)

8. 6. 2016 - Lichtenhainer Wasserfall - Schrammsteinbaude - vedla J. Wünschová (10km,35 účast.)

FOTOGALERIE

Od nádraží v Bad Schandau jsme dojeli busem k vodopádům (Wasserfall), kde začínalo naše putování napříč Schrammsteine. Malířská cesta (Mahlerweg) nám poskytla nejen pohodovou cestu ve stínu stromů, ale zavedla nás i po čtyřech km k vyhlídkám, kterými se toto pohoří může přímo pyšnit. Nejprve jsme si je ale museli doslova „zasloužit“. Výstup k nim byl pouze po schůdkách a žebřících, odměna ale pak stála za to. Den jakoby stvořený k výhledům do širokého okolí nám poskytnul možnost vidět mj. Děčínský Sněžník, Bukovou horu, ale i Königstein, Lilienstein  a pohledy na vrcholky homolí různých tvarů skal a stolových hor zdejšího národního parku. Sestup roklí dolů byl opět „překážkový“ a zážitkový. Cesta k boudě (Schrammsteinbaude) k autobusu u Bad Schandau byla již jen romantikou ve stínu a odpočinkem. Celkem jsme zdolali neuvěřitelných 1706 schodů (počítal J. Nerad) nahoru i dolů, což nám pozvedlo sebevědomí, že jsme jich tolik všichni ušli. Někteří shlédli několik vyhlídek nad plán, někteří došli do Bad Schandau pěšky, většina dojela do tohoto lázeňského městečka autobusem. Zde nám zbývala ještě hodina času na posezení v kavárnách či hospůdkách a přívozem přes Labe jsme pak dojeli opět na nádraží, kde naše putování před sedmi hodinami začalo.

Byl to skutečný den plný zážitků a většina zúčastněných turistů vzhledem k nim na výlet nikdy nezapomene... (text J.W.,fota J. Nerad)

1. 6. 2016 - Divoká Šárka - Čertův mlýn - Jenerálka - Hanspaulka - Podbaba nádr. - vedla M. Brožová (7-12 km,37 účast.)

FOTOGALERIE

Že Praha neznamená jen procházení se v historických ulicích, že má i krásná přírodní zákoutí, jsme se přesvědčili na výletě s Martou. Z konečné stanice tramvají jsme sestoupili do údolí Divoké Šárky k vodní nádrži Džbán. Zde jsme navázali na trasu po cyklistické stezce kolem romantiky Kozákovy skály a kolem koupaliště jsme došli pohodovou cestou ve stínu stromů k Čertovu mlýnu. Procházkou krásnou přírodou, kde byl slyšet jen zpěv ptáků jsme došli po pěti km kolem zámku Jenerálka k hostinci, kde jsme na chvíli poseděli. Někteří odjeli místní dopravou k nádraží, další pokračovali směr Hanspaulka, kde jsme si prohlédli honosná stavení, která zde obývají i známí umělci. Další skupina se oddělila a odešla směr nádraží Pobaba. S Martou ještě třináct turistů došlo až k zřícenině letohrádku Baba a prohlédlo si okolní vily, např. L. Baarové, W. Matušky a jiné. Počasí přálo navzdory k velké průtrži mračen den předem.(fota+text J.W.)

26. - 29. 5. 2016 - Autobusový turistický výlet nazvaný Husitským krajem - vedli I. Jirásek + J. Wünschová

(cca 35km turistiky,50 účast.)

FOTOGALERIE

Náš čtyřdenní autobusový turistický výlet směřoval do kraje, kde v době husitské kráčely české dějiny.

První naše zastavení „mimo plán“ bylo u unikátní rozhledny Špulka u Benešova. Z obce Lbosín k ní vedla zajímavá Ptačí naučná stezka, vytvořená dětmi z regionálních ZŠ. Rozhledna byla zprovozněna v r. 2014 a zároveň vyhodnocena ve stejném roce Rozhlednou roku.

Další zastavení bylo ve Vlašimi u zdejšího zámku s jeho rozlehlou zahradou. Prošli jsme její naučnou stezkou, která je vyšperkována několika romantickými stavbami a zákoutími. Někteří navštívili Museum Podblanicka, které je umístěno přímo v zámku. S Vlašimí jsme se rozloučili ve vyhlášené rodinné cukrárně.

Dle plánu jsme pokračovali k bájné hoře Blaník. Z obce Kondrac jsme putovali kolem nově vybudovaného Domu přírody s poučnou expozicí k rozhledně umístěné na vrcholu Velkého Blaníku ve výšce 638m n.m. Po krátkém občerstvení v turistické chatě a výstupu na rozhlednu jsme se vydali dále směrem Louňovice k našemu autobusu. Přechod Blanického hřebene zvládli i naši nejstarší členové. V plánu byla beseda s blanickými rytíři, která se z důvodu jejich neprobuzení nekonala. Asi přece jenom ještě nenastaly ty „nejhorší časy. Tímto programem končil náš první den a zbývalo nám již jen ubytovat se v Sezimově Ústí.

Tento den jsme „našlapali“ cca 9 km.

Druhý den jsme věnovali městu Tábor. Nejprve nás čekala hromadná prohlídka s průvodcem poutního místa a kostela Nanebevzetí Panny Marie v Klokotech. Poté jsme se vydali turistickou procházkou za individuálním programem do města Tábor. Zde každý prožil den podle svých možností a zájmů a bylo z čeho vybírat. Město nabízí velké množství lákavých nabídek, např. Museum husitství, vyhlídková věž kostela Proměnění Páně, hradní věž Kotnov, Museum čokolády, Botanická zahrada, rozhledna Hýlačka aj. Možnost posezení v mnoha útulných předzahrádkách zdejších kaváren a restaurací, či na lavičkách u rybníka Jordán bylo příjemným odpočinkem i relaxací v tomto pro turisty přívětivém městě. Uličky plné vzácných historických domů měly svou atmosféru a dýchaly svým dávným životem. Některé turistky se ještě po večeři vrátily opět do Tábora na právě probíhající Muzejní noc.

Tento den jsme měli v nohách nepočitatelných x (12) kilometrů, ale krásných a nezapomenutelných.

Den jsme zakončili společným tzv. Seznamovacím večírkem.

Třetí den byl ve znamení putování naším autobusem po turistických cílech a památkách v okolí. První zastavení bylo u Chýnovských jeskyní, kde jsme měli objednánu prohlídku první turisticky zpřístupněné jeskyně u nás v roce 1868. Vstupní kamenné schody jsou ještě původní. Po prohlídce někteří dojeli autobusem, někteří došli do Chýnova, kde byla možnost navštívit dům slavného sochaře Fr. Bílka z roku 1898, který je první architektonickou realizací zdejšího rodáka. Poté jsme si prohlédli na obecním hřbitově jeho hrob se zajímavým náhrobkem. Dalším zážitkem byl farní gotický kostel Nejsvětější Trojice. Za ním jsme si prohlédli zachovaný místní zámek, který slouží jako Domov pro seniory. Pak nás ještě bus zavezl do obce Choustník, odkud jsme se vydali náročnějším výstupem ke stejnojmennému hradu, jehož opravená věž slouží i jako rozhledna. Dusné počasí nám bohužel neumožnilo takový rozhled, jaký bychom si přáli. Při zpáteční cestě jsme se ještě rozhlédli po okolí z konstrukčně zajímavé rozhledny na Čermákově vrchu a vydali do obce Brandlín, kde nám díky ochotnému kastelánovi byla umožněna prohlídka zrekonstruovaného zámečku, který byl dříve v dezolátním stavu. Jeho současný majitel automobilový jezdec p.Vojáček ho zachránil před zkázou a vybudoval v něm důstojné sídlo pro zajímavé expozice i restauraci.

Tento den jsme absolvovali cca 8 km.

Večer se konal tzv. Zakončovací večírek.

Poslední den nám nezbývalo, než se rozloučit s přívětivým ubytováním v S. Ústí a vydat se na cestu domů. Ještě nás ale čekala komentovaná prohlídka a návštěva vily dr. Edvarda Beneše a přilehlé nádherné zahrady. Pro všechny z nás nezapomenutelný zážitek. Poslední naše zastavení v kraji husitů, které nebylo možné vynechat, byla zřícenina Kozího hrádku, kde pobýval, kázal a psal své knihy Jan Hus.

Závěrečné zakončení a úchvatnou tečkou za naším putováním bylo na zámku Konopiště, kde jsme absolvovali dva vycházkové okruhy a vyslechli si něco o historii tohoto zámku. Ještě trochu času zbývalo na procházku v zámecké zahradě, kde právě kvetoucí rododendrony se nám na rozloučenou předvedly ve své kráse.

Tento den jsme opět našlapali kolem 5 km.

Více se do čtyřdenního putování bohatě naplněného zážitky všeho druhu, nevešlo. Po celou dobu nám slunce zachovalo svou přízeň, dobrá nálada nás neopustila. Ubytování a strava výborná, řidič skvělý.

Skvělí byli i všichni účastníci našeho zájezdu, nehledě na věk a výkonnost, všichni zvládli náš turistický program zpestřený s poznáváním různých a nejen historických památek.

Všichni tímto dokázali že patří do turistického oddílu, protože jsou všichni  OPRAVDOVÍ TURISTÉ.

Text i fota J. Wünschová + Ivan Jirásek, který pro vás připravil tento pestrý program a byl zároveň mým korektorem.

25. 5. 2016 - Cvikov - Údolí samoty hájovna - Havraní skály (vyhlídka) - Nový Bor - vedl V.Červinka (11km,30 účast)

od V. Červinky              od M. Rajchla

FOTOGALERIE  + FOTOGALERIE

Putování začínáme ve Cvikově návštěvou " íčka ". Razítka, prospekty a mapky.  Sraz máme u rybníka " Veselý ". Konečně jsme všichni a vyrážíme do Údolí samoty. Je sucho a cesta lesem kolem skal je poklidná a příjemná. První zastavení je u studánky s léčivou vodou. Pokračujeme až na rozcestí, kde někteří vstoupí do Údolí vzdechů a zdolají jej až do jeho závěru, super stoupáním. Ostatní čekáme v příjemném prostředí bývalé hájovny, kde se svolením můžeme pobýt a počkat, až se skupina zase sejde. Pokračujeme po zelené k Havraním skalám. Nevynecháme ani náročný výstup na zdejší vyhlídkový bod. Po skupinách se blížíme do Nového Boru.Tady každý po svém utratí zbytek času do odjezdu vlaku. Někteří dokončují návštěvou sklárny " A je to ". Počasí nám přálo, ale blízký " Klíč " byl stále v oparu.  (text+fota V. Červinka)

20. 5. 2016 - Roudnice n. L. - okruh městem - vedl J. Šoura v rámci akce Šourové (8,5km,13 účast.) - mimo Kal. akcí

Fotogalerie

V pátek 20.5.2016 se uskutečnila pod vedením Josefa Šoury komentovaná prohlídka roudnických památek. Naše putování začalo v muzeu,pokračovali jsme prohlídkou roudnického hradu, dále jsme vystoupali na městkou Hlásku a přešli do kostela Narození P. Marie s rajskou zahradou. Po duševních prožitcích jsme občerstvili tělo v Zámecké restauraci. Přes informační středisko jsme přešli na zvonici, Židovský hřbitov, Kratochvílovu rozhlednu, zámecký park. Výlet jsme zakončili v místní Galerii. Výletu se zúčastnilo 13 poutníků a proťapali jsme po Roudnici 8,5 km. (fota + text M. Svoboda)

18. 5. 2016 - Chřibská - Dolní Chřibská - vedla M. Brožová (8 km,13 účast.) - mimo Kal. akcí

Fotogalerie

Ve středu 18.5. odjela menší skupina 13 turistů, vedená Martou Brožovou, do Chřibské. Vlakobusem jsme se nedostali k nádraží, ale na náměstí, což nám ale nevadilo, jen jsme lehce pozměnili trasu výletu. Po návštěvě okolí Kostela Sv. Jiří, patrona města, jsme se vydali podél říčky Chřibské Kamenice do Dolní Chřibské. Prošli jsme kolem niťárny a bývalého mlýna na koření k  restauraci Na Stodolci, kde také chovají koně, kteří za přátelský bakšiš povozí návštěvníky. Otevřeno ještě nebylo, proto jsme putovali dále až na rozcestí, kde byla restaurace U Vyhlídky. Vyhlídka na protější skalce.
Celou cestu podél říčky jsme procházeli kolem starých  podstávkových domů, které jsou typické pro oblast severních Čech a Horní Lužice. Po silnici do kopce jsme se vydali k Informačnímu centru Saula. Velmi ochotná pracovnice nám doporučila návštěvu Chřibského Hrádku, kde zbyl pozůstatek Strážní věže, kterých bylo v okolí asi 6. Při zpáteční cestě jsme se občerstvili U Vyhlídky a před odjezdem navštívili Muzeum, kde nám pan X x   perfektně vyprávěl o historii města a hlavně o nám moc neznámém, ale v celém světě uznávaném významném přírodopisci a cestovateli Tadeáši Haenkem. Trasa asi 8 km.

(text a+ fota H. Fabiánková

18. 5. 2016 - Vlastislav - Oltářík - Dřemčice - vedl V. Kinter (8,5km,58 účast.)

od M. Rajchla:                         od J. Nerada:

FOTOGALERIE      +      FOTOGALERIE

Na výlet 18.5. naplánovaný Janou Wűnschovou se dostavil téměř neuvěřitelný počet 58 turistů. Zaplnili jsme a možná i přetížili autobus do Vlastislavi – když jsme v obci vystoupili, lze předpokládat, že se vozidlu i řidiči hodně ulevilo. Ze zastávky jsme krátkým stoupáním dosáhli sporých pozůstatků hradu Skalka. Na informačních panelech jsme si přečetli něco o historii hradu i zámku, včetně informací o současných aktivitách a akcích v zámeckých prostorách. Když jsme se postupně vystřídali na malé vyhlídkové plošině pod hradní věží a dostatečně pokochali prvními krásnými výhledy do okolí, vyrazili jsme po červené TZ na další cestu mezi kvetoucími loukami, poli a sady. V obci Děkovka byl vyhlášen první odpočinek a občerstvení - vyčkali jsme, až se před další cestou celá skupina spojí. Ve vsi nás zaujala kozí farma – tedy hlavně její zvědavé a mlsné obyvatelky. Vzahradě v sousedství farmy bylo také vidět několik laní – nevím, zda se jednalo o domácí miláčky nebo zásobu čerstvého masa.

Počasí nám stále přálo, po odbočení na modrou TZ se stoupáním k Oltáříku začali turisté i turistky odkládat svrchní (někteří i spodní) oblečení. Stále nás provázely krásné pohledy do okolní přírody, ale po dosažení hradu se nám naskytl úžasný, téměř dokonale kruhový výhled na krajinu Středohoří a Lounské kopce, vše zasazené do svěží jarní zeleně všech odstínů.

Při sestupu a cestě k Dřemčicím se naše výprava začala dělit – skupina nejvíce trpící žízní zahájila zrychlený přesun do občerstvovny v Podsedicích, hladovějící zamířili do restaurace v Třebívlicích a zbytek odolných turistů došel na rozcestí v Chrášťanech. Odtud jsme odjeli ve 14 hodin a v Lovosicích celou akci ukončili. Většina turistů ušla asi 8,5 km, někteří si ovšem další kilometry přidali podle svých specifických zájmů.

Výlet byl potvrzením rčení „za málo peněz hodně muziky“ – tedy, že i v blízkém okolí se dá strávit hezký den. Trasa byla velmi zážitková, počasí pro turistiku vynikající, účastníci nezraněni a doufám spokojeni. (Krásný text od V. Kintera + fota M. Rajchl + J. Nerad)

16. 5. 2016 - KPŠ na cestách - Strančice - Velké Popovice - Kamenice - Lojovice - Pyšely - Senohraby (35km,10 účast.)

FOTOGALERIE

Nejprve nás provázel déšť, který vystřídalo skuníčko, které nás doprovázelo až do večera, kdy jsme dorazili vlakem domů. Zastavení bylo u zámku Berchtold (luxusní hotel), ve Velkých Popovicích v  pivovaře, u zámku v Kamenici, u luxusního hotelu v zámečku Štiřín. Bohatě zvlněným Ladovým krajem z kopce do kopce jsme pokračovali směrem k zámečku v Lojovicích, Loretánské kapli v Pyšelích. Konec putování byl v Senohrabech a to hlavně z časových důvodů.

14. 5. 2016 - Beroun - přírod.rezervace KODA - Tětín - Beroun - vedlo M. Brožová (9 km,7 účast.) - mimo Kalendář akcí

V sobotu 14.5.2016  jelo 7 turistů do Srbska. Prošli jsme přírodní rezervací KODA na Tetín a zpět do Berouna.Ušli jsme asi 9 km. V Tetíně jsme si prohlédli 3 kostely, jedno muzeum a šli na torzo hradu Tetín, kde je krásný rozhled po údolí Berounky. (Text a+ fota N.Pilnajová + J. Vinšová)

11. 5. 2016 . Česká Kamenice - vyhl. Žába - Bratrské oltáře - vedla M. Brožová (7/11km,47 účast.)

FOTOGALERIE

Po krátké prohlídce centra městečka a návštěvy IC jsme se vydali k vyhlídce Žába (400m n. m.), pak k Ponorce (420mn.m.). Poté jsme došli ke skalnímu útvaru Bratrské oltáře. Dále jsme pokračovali ještě k další vyhlídce Jehla (475m n. m.). Vrátili jsme se po MTZ  na náměstí, minuli jsme několik vzácných historických vil a na náměstí jsme se v místní hospůdce občerstvili. Část turistů odjela poté již domů, část se vydala na protější Zámecký kopec. Zde jsme si prohlédli zbytky Kamenického hradu a vrátili se k železniční stanici a odjeli domů. Počasí s dobrou viditelností nám přálo, výlet jsme si  skutečně vychutnali se vším všady. (Fota a text V. Peterka +  M. Svoboda)

8. 5. 2016 - KPŠ na cestách - Slavětín - Pátek - Stradonice - Budyně n. O. - Brozany - Bohušovice (Ltm) 46km,(52km), 8 účast.)

FOTOGALERIE

Náš druhý kolovýlet, tzv. ještě stále zahřívací, začal ve Slavětíně u žel. stanice. První zastávka byla v obci Slavětín u kostela sv. Jakuba Většího z roku 1300. Další u zámku v Pátku. Dále jsme pokračovali do Stradonic a vyšli si k 6 m vysoké rozhledně Stradonka, která je postavena na pozůstatcích valů - zbytků keltského oppidia Výhled na České středohoří byl vzhledem ke krásné viditelnosti úchvatný. Pak jsme jeli přes Levousy, kde bylo krátké  zastavení v hospůdce a kolem Šebína přírodním parkem Dolní Poohří směr Budyně n.O.,ale to jsme se již  nikterak nevzdalovali řece Ohři, po jejímž břehu jsme dojeli až k Hostenickému jezu. Romantikou kolem řeky jsme pak dojeli a své putování ukončili v Bohušovicích n. O., kde jsme u Kinterů v altánku na zahradě zakončili putování.
Někteří pak ještě dojeli na kole do Ltm, někteří vlakem. (text + fota J.W)

7. 5. 2016 - Akce KČT Ltm pro Zdravé město Litoměřice - vedla J. Wünschová (5km,47účast.)

Fotogalerie - J.W + fota jednoho z účastníků M. Rajchla - Fotogalerie

Po celý měsíc květen pořádá město Litoměřice akci pro obyvatele města 60+ "Města přátelská seniorům". Jedna z mnoha akcí, které jsou začleněny v balíčku akcí, byla pořádána KČT Litoměřice a nemohla být jinak, než turistika v přírodě. Autobus nás všechny vyvezl do Skalice. Seznámila jsem účastníky s Hibschovou NS, došla jsem s nimi k jeskyni - bývalý pískovcový důl a k nově obnovené soukromé střelnici. Poté jsme procházkou došli do obce, zde byla krátká pausa v místním hostinci a domů - kolem Pokratického potoka to byl již jen kousek. Celou dobu nás provázelo slunce, dobrá nálada a nádherně rozkvetlá jarní příroda.

7. 5. 2016 - Rovensko p. Troskami - Ktová - Trosky - Borek - vedla M. Brožová (9,5km,10účast.) - mimo Kalendář akcí

Fotogalerie

Krásný sobotní výlet plný sluníčka do oblasti Českého ráje vylákal naše turisky, aby zdolali vrchol Trosek - 488m n.m. Skupinka se vydala nejprve do místního IC, pak se již jen věnovala turistice.Výstup na Trosky nebyl až tak snadný, ale výhledy které je čekaly, byly pro všechny odměnou. V dáli se jim ukázal mj. Bezděz, Ještěd, zamával dokonce i Říp a i ještě zčásti zasněžené Krkonoše.

4. 5. 2016 - Autobusový výlet na Hasištejn a Hauenštejn - vedl J. Mašek (50účast.)

FOTOGALERIE

Ve středu 04.05. jsme uskutečnili autobusový výlet na zříceninu hradu Hasištejn a hrad Hauenstein (Horní hrad),protože ve všední dny je Hasištejn zamknutý a my jsme měli domluvenou prohlídku na 10.30 a přijeli jsme na parkoviště v 09.00 hod, tak jsme museli čekat cca půl hodiny a teplota byla +2°C, tak už na začátku jsme pořádně vychladli. Pak jsme si prohlédli zříceninu, vystoupali jsme na věž, odkud byl ale špatný výhled kvůli počasí. Po prohlídce jsme přejeli na hrad Hauenstein, kde jsme si společně vylezli na věž a prohlédli s průvodkyní interiéry hradu. A potom jsme se občerstvili grilovanými klobásami a hermelínem. Potom jsme si společně s průvodcem Arboretum, kde jsme obdivovali vzácné rostliny a stromy a nakonec jsme navštívili opravený kostelík. Výlet byl pěkný až na to  kruté počasí. Ještě že nám nepršelo!  (text H. Mašek+fota , další fota J. Vinšová + H. Fabiánková)

4. 5. 2016 - Uhříněves - Pitkovická stráň - Dobrá voda - Průhonice - vedl M. Rajchl (9+4km,15účast.)

FOTOGALERIE

Středeční výletní den 4.5.2016 se k nám zachoval krutě.Na  Praha hln.se nás sešlo 12+3(ty jely přímo do Průhonic busem) superborců,turistů.Proč superborců ??? POČASÍ !!!! Dojeli jsme podle plánu do žst.Uhříněves a vyrazili jsme po ZTZ směr Pitkovičky a dále.Šlapali jsme  stále podél potoka Botič.Jako bývalý  "pražoun" tak vím,že  v závěrečném toku tento sloužil jako kanalizační stoka...Nusle.Poté se bez čističky extrementy vypouštěly do  Vltavy  pod železničním mostem nedaleko  Vyšehradu.Znám to dobře.Na  Botiči se mi moc líbili ty jeho krásné meandry...doleva...do prava..pořád.Je to nakonec v rovině a tak si voda najde svoje.Po cestě podél Botiče je několik stříšek, kde jsme si dali pauzu.Akorát nám vadilo ,že nebyl k posezení žádný stolek na sváču.Na posledním posezení konečně byl stolek a též nějaké židle  vyřazené ze školy.Dobré na unavená záda.Po cestě jsem vyfotil nějakou  zvěřinu a pejska, jehož páníček nás vyfotil u zastávky.V Dobré vodě jsme přešli na ČTZ a už směr k Průhonicím.Cesta trasy byla opravdu různorodá....cestička...široká lesňačka...štěrk...asfalt.Hlavně jsme ale šlapali dost blátíčkem, ale nebyla to zase katastrofa.Před podchodem dálnice D1 jsme šli kolem plotu dendrologické zahrady.Tu jsme  vynechali.Už jsme toho deště a zimy měli dost.Mně také potěšilo zhoupnutí na houpačce, na které jsem nebyl snad ???60 let Netušil jsem ,že taková dnes ještě existuje.Dorazili jsme  konečně do Průhonic k parku.Někdo zašel do bufíku na polévku a jiní žiznivci hledali pivčo.Nás ,pány,odradila ale ta fantastická cena.V Průhonicích jsme se v podstatě rozpadli na skupinky a různě jsme odjeli do domácích pelíšků.Průhonický park se prostě nekonal.To katastrofální počasí jako  "Na samotě u lesa ",takže nevím kde kdo se rozjel do  naší krajiny.Jinak délka  trasy byla  asi ? 9km a kdybychom zvládli Průhonický park tak + 5km a to jsme vynechali tu dendreologickou zahradu.Tak další asi ?? + 3km navíc.Měli jsme toho počasí už plný kecky. (PS -.9 turistů prošlo parkem + 4 km navíc). (Text+fota M. Rajchl)

30. 4. 2016 - Jarní pochod kolem Lovoše - pořadatel KČT Lovosice (15+12+3,5 km, 30 našich účast.) - akce mimo Kalendář akcí

Fotogalerie

Stovky účastníků (dle zprávy z KČT Lovo se zúčastnilo o 100% více než v roce 2015 - cca 900 vandrovníků) se dostavilo k registraci u Zámečku v lesoparku v Lovosicích, aby se mohlo zúčastnit skutečného jarního pochodu nejen kolem Lovoše, ale až na Lovoš. Krásné počasí hned od rána navodilo jarní atmosféru a sluníčko doprovázelo všechny přítomné po celou dobu pochodu. Naši litoměřičtí turisté se různě vydali na tratě 15, 12 a 3,5 km (pořadatelé připravili ještě 7, 24, 38 a 50km trasy). Nejprve nás přistavené autobusy vyvezly k dálničním tunelům, které jsme prošli a vyslechli jsme si něco málo povídání o této složité stavbě. Poté jsme se rozkvetlým Českým středohořím vydali na námi zvolené trasy, občerstvili se v Opárenském údolí a vystoupali k cíli na Lovoš. Zde putování ještě ale neskončilo, různě jsme se rozešli a odebrali buď k autobusu zpět do Opárna či k vlaku do Malých Žernosek a odjeli domů. Jarní putování se letos skutečně vydařilo se vším všady. Lovosickým pořadatelům velké díky. (text + fota J.W + fota V. Červinka, Jana Vinšová + Hana Fabiánková)

Na web stránce J. Nerada jsou též fota s textem. Stojí za podívání.

27. 4. 2016 - Růžová - Arnoltice - Suchá Kamenice - Hřensko -  vedla M. Brožová (8km,55 účast.)

FOTOGALERIE

Krajina Českého Švýcarska všechny nadchla svým kouzlem.Romatické údolí Suché Kamenice bylo pro všechny krásnou procházkou, kterou provázelo pěkné slunečné, byť chladné počasí. Dobře zvolený výlet. Fota od J. Nerada

SMS od Marty Brožové: Děkuji všem za účast a odměnou bylo to,že se výlet líbil a nikomu se nic nestalo.

23. 4. 2016 - Kamenice - Štiřín - Velké Popovice -  vedla M. Brožová (10km,4 účast.) - mimo Kalendář akcí

Fotogalerie

23. 4. 2016 - Moldava -  Frauenstein - Starý Vechtr u Mikulova - vedl I. Jirásek (10km,10 účast.), akce KČT TJ Lokomotiva Ústí n. L. - Memoriál Vl. Cajthamla

FOTOGALERIE

Tradiční akci KČT Loko-Ústí n,L. se tentokrát vydalo podpořit 10 našich členů. Zajištěný bus nás vyvezl k žst. Moldava,kde nás přivítala sympatická starostka obce.Od ní jsme se dozvěděli nejen o místních zajímavostech,ale i chystaných akcích pro veřejnost a o plánech na využití obrovské staniční budovy,kterou obec Moldava nedávno odkoupila. Držíme palce. Každý z účastníků nakonec také obdržel balíček propagačních materiálů. Z Moldavy nás bus vinou opravy silnice neplánovaně zavezl až do malebného historického městečka Frauenstein. V něm jsme si prohlédli nejen půvabné náměstí s velkým Městským kostelem,s mnoha památníky a sochařskou výzdobou,ale také rozsáhlý středověký hrad s později přistaveným zámkem. Ten nyní prochází potřebnou rekonstrukcí. Odtud nás bus zavezl zpátky k žst.Moldava,od které jsme se vydali na 10 km pěší tůru přes Rehefeld-Zauhaus a chatu Vitiška na "Starý vechtr". U té nás pořadatelé již čekali s přichystanými klobásami,které nám opečené na táboráčku chutnali vzhledem k chladnějšímu počasí dvojnásob. Až na nečekaně malou účast turistů pořádajícího oddílu se akce jinak podařila a děkujeme tímto jejich předsedkyni Magdě Hunčové (Cajthamlové) za pozvání. (text + fota I. Jirásek)

20. 4. 2016 - Mořina - Velká Amerika - Mexiko - Malá Amerika - Srbsko - vedla M. Brožová (9,5km,účast.15+1 dodatečně) - mimo Kalendář akcí

Fotogalerie

Jeli jsme vlakem do Nučice a pak autobusem do Mořiny a poté jsme šli už pěšky směr Velká Amerika, Mexiko, Malá Amerika- Srbsko. Byla to pěkná podívaná, počasí nám přálo. Do Srbska jsme přišli po 15 hodině , kde jsme chvíli poseděli v hospůdce a odjížděli jsme   vlakem v 16,22 ze Srbska a v Litoměřicích jsme byli  v 19,15 hodin. (Text K.Horáková+ fota K.H+M.Svoboda)

20. 4. 2016 - Žim - Stadice - Řehlovice - vedl Vl. Kinter (10km, 57účast.)

FOTOGALERIE  fota M. Rajchla + fota J. Nerada: FOTOGALERIE

Středeční ráno dne 20.4. se nezdálo příliš slibné pro turistiku, i předpověď počasí byla spíše pesimistická. Přesto ale nic z toho neodradilo litoměřické i okolní turisty a k velkému překvapení vedoucího výletu, osádky autobusu i vlaku, kterými jsem jeli do Žimu, se dostavilo 57 (!) účastníků. A brzo jsme byli všichni odměněni změnou k lepšímu - jasné a slunečné počasí nám vydrželo po celou dobu výletu.
Od železniční zastávky jsme prošli vesnicí Žim s několika zajímavými domy a po ČTZ pokračovali směrem na Habrovany, kde jsme viděli opět několik pěkných a bohužel i několik sešlých domů. V mírném stoupání se nám brzy otevřely krásné výhledy na kvetoucí krajinu Středohoří i Krušných hor, které nás provázely až na rozcestí "Pod Homolkou". Zde jsme přešli na ZTZ a přes Suchou jsme zahájili sestup směrem na Stadice. Druhá část cesty vedla listnatým lesem, a po předchozí chůzi polními cestami to byla příjemná změna. Kromě svěží trávy a zeleného lesního podrostu jsme viděli na třech místech veliké "záhony" konvalinek, kterým ale bohužel do plného květu chybělo ještě asi 14 dnů. Blížící se cíl našeho putování nám neomylně ohlásil hluk provozu na dálnici v údolí pod námi.
Ve Stadicích, po 8 km společného putování se naše velké seskupení začalo dělit - část odjela vlakem nebo autobusem do Ústí n.L., zbytek odešel k pomníku Přemysla Oráče. Po obhlídce pomníku a krátkém odpočinku nám zbývalo ještě asi  jeden a půl hodiny do odjezdu vlaku. Tato zbytečná prodleva byla využita po geniálním návrhu Jindry Nerada přesunem do Řehlovic, kde jsme obsadili restaurace "U Lípy" a "U Páji" a doplnili tekutiny.
Těsně před odchodem k vlaku jsme ještě obdivovali úspěch místního obyvatele, který přišel z lesa s ohromným košem plným smržů. Z místního nádraží jsme odjeli s mírným zpožděním v 15.20, po 10 km chůze a (snad) všichni spokojeni. Fotodokumentaci zajišťoval v průběhu celého výletu Míla Rajchl.

(text Vl. Kinter)

16. 4. 2016 - Porschdorf - Hockstein - Hohenstein - Porschodrf - vedla J. W. (17km,16účast.) - mimo Kalendář akcí

Fotogalerie

Skupina litoměřických "odvážných průzkumníků" se vydala na prozkoumání pro nás zatím neobjevené části Saska. Ve staničce Porschdorf jsme vystoupili z vláčku a vydali se proti proudu říčky Polenz (Police) na naše putování. Potok si našel svou cestu úžasným údolím, lemovaným po obou stranách kolmo se tyčícími pískovcovými útvary. Asi po třech kilometrech naší cesty se údolí proměnilo v téměř divokou soutěsku. Ohromné balvany v říčce byly vskutku impozantní a vytvářely skutečná nádherná zákoutí tohoto nejpřísněji chráněného Národního parku Saské Švýcarsko.

Když jsme došli k penzionu Zum Polenztal, prudce jsme odbočili vlevo a vydali se tzv. Vlčí roklí stoupat po příkrých železných schůdkách, které se schovávaly v uzoučkých průrvách skal, k vyhlídce Hockstein 280m n. m. Z vyhlídky se nám otevřel výhled na protější stranu údolí, kde se na skalním útvaru tyčí hrad Hohenstein s městečkem stejného jména. Po krátkém odpočinku jsme opět sešli přes Čertův most z r. 1821 do údolí k říčce a vydali se namísto do Kurort Rathen, jak bylo původně plánováno, po Malířské cestě směr Porschdorf.

Vstoupili jsme do nezapomenutelně tajemného kaňonu podél horského potoka, který se prodíral mezi balvany zdejší nedotčenou  přírodou a vyšli jsme jím rovnou do městečka Hohenstein (282m n. m.). Prohlédli jsme si náměstí s typickými hrázděnými domy a nádvoří hradu, který nás zaujal svou monstrózností a poté jsme se vydali na cestu, která směřovala již směrem k Porschdorfu.

Malířská cesta (Malerweg) – centrální turistická trasa Saského Švýcarska nás opět vedla kolem skalních úvarů a romantikou jejich zákoutí.  Po několika km jsme došli k vyhlášené vyhlídce  Brand (340m n. m), z které  byla možnost přehlédnout velkou část okolí. Výhled byl na Lilienstein, Königstein, Děčínský Sněžník  i Bukovou horu a spousty stolových hor, které jsou na pravém i levém břehu řeky Labe. Na vyhlídkové terase jsme při zasloužené kávě poseděli a odpočali si. Z vyhlídky vedlo neuvěřitelné množství schodů do nadm. výšky 200m n. m. Dole jsme se u silnice napojili ještě naposledy na trasu kolem dalšího potoka Tiefer Grundbach a přes jeho lávky a schůdky kolem jsme došli opět k našemu výchozímu místu, kde jsme dopoledne začali náš tzv. "průzkum".

Vezli jsme si sebou domů, byť z náročnějšího výletu, mnoho krásných vzpomínek. Měli jsme si ve vlaku vskutku o čem povídat. Zážitků za jeden den bylo opravdu dost. (text + fota JW)

13. 4. 2016 - Labská stráň - Belveder - Děčín - vedl J. Nerad (13,5km,32 účast.)

FOTOGALERIE

Dnešní den, to je středa 13. dubna, začínal někde mírným deštěm a někde byla taková mlha, že nebyly vidět okolní vrcholky kopců. Ještě i v Děčíně, kde se nás sešlo celkem 32 turistů včetně Evy J. od Karlštejna, bylo počasí nepříznivé a mnoho turistů by to odradilo. Jenže, jak jsme dojížděli do obce Labská Stráň, tak začalo vykukovat sluníčko a okolní mlha se ztrácela. Obec vznikla r. 1467 pod názvem Hinteres Neudorf, od 18. stol. zvaná Elbleiten. Autobus v obci končí a otáčí se zpět. My jsme se vydali po ČTZ na skalní vyhlídku „Belveder“ a pak dále po vrcholu skalního kaňonu po historické cestě Die Alee, kudy jezdilo panstvo z Býnovce na Belveder, kde provozovali hudební představení.

Po velmi příjemné cestě velmi často lesem, začaly stoupat teploty přes patnáct stupňů a tak mnoho turistů odkládalo vrchní oděvy. Počasí se nám vydařilo a trasa byla zajímavá. Pár turistů si zašlo po ZTZ na Sluneční bránu a my ostatní jsme procházeli po mnoha krásných vyhlídkách do pískovcového kaňonu vytvořeného tokem Labe. Postupně jsme procházeli vyhlídkami - Růžovou, Labskou stráž i malou bezejmennou, až na Stoliční horu 289 m.n.m. s vyhlídkou na Děčín s obeliskem.

Z této poslední jsme se již rozdělili a někdo jel MHD od nemocnice a někdo šel pěšky na nádraží Děčín-hl.

Celkem jsme na této trase ušli asi 13,5 km a většina jsme odjížděli kolem 16:30 hod domů. (Fota + text J. Nerad)

9. 4. 2016 - Lobendava - "Severní pól" republiky - Horní Poustevna (Lipová) - vedl I. Jirásek (15km,33 účast.)

FOTOGALERIE

Výprava litoměřických turistů vedla již podruhé na nejsevernější bod naší republiky. Tentokrát náš zkušený polárník Ivan zvolil z Lobendavy opačnou trasu po žluté značce, než nás vedla v loňském roce. Cestou, než jsme odbočili do lesa, jsme opět míjeli nejseverněji položenou autobusovou zastávku, nejseverněji postavenou chatu a poté po mírně náročném stoupání lesem jsme úspěšně dobyli náš cíl. U kamenného bodu umístěného na nejsevernějším místě našeho státu jsme se vyfotili, oslavili dobytí a posvačili. Někteří ještě vyběhli na Bukovou horu (512m n.m.), pak jsme se podél nejseverněji položeného meandrujícího romantického Lučního potoka vydali na cestu zpět. Pro zpestření jsme neustále přecházeli z Německa do Česka, tak jak nás můstky vedly, potok je zároveň hranicí mezi těmito dvěma státy. V Lobendavě jsme v hospůdce U hraničáře poseděli a pak již zbývaly jen tři km do Horní Poustevny k nádraží. Část turistů se vydala z Lobendavy na pětikilometrovou trasu do Lipové, kde si cestou prohlédli rozlehlou Getsemanskou zahradu na Aneském vrchu a romantická lesní jezírka, zvaná Vlčí prameny. V obci Severní, kterou jsme procházeli, jsme obdivovali původní lidovou architekturu a oceňovali snahu nových obyvatel o oživení tohoto těžce zkoušeného kraje. Nakonec jsme se všichni setkali ve vláčku a odjeli společně domů. Počasí nám přálo, Ivan zkušeně vedl, všichni ve zdraví dojeli do svých domovů. Výlet se vydařil. (Fota J.Nerada, text J.W.)

6. 4. 2016 - Zahrádky - Kvítkov - Peklo - Zahrádky - s Hanou Dupalovou (13km,42 účast.)

FOTOGALERIE

Výlet do Pekla nebyl pro turisty z Litoměřic žádnou novinkou a přesto byl výletem, který se snad každému líbil. H. Dupalová zvolila trasu po modré značce do Kvítkova, částečně lesem a částečně po silničce. V Kvítkově jsme si udělali malou přestávku. Obdivovali jsme úpravnou vesničku s kostelíkem a nově zbudovanou restauraci Konírnu, bohužel dnes zavřenou. Dále jsme pokračovali směr Peklo přes romantické Pekelské schody až jsme kolem Pekelských rybníků došli ke Skautské skále. Část turistů poseděla, část vylezla na vyhlídku na skále, aby se mohla rozhlédnout do kraje. Pak již jen romantickým Peklem směr Karba a kolem zámku v Zahrádkách na nádraží, odkud jsme opět všichni odjeli domů. Počasí výletu přálo, Hana D. vzorně vedla, jako vždy. (fota+text J.W)

2. 4. 2016 - Zákolany - Budeč - Okoř (6,5km,13 účast.) - mimo Kalendář akcí

Fotogalerie

30. 3. 2016 - Třebušín - Kalich - Třebušín - vedl M. Rajchl (7km,33 účast.)

FOTOGALERIE

Ve středu 30.3. jsme se vydali už vícekrát během let na Kalich,zříceninu kamenné pevnosti husitů Jana Žižky.Hrad-pevnost byla dokončena 1423...viz info Wikipedie.Přijeli jsme busem do obce Třebušín a vzhůru pěkným stoupákem na kótu Kalich 536m.Převýšení bylo jenom asi ? 200metrů ale pořádně strmé na krátkou vzdálenost.Bylo nás 33 borců + dva pejsánkové.Za odměnu asi dostali buřtíka ???Dofuněli jsme na  zbořeninu a zde nás příjemně překvapil Jindra N.,který dorazil autem dříve a už byl táborák pěkně rozhořelý...děkujeme Jindrovi.Takže donesené dřevo nebylo třeba.Celá horní planina je vykácená od náletů a dřeva je tam  spousta...otázka je vlhkost.Tak byly buřtíky jako vždycky.Táborák se uskutečnil v malém skalním dolíku,kde to nefoukalo a bylo docela teploučko u plamínků.Tak jsme posvačili a pokochali výhledem do okolní krajiny.Dohlednost byla docela uspokojivá.Sluníčko se občas snažilo,ale hlavně že nesprchlo.Z vrcholu Kalicha se to nějak různě rozprchlo....někteří pospíchali zpět do Třebušína,jiní si ještě naložili nějaký kilometr navíc.Byla spousta času na návrat do Litoměřic.14 turistů se dostavilo  do občerstvinky Pod Kalichem.Bylo zasloužené pivečko a 14:12 odjezd do LT.Teprve po cestě v busu se ukázaly nějaké kapky deště,takže výlet počasově byl OK. (text + fota M. Rajchl)
Moje staré vídeo zde  https://www.stream.cz/uservideo-566589/576830-turistika-kalich-2011

30. 3. 2016 - Titanic - Praha - volnočasová akce (6 účast.) - mimo Kalendář akcí

Fotogalerie

26. 3. 2016 - KPŠ - Zahájení naší cyklosezony (48km,8 účast.) - akce mimo Kalendář akcí

cyklistické akce nemohou být zařazeny do Kalendáře akcí, musí se plánovat nárazově dle počasí (fota J.W.)

23. 3. 2016 - Štětí - Stračí - Liběchov - vedla M. Brožová (12km,48 účast.)

FOTOGALERIE

Z nádraží ve Štětí jsme se vydali směr Stračí. Kolem Hraběcí kaple (někteří i kolem Mariánské) jsme došli k jeskyni Mordloch. Zde jsme chvíli poseděli, prohlédli si skalní útvar Sedm chlebů a pokračovali dále směrem ke skalnímu reliéfu Had, jeskyni Harfenici a k pískovcovým hlavám vytesaným zámeckým kuchařem  z liběchovského zámku Václavem Levým v polovině 19. století. Ještě jsme nahlédli do kaple sv. Máří Magdalény a vydali jsme se do Želíz, kde jsme měli v restauraci krátký odpočinek. Poté jsme se vydali směr Liběchov. Cestou jsme v dáli viděli tzv. Čertovy hlavy, obdivovali jsme bývalou Rašínovu vilu, kde je nyní domov mládeže a pokračovali kolem bývalých lázní k Výzkumnému ústavu genetiky. Než jsme došli k cíli cesty, míjeli jsme krásné prvorepublikové vily. Bylo vskutku na co se dívat. Celý den nás provázelo krásné slunné počasí, dobrá nálada  a výborně připravená vedoucí Marta Brožová. (text + fota J.W.)

20. 3. 2016 - Šourové na Kamýku (10km,7 účast.) mimo Kalendář akcí

Fotogalerie

V neděli 20.3. jsme v den jarní rovnodenosti vyrazili na hrad Kamýk. Nejprve jsme si prohlédli zříceninu hradu Kamýk, kapli sv. Jana Křtitele, sněžné jámy. Výlet jsme uzavřeli výstupem na vrch Kamýk.(fota + text M. Svoboda)

16. 3. 2016 - Libochovany - Sebuzín - Ústí n. L. Střekov - vedla H. Dupalová (13,5km,49 účast.)

FOTOGALERIE

Dnešní výlet směřoval podél Labe po cyklostezce údolím Porta Bohemica, které nám odkrylo své půvaby v přejarní náladě...Holé stromy nic nezakrývaly a mohli jsme se těšit výhledy, které jsou v jiné roční době utajeny. Dokonce nás cestou doprovázelo sluníčko, které nás již od rána zahřívalo svými paprsky. Malá skupinka osmi turistek odjela busem ze Sebuzína do Ústí n. L., ostatní jsme zvládil pěší pochod až do cíle.(fota+ text J.W)

16. 3. 2016 - Pohořany - Liščín - Křížová hora - vedl J. Nerad ( 14km,4 účast.) - mimo Kalendář akcí

Fotogalerie + text

12. 3. 2016 - Prokopské údolí - vedla M. Brožová (10km,8 účast.) - mimo Kalendář akcí

Fotogalerie

Výletu dne 12.3.2016 se zúčastnilo 8 členů KČT. Trasa Prokopským údolím a údolím Dalejského potoka z Hlubočep do Řeporyjí byla dlouhá cca 10 km. Výlet skvěle vedla Marta Brožová. (Fota a text Jarda Štěpánek)

9. 3. 2016 - Františkov n. Pl. - Benešov n. Ploučnicí - vedl J. Nerad (8km,54 účast.)

FOTOGALERIE - fota od J.Nerada + má trocha: Fotogalerie

Ve středu 9. března ráno po probuzení nás tento den přivítal velmi hustou mlhou. Teplota byla mínus dva stupně, ale i přesto se nás na plánovaný výlet „Františkov n/Pl – Benešov n/Pl“, sešlo ve stanici Františkov nad Ploučnicí celkem 54 turistů, včetně Natálky.

Po focení a úvodním slovu jsme se vydali po ZTZ na blízkou zříceninu hradu Ostrý. Výstup to byl trochu do kopečka a místy byly mokřiny, ale všichni to bravurně zvládli až na horu. Tam se již začala mlha rozpouštět a tak jsme měli výhled alespoň na Františkov. Pak jsme již jenom sestupovali k Ploučnici, kolem které jsme pokračovali k vodopádu u Františkova a dále do Benešova n/Pl.

V Benešově n/Pl jsme se začínali rozdělovat do skupin podle toho kdo jaký měl zájem. Někdo šel hned na prohlídku města, někdo do cukrárny a někdo do místní restaurace U Jelena na oběd. Po obědě jsme si prohlédli místní pamětihodnosti včetně „Ploučnické vyhlídky“. Byla možnost i prohlídky zámku, ale asi to nikdo nevyužil. Vlaky odjížděly v podstatě každou hodinu a tak domů jsme odjížděli různě.

Na trase a po Benešově jsme ušli 8 km. (text a fota J. Nerad)

5. 3. 2016 - 32. turistický pochod Předjaří v Poohří s J. Neradem (18km,3 účast.) - mimo Kalendář akcí

Fotogalerie + text

5. 3. 2016 - Dobříň - výprava litom. turistů s Mílou Rajchlem (6,7km,35 účast.) - mimo Kalendář akcí

Fotogalerie

V sobotu  5.3. se uskutečnil  mimořádný výlet ,protože se nějak zapomnělo sněženky zařadit do našich středečních procházek.Na nádraží v Dobříni vystoupilo  34 turistů + jeden mládežník z KČT Litoměřice, ale i jiné skupiny KČT z jiných měst,Most,Děčín,Ústí 2x, takže se konal sněženkový den.Prošli  jsme obcí kolem domku básníka Josefa Hory , kolem pěkné mateřské školky a pak už na sněženky...Prošli jsme se  lužním lesem.Na bývalé asfaltce k přívozu byla svačinka.Potom jsme šli zpět do Roudnice  n/L.JIné skupiny KČT šli dál až do Záluží,Račic,Hněvic,Štětí.Sněženková cesta byla asi 1,5km dlouhá. Sněženky nebyly ještě všechny rozvinuté ale je jich dost, tak jako každý rok.V lužním lese je hodně popadaných mohutných stromů stářím a vlhkým podložím.Některé stromy  jsou památné.V Roudnici jsme se rozprchli.Někeří hned na vlak, jiní navštívili místní občerstvinky, jiní si prohlédli město a jeho památky.Počasí nám přálo.Na začátku sluníčko, které se ke konci ztratilo, ale nepršelo a téměř bezvětří.(Text M. Rajchl, který výlet zorganizoval)

2.3. 2016 - Dobříň - za sněženkami s J. Neradem (6km,5 účast) - mimo Kalendář akcí

Fotogalerie

2. 3. 2016 - Staré Splavy - Břehyňský rybník - Doksy - vedla H. Dupalová (12 km,33 účast.)

FOTOGALERIE

Vyjeli jsme z Litoměřic do České Lípy, kde jsme hodinu čekali na přípoj. Do Starých Splavů jsme přijeli v počtu 33 turistů kolem 11té hodiny. Prošli jsme Staré Splavy, kde jsme došli k Máchovu jezeru a poté jsme šli lesem směrem na Doksy, cestou jsme přišli k Břehyňskému rybníku, kde jsme se chvíli zastavili a pak jsme pokračovali směrem do Doks , kam jsme přišli kolem 14 hodiny. Část se nás zastavila v hotelu Bezděz, kde to bylo útulné a příjemné posezení kde si každý dal občerstvení. V 16 hod nám odjížděl vlak do České Lípy a dále jsme pokračovali do Litoměřic , kde byli kolem 18 hod. Počasí nám celkem přálo, přes noc napadl sníh,  jenom na nás trochu padal  ze stromů.
(text i fota K. Horáková)

28. 2. 2016 - Šourové ve Rtyni nad Bílinou a nejen

27. 2. 2016 - Louny - návštěva města a musea

Skupinka pěti turistů + jeden budoucí malý turista se rozjela na jedinečnou výstavu vitráží manželů Kantových umístěnou v museu v Lounech.Vitráže manželů Kantových jsou velmi žádaným zbožím, dostávají zakázky téměř z celého světa, vystavovali své unikáty na výstavě EXPO v Miláně, ale i založili Občanské sdružení za záchranu kostelíka sv. Jiljí u Lubence a rozhledny Vochlice.

A také, jak jinak, prošli jsme si městem a částí NS, abychom nebyli turistice nevěrní.(text + fota J.W.)

24. 2. 2016 - Křešice - Zahořany - Křemín - Křešice (Nučnice - Ltm) vedla J. W. (5,5 + 6km, 62 účast.)

FOTOGALERIE

Dnešní poslední výlet před naší oficiální turistickou sezonou směřoval sice do blízkého okolí Ltm, ale byl pro všech 61 přítomných turistů KČT opravdvou premiérou. Nikdo z přítomných (kromě vedoucí výletu + 1 osoba) nikdy na kopečku vysokém 244m n. m. nebyl. Než jsme vystoupali na kopec, navštívili jsme zahořanské pamětihodnosti a to kostelík Nejsvětější trojice, který je veřejnosti pro špatný stav zcela uzavřen. Podařilo se nám vyřídit povolení ke vstupu a ochotný p. arch. Štědrý nám přiblížil historii objektu a zároveň potěšil tím, že jejich Občanské sdružení Zahořanský kohout se snaží o záchranu této památky. Dále jsme odešli k blízkému zámku tamtéž a měli jsme opět možnost se podívat do zcela zničených interiérů. Zámek je v soukromých rukách a je pro veřejnost též uzavřen. Poté jsme se vydali k cíli našeho dnešního výletu, na vrch Křemín. Cesta byla ztížena namoklou cestou z předešlých dnů, ale díky všem našim silným statným a ochotným mužům a jejich pomoci, jsme všechno zvládli a vyšplhali se na vrchol, kde jsme byli všichni odměněni krásnými výhledy na polabskou nížinu, na panorama Českého středohoří a s výhledy na všechny světové strany. Dolů to šlo skutečně jako po "másle", někdo nám tam dokonce připravil i krásné schůdky...Měli jsme dnes velké štěstí, počasí nám dopřálo krásné výhledy a sluníčko své paprsky.

Pod Křemínem jsme se rozdělili, někteří odjeli vlakem domů a ušli něco kolem šesti km, někteří odešli ještě do Nučnic do motorestu, jiní se vydali po cyklostezce do Litoměřic a našlapali ještě další pět šest kilometů.(text+fota J.W.+ VČ.+ B.S.)

Fota stažená z internetu zde

21. 2. 2016 - Šourové (odnož větve KČT) opět v přírodě

Fotogalerie

20. 2. 2016 - Konference v Ústí n. L. - účast 6ti delegátů z KČT Ltm (fota p. dr. Eichler)

17. 2. 2016 - Roudnice n. L. - Vetlá - Hoštka - vedl M. Rajchl (12km,37 účastníků)

FOTOGALERIE

Dnes, 17.2.2016 se  trochu konečně projevila zima i v nížině.Byla pěkná hustá chumelenice.Teplota byla 0°C - 2°C.Na nádraží v Roudnici jsme vystoupili z vláčku v počtu 37 turistů + jeden pejsáček.Vyrazili jsme přes most asi 1,5km na odbočku do lesů směrem na Hoštku.Několik turistů si v Roudnici odskočilo do Íčka a k Rudnému pramenu...je v registraci také od nadšence pro evidenci studánek..atd.  https://www.estudanky.eu/5326-rudny-pramen
Po výstupu z vlaku nás v podstatě celou trasu provázelo pěkné chumelení.Na polních cestách to trochu foukalo, ale v pohodě.V lese to bylo OK.V obci  Vetlá, po 7 km jsme si dali  svačinkovou přestávku.V obci jsem si vyfotil  můj zaregistrovaný pramen ústící do místního rybníčku...ale je už  schovaný  pod hladinou...asi záleží na úrovní hladiny.Hlavně ,že obec ten rybníček dala do pořádku...třeba po mojí kritice ??? Je k dispozici panoramatický pohled...http://www.estudanky.eu/7723-pramen-bez-jmena ...  potom už  do Hoštky a vytopené občerstvinky "U lišky".Je tam asi  ? 60 míst pro hosty.Bylo zasloužené pivčo a  obědy-polévky.Obsluha rychlá a příjemná,takže jsme to stihli na vlak v 14:10.Jedině pár hladových  jelo  za hodinu dalším vlakem.Celé putování nám pěkně chumelilo, ale po přestávce v občerstvince v Hoštce byla obleva a čvachtanice na chodníku, ale to už jsme končili na nádráží.
(text a fota M. Rajchl)

16. 2. 2016 - Moldava v Kr. horách

FOTOGALERIE

14. 2. 2016 - Šouráci (vedené J. Šourou)

Fotogalerie

10. 2. 2016 - Skalice - kolem NS - Žitenice - Litoměřice - vedl J. Nerad (9,5km,45 účast.)

FOTOGALERIE zde

Krásný a slunečný den ve středu 10. února jakoby nás posunul někam až na duben. Počasí přeje turistům, i když předešlý den pršelo, tak dnes když jsme se vydali na NS u Skalice se nádherně vyčasilo a  výhledy do kraje Českého středohoří to potvrdily.

Dopoledne jsme z Litoměřic odjížděli autobusem v 10:40 h do obce Skalice až k ústavu. Tam nás již čekali turisté, kteří nejeli autobusem, ale využili možnost a došli na místo pěšky. Celkem se nás tam sešlo 45 turistů včetně Evy z Karlštejna a také jeden pejsek.

Po trase NS jsme si prošli průchozí jeskyni a došli jsme k soukromé střelnici. Sice jsme museli překonávat místy rozbahněnou cestu, což ale nikomu na dobré náladě v dnešní slunečný den neubralo na elánu.

V místě s hezkým a velmi nádherným výhledem na vrcholky Českého středohoří od Řípu až po Milešovku a v dálce špičky vrcholků oblasti Lounského džbánu, jsme posvačili. Tento výhled se nachází pod Křížovou horou – 590 m n. m.

Většina turistů po sestupu do Pohořan a pak Žitenic pokračovala až do Litoměřic, kde jsme se průběžně rozcházeli domů a na vlak.

Celkem jsme ušli asi 9,5 km až do centra Litoměřic. (text+ fota J. Nerad+A.Stieranková a neoznačená M.Rajchl)

7. 2. 2016 - 41. přechod Dlouhého vrchu pořádaný TJ Lbín

FOTOGALERIE zde

Letošní 10 km přechod Dlouhého vrchu byl ojedinělý tím, že po dlouhých letech nebyl lemován zasněženou krajinou. Příroda nám všem zúčastněným zato nabídla to, co obyčejně skrývá pod sněhovou peřinou a mohli jsme obdivovat tudíž to, co jsme většinou dříve přehlédli. Přechodu se letos zúčastnilo dle údajů TJ Lbín (rozdáno 145 Pamětních listů a na všechny se nedostaly) a jejich odhadu, více než 150 poutníků. Všechny nás potěšilo, že mezi nimi bylo kolem 30 dětí. Dva přistavené autobusy, které vyjely z parkoviště u soudu v 10,00 hod, byly doslova "nacvaknuté" a těžko se do něho dostávali lidé ze Žitenic. Příště autobusy tři!!!
Našich členů KČT bylo mezi 50 (na fotce) až 60 účastníky (včichni nejsou zachyceni! Tak za rok  NA SHLEDANOU!

3. 2. 2016 - Písty - Budyně n. O. - vedla J. Wünschová (7km,50 účastníků)

FOTOGALERIE zde

Tentokráte jsme jeli na výlet místní autobusovou linkou do Píst, z které jsme učinili naší účastí 50 turistů doslova autobusový zájezd turistů KČT Litoměřice. Prošli jsme vesničkou Písty a za ní jsme odbočili do Písteckého lesa. Po třech kilometrech naprostou rovinkou jsme došli k Malé Ohři a poté navázali na novou naučnou stezku stejného jména, která směřovala kolem města Budyně n. O. a nás do něho navedla oklikou příjemnou lesní cestou. Za Budyní se odpojili tři turisté a vydali se na pochod do 7 km vzdálených Libochovic. My ostatní jsme došli k cíli po 7 km do města, kde jsme si prohlédli nádvoří vodního hradu a pak se odebrali do místní hospůdky a vyčkali do příjezdu autobusu. Počasí celkem přálo a sedm kilometrů, které jsme ušli, byly příjemnou únorovou procházkou.(text+ fota J.W.+ J.Nerad a M.Rajchl)

29. 1. 2016 - Praha - návštěva Novoměstské radnice a Valdštejnské jízdárny - vedla A. Mončeková

FOTOGALERIE zde

V pátek 28. ledna skupinka 9 (+ 4 dodatečně) pod ochranou jednoho muže navštívila slunečnou Prahu. Nejprve Karlovo náměstí, kde nás kromě historie především zaujala výstava neobyčejných černobílých protrétů umělců Národního divadla a dalších osobností od Martina Becka. Ta už bohužel 31.1.26 končí. Můžeme ale doporučit všem, kdo tam ještě nebyli, zajít do Valdštejné jízdárny. Budete jako my obdivovat mnoho exponátů umění Podkrušnohoří - mezi gotikou a renesancí. Volné vstupenky bezplatně získáte v Info v Ltm nebo na Dómském náměstí v recepci. Nemeškejte, i když výstava trvá až do 13. 3,. 2016. (text+ fota A. Mončeková + fota J.W)

27. 1. 2016 - Ústí n. L. Střekov - Malé Sedlo - vedl M. Rajchl (6,5km, 27 účastníků)

FOTOGALERIE zde

27 ledna 2016 jsme si udělali  už asi ? potřetí vycházku na malinkatou rozhledničku...Střekovskou vyhlídku.Bylo nás celkem 27 lidiček ale žádný pejsáček - turista.Vyrazili jsme  směrem  ke hradu Střekov, ale před ním uhnuli  doleva na Partizánskou cestu.A pořád do kopce a bylo pěkně teploučko.Spadli jsem dolů na Novosedlické náměstí a už vzhůru na  vyhlídku.Pokochali jsme se výhledem do krajiny ale  údolí  Ústí a Teplice bylo zahalené  totálním smogem ....zřejmě ze Setuzy, takže čerstvý vzdoušek moc nebyl.Pod vyhlídkou jsme krátce posvačili a  opět dolů do občerstvinky U Lípy.Bylo papání a zasloužené pivečko.Potom jsme se rozprchli...někdo na nádraží Střekov a jiní přes most na Ústí hlavní jak  to komu po příjezdu do LT vyhovovalo.Nepršelo a občas se   též sluníčko snažilo.V LT bylo  přes 10°C. Ušli jsme 6,5 km(text M. Rajchl, fota J. W + M.Rajchl)

20. 1. 2016 - Ornitologická procházka pro veřejnost

Holubí pošta Fotogalerie v obrázku

Mrazivé ale velmi zajímavé procházky v rámci Holubí pošty pořádané Muzeem Ltm se zúčastnilo 10 turistů KČT Litoměřice. Pan Mgr. Václav Beran nás provedl Dlouhou ulicí na Střelecký ostrov a Lodní náměstí. Pozorovali jsme hnízda různých ptáků, kterých si obyčejně při olistněných stromech nevšimneme. Dozvěděli jsme se něco o druzích a životech ptáků, kteří zde v Ltm s námi žijí. Na připojených fotkách mezi přítomnými poznáte i zanícené posluchače našeho klubu.

20. 1. 2016 -  Bílinka - Boreč - (Lovosice) - vedl. M. Rajchl (9,5km, 31 účastníků)

FOTOGRAFIE zde

20.1.2016 se konečně dostavil mráz - 9°C který je důležitý při výstupu na kopeček Boreč, aby bylo lépe vidět ten přírodní  úkaz...teploučko a pára z děr na vrcholu.Dojeli jsme busem do obce Bílinka.Bylo nás 30  lidiček + 1 pejsáček.U Kapličky jsme se vyfotili a už vzhůru do  obce Režný  Újezd kde začíná naučná stezka Boreč s devíti  infotabulemi.Pěkně jsme se tím stoupákem zapotili a hezky to občas klouzalo.Na kótě byla svačinka a pokochali jsme se tou párou z děr.Ale myslím,že to nebyla letos žádná sláva,asi kvůli loňskému suchu.Akorát poslední jáma pořádně pářila jak to má být.Učinil jsem zápis do vrcholového sešitu.Nahoře nás nakonec bylo 31,protože Mirek ze Sulejovic to měl kousek.A potom už zpět do Režného Újezdu.Několik odvážných turistů nahlásilo na klouzačce "záda" a také se svezlo po zadku. Příjemně nás překvapil malý kiosek na úpatí Borče...byl grog,rum a jiné dobroty.Potom jsme se nějak rozpadli...pilnější to dotáhli do Lovosic,jiní dopravou.To už jsem neměl přehled.Ti pilnější se stavili v občerstvince " V rakvi" ,protože je u hřbitova...lidový název.Bylo pivečko a oběd,jak kdo ? Přežili jsme to, ty klouzačky ve zdraví. Trasa 9,5km (Text i fota M. Rajchl)

15. 1. 2016 - Výroční členská schůze KČT Litoměřice (157 účast)

16. 1. 2016 - Tříkrálový pochod s KČT Čelákovice - vedl J. Nerad

Fota: J. Nerad

13. 1. 2016 - Kravaře - Mečový kámen a zpět  - vedl M. Rajchl (9,5 km, 33 účastníků)

Fotogalerie zde

13. ledna 2016  se šlo na okružní  vycházku 9,5km Kravaře - Mečový kámen - Kravaře.Ranní počasí nebylo nic moc.Poprchávalo 3°C ,ale najednou se při příjezdu objevilo nesměle sluníčko.V Kravařích nás z vlaku vystoupil úctyhodný počet 33 lidiček.A sluníčko se opět schovalo.Z nádraží do obce to pěkně klouzalo,na silnici bylo náledí,tak raději trávníkem.Když jsme se blížili k vyhlášené hospodě U Doušů tak už z několika desítek metrů se k nám linula vůně z kuchyně.Pokračovali jsme po konojedské silnici a potom už vzhůru k lesu.Opět trávou,protože před námi  se po cestě projel mohutný lesní traktor a ten mokrou cestu zdevastoval.Začalo se objevovat staré netypické místní značení.Žlutá kolečka a šipky.Nikdo je neobnovil a jsou dost řídce.Naštěstí někteří turisté mají mapu v mobilech.Jak jsme stoupali, tak se drobný déšť začal měnit ve sněžení.V nejvyšším bodě bylo asi ? 10cm sněhu.U Mečového kamene z roku 1472 jsme posvačili a dále do kopce a zpět do Kravař.Informační tabule se stříškou uhnila a spadla na zem.Cestu jsme si chtěli kousek zkrátit, ale ta zkratka dala všem zabrat,samé kameny,ale přežili to všichni.Potom už v pohodě po lesní zasněžené asfaltce a dále kolem obce Janovice.Dole opět drobný déšť, ale už jsme dorazili do občerstvinek.Někteří na návsi, jiní k vyhlášené hospodě U Doušů.Bylo pivečko a oběd.Obsluha rychlá a tak jsme stihli nachlup vlak 12 : 55.Další vlak by jel až za dvě hodiny.Počasí moc nepřálo.Ale tolik lidiček jsem nečekal.Poděkování za tu odvahu.(Text i fota M. Rajchl)

Novoroční čtyřlístek - otevření urny

/album/novorocni-ctyrlistek-otevreni-urny/dsc09201-jpg//album/novorocni-ctyrlistek-otevreni-urny/dsc09202-jpg/

6. 1. 2016 - Tříkrálový výlet do Opárna vedl J. Nerad

/album/a6-1-2016-trikralovy-vylet-do-oparna/p1060005-jpg//album/a6-1-2016-trikralovy-vylet-do-oparna/p1060011-jpg//album/a6-1-2016-trikralovy-vylet-do-oparna/p1060012-jpg//album/a6-1-2016-trikralovy-vylet-do-oparna/dsc09212-jpg/

1 | 2 | 3 | 4  >>

Počasí nám připravilo zasněženou nadílku jak na Silvestra, tak i dnes 6. ledna. Sněžit začalo již včera, ale sníh vydržel po celý den, teplota se udržovala jeden až dva stupně pod nulou, vítr nebyl a tak dnešní výlet do Opárenského údolí byl příjemnou procházkou.

Ráno jsme se z různých směrů, postupně sešli v Lovosicích v autobusu náhradní vlakové dopravy do Chotiměře (a dál do Radejčína) a to v počtu 36 turistů a jednoho pejska. V Chotiměři jsme vystoupili z autobusu, který  byl naším množstvím zcela zaplněn. Následně jsme se fotografovali a pak se vydali po MTZ směrem do Opárenského údolí.

V tomto množství turistů se většinou neudrží celá skupina turistů pohromadě a tvoří se menší skupinky. Ty se většinou na zajímavých místech, anebo při občerstvovaní, sloučí dohromady. V družném vzájemném povídání nám cesta velmi rychle utekla, a než jsme se nadáli došli jsme do Malých Žernosek. Většina pokračovala podél Labe až do Lovosic. Někdo pokračoval do Litochovic a někdo jel do Lovosic vlakem.

Na trase jsme ušli asi 10 km a většina nás postupně odjížděla z Lovosic kolem 14 hodiny domů.

(text J. Nerad + fota J.W + J. Nerad)

LEDEN 2016 - 1. 1. 2016 - 51. Novoroční výstup na Radobýl

/album/a1-1-2016-51-novorocni-vystup-na-radobyl/imag0004-jpg//album/a1-1-2016-51-novorocni-vystup-na-radobyl/dsc09192-jpg//album/a1-1-2016-51-novorocni-vystup-na-radobyl/dsc09198-jpg//album/a1-1-2016-51-novorocni-vystup-na-radobyl/a001-novyrok2016-jpg/

1 | 2 | 3 | 4  >>

Tradiční Novoroční výstup na Radobýl byl pojat v tomto roce jaksi "netradičně". KČT Litoměřice se poprvé přiřadilo k celostátní akci Novoroční čtyřlístek. Akce, při které se vybírají finanční dary pro podporu a rozšíření značení turistických cest pro handicapované občany. Snažili jsme se tuto akci propagovat všemi nám dostupnými prostředky, tj. v Radiu Sever, v Deníku Litoměřicka, Na Facebooku, na webových stránkách Oblasti KČT, na našich webových stránkách a v naší skříňce. Díky této propagaci a pak hlavně díky mnohým účastníkům výstupu se akce velmi zdařila a tímto děkujeme všem, kteří podpořili tuto skvělou a ušlechtilou věc.

Na Radobýl přicházelo velké množství poutníků, nejvíce nás potěšila přítomnost mladých rodin s dětmi - našimi budoucími  následovníky. Na úpatí členové KČT jako každý rok předávali Pamětní listy. Před dvanáctou hodinou bylo všech připravených 600 ks listů rozdáno, ale příval nově příchozích neutuchal. Přicházeli další a další výletníci, jejich počet se vůbec nelišil od loňského jubilejního výstupu. Odhadem příšla více než tisícovka účastníků. Někteří příchozí nám prozradili, že přijeli z Mostu (KČT), Lovosic, Štětí, Prahy, dokonce z Drážďan a z různých koutů našeho okresu a kraje.

Potěšilo nás, že Novoroční výstup na Radobýl je stále více a více v oblibě, byť se v jeho blízkosti konají jiné tradiční výstupy, jež organizují nejen naše další odbory jako např. KČT Lovosice (Lovoš), KČT Teplice (Milešovka), ale také Skautské středisko Štětí (Špičák) či Farní charita v Roudnici n. L. (Říp).

51. ročník je minulostí, ať žije 52. ročník v roce 2017. Všem, kteří přispěli, moc děkujeme za ty, co nemohli na Radobýl pro svůj handicap přijít a věříme, že jim touto naší akcí trochu přispějeme ke krásným zážitkům v přírodě.

(text J.W., fota J. Nerad, M. Rajchl)